טויוטה קורולה 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
קורולה הוא אחד הדגמים הוותיקים בתעשייה (משנת 1966) והדגם הנמכר בעולם. הדור הנוכחי, ה-12 במספר, הוצג בעולם בסוף 2018, והגיע לישראל עם תחילת 2019 במקביל לשיווק העולמי. בשנת 2022 לא חלו שינויים בדגם.
דור זה מבוסס על רצפת TNGA העדכנית של היצרנית, היה הדור הראשון של הדגם שהוצע גם בגרסה היברידית, והוצג עם גרסאות האצ'בק וסטיישן אחרי שעשור וחצי נמכרו כדגמים נפרדים.
יחידות ההנעה מוכרות מדגמי טויוטה השונים. גרסת הכניסה מצוידת במנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.5 ליטר, 3 צילינדרים המפיק 125 כ"ס (בעבר: 1.6 ל', 4 ציל', 132 כ“ס). כקודמו המנוע משודך לתיבה רציפה, אלא שזו תיבה חדשה ושונה. היא נקראת 'דיירקט שיפט' וייחודה בכך שיש לה הילוך ראשון אמיתי, ורק בהמשך השילוב נעשה דרך התיבה הרציפה, ולזו עשרה יחסי העברה קבועים.
מעליה יחידת ההנעה ההיברידית המוכרת של היצרנית (מקורה בפריוס) המשלבת בין מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר למנוע חשמלי ליצירת הספק משולב של 122 כ“ס.
יש כמה רמות גימור, ובכולן מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות.
-
עיצוב ונוכחות
הדור הנוכחי של הדגם זכה להופעה מודרנית ובולטת, עם קווים ארוכים וספורטיביים. המראה בולט ומושך.
-
תא נוסעים ומטען
גם סביבת הנהג נאה, אך איכות חומרים לא אחידה פוגמת מעט ברושם הכללי. הנדסת האנוש טובה לרוב, אך תפעול חלק מהמערכת מעט מסורבל. ברמות הגימור העשירות לוח מחוונים מוקרן בחלקו, ואלה כמובן נאים מאלה שבבסיסיות ('אקטיב' ו'סאן'), אך גם פחות ברורים. צג המולטימדיה גדול ("9), אך אינו מקורי ואינו נוח לתפעול, ואילו ב'לימיטד' המהודרת צג מקורי וברור יותר.
יש מספיק מקום מלפנים, תנוחת הנהיגה טובה ושדה הראייה מצוין. המרחב מאחור מספק, עם מרווח ברכיים טוב, ומרווח ראש סביר. המתחרות הישירות מרווחות ממנה. תא המטען, בכל גרסאות המרכב, ממוצע בגודלו.
 
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה ההיברידית מפתיעה עם ביצועים נמרצים בתוך העיר. עם זאת, הביצועים מחוץ לעיר מספקים בלבד, ותחת עומס היא כבר מתאמצת.
למנוע הבנזין ביצועים נמרצים בסך-הכל, אך הוא רועש, מפגין מאמץ תחת עומס ופעולתו אינה מעודנת.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה למדי ברוב מתארי האספלט, והדבר בולט במיוחד באופן בו קורולה משככת שיבושים בינוניים וגדולים. עם זאת, תיקוני כביש קלים מורגשים לעיתים. איכות הנסיעה אינה מתעלה. רעשי כביש ורוח נשמעים מדי בשיוט בינעירוני, והמנוע נשמע מידי בעת מאמץ.
כיול המתלים המוצלח של קורולה טוב גם בהקשר הדינמי. לקורולה, בכל הגרסאות, התנהגות כביש צפויה ובטוחה, כשגרסת הבנזין קלילה יותר לניהוג מזו ההיברידית.
 
-
תמורה למחיר
לקורולה יתרונות רבים והיא זולה במעט מהמתחרות הישירות, כך שהתמורה טובה.
-
בטיחות
היצע מערכות הבטיחות רב וכולל: התרעה על תאונה (עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים), תיקון סטייה מנתיב הפועל יחד עם בקרת השיוט האקטיבית, ניטור שטחים מתים מהצד ותנועה חוצה מאחור ועוד. ארגון EuroNcap פרסם את תוצאות מבחני הריסוק בשנת 2019 והעניק לקורולה ציון של חמישה כוכבי בטיחות.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק מצוינת בשתי הגרסאות: 15.3 ק"מ/ל' בבנזין, 19 ק"מ/ל' בהיברידית.
-
מה חדש בטויוטה קורולה 2022
אין שינוי בדגם בשנת 2022.
-
סיכום
משפחתית חסכונית, בטיחותית ובעלת מוניטין טוב.