פורד אקספלורר 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בנובמבר 2024 הושקה הגרסה המחודשת של רכב הפנאי הגדול (E-SUV) פורד אקספלורר.
הדור השישי-נוכחי שנחשף ב-2019 היה שונה משמעותית מקודמו – גדל בקטגוריית גודל, התבסס על רצפת הנעה אחורית והצטייד במנועי טורבו.
כרגיל במתיחות פנים נעשו שינויים במרכיבי העיצוב החיצוני: הסבכה החדשה אגרסיבית מבעבר, יחידות התאורה עדכניות ומתקדמות מאשר עד כה, והפגושים שונים.
בסביבת הנהג השינויים בהתאם לרוח התקופה; צג המולטימדיה גדל בהרבה – מ-"8 ל-"13.2 – ולצידו לוח מחוונים חדש. לפי פורד איכות החומרים בתא הנוסעים שופרה אף היא.
אין שינויים ביחידות הכוח: לגרסה הרגילה מנוע 2.3 ליטר טורבו המייצר 300 כ"ס ו-42.9 קג"מ, והיא מוצעת בהנעה אחורית או כפולה.
גרסת ST מצוידת במנוע 3.0 ליטר V6 כפול מגדשים המייצר 400 כ"ס ו-57.3 קג"מ, והוא משודך להנעה כפולה. ל-ST כיול מתלים ספורטיבי ובלמים משופרים, כמו גם פריטי עיצוב ספורטיביים.
שתי הגרסאות משודכות לתיבה אוטומטית עם 10 הילוכים.
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
גרסאות ורמות גימור
פורד צמצמה את מבחר רמות הגימור, ואקספלורר מוצע כעת בכל הגרסאות ברמת אבזור גבוהה יותר, 'פלטינום', המחליפה את 'לימיטד'. הרכב משווק בהנעה אחורית עם שישה מושבים, בכפולה עם שבעה מושבים.
בגרסה הרגילה, ניתן לבחור בין הנעה אחורית לכפולה – ובאבזור: תאורת לד אדפטיבית, חישוקי "20, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, בקרת אקלים תלת-אזורית, מערכת שמע עם 14 רמקולים של B&O, ריפוד עור, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, לקיפול השורה האחורית, להגה ולמושבים הקדמיים שיש בהם אוורור ועיסוי.
בגרסת ST חישוקי "21, קאליפרים אדומים, 4 קצות מפלט מאחור ובפנים מושבי ספורט ופריטי עיצוב ספורטיביים.
-
בטיחות
פורד אקספלורר נבדק ביורו NCAP בשנת 2019 וקיבל דירוג של חמישה כוכבי בטיחות עם 87% בהגנה על מבוגרים ו-86% בהגנה על ילדים.
מערכות הבטיחות המוכרות עברו עדכון במתיחת הפנים, ובמפרט בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית.
-
סיכום