פורד אקספלורר - אוטו
בְּאֲתָר זֶה מֻפְעֶלֶת מַעֲרֶכֶת "VA הַנְגָּשָׁת אָתָרִים". הַמְּסַיַּעַת לִנְגִישׁוּת הָאֲתָר. לִפְתִיחַת תַּפְרִיט הֵנְּגִישׁוּת לְחַץ ALT+0


פורד אקספלורר

פורד אקספלורר מידע כללי

קטגוריה: פנאי/שטח גדול
גירסה מומלצת:
10.2 ק"מ / ליטר
שנת השקה: 2020

פורד אקספלורר יתרונות וחסרונות

יתרונות ביצועים, מרחב, אבזור, שימושיות
חסרונות נוחות נסיעה, צריכת דלק, מחיר התחלתי גבוה
בשורה התחתונה רכב פנאי אמריקאי מוצלח

פורד אקספלורר 2025 חוות דעת

נבדק על ידי שגב אלעד
  • רקע כללי

    בנובמבר 2024 הושקה הגרסה המחודשת של רכב הפנאי הגדול (E-SUV) פורד אקספלורר.

    הדור השישי-נוכחי שנחשף ב-2019 היה שונה משמעותית מקודמו – גדל בקטגוריית גודל, התבסס על רצפת הנעה אחורית והצטייד במנועי טורבו.

    כרגיל במתיחות פנים נעשו שינויים במרכיבי העיצוב החיצוני: הסבכה החדשה אגרסיבית מבעבר, יחידות התאורה עדכניות ומתקדמות מאשר עד כה, והפגושים שונים.

    בסביבת הנהג השינויים בהתאם לרוח התקופה; צג המולטימדיה גדל בהרבה – מ-"8 ל-"13.2 – ולצידו לוח מחוונים חדש. לפי פורד איכות החומרים בתא הנוסעים שופרה אף היא.

    אין שינויים ביחידות הכוח: לגרסה הרגילה מנוע 2.3 ליטר טורבו המייצר 300 כ"ס ו-42.9 קג"מ, והיא מוצעת בהנעה אחורית או כפולה.

    גרסת ST מצוידת במנוע 3.0 ליטר V6 כפול מגדשים המייצר 400 כ"ס ו-57.3 קג"מ, והוא משודך להנעה כפולה. ל-ST כיול מתלים ספורטיבי ובלמים משופרים, כמו גם פריטי עיצוב ספורטיביים.

    שתי הגרסאות משודכות לתיבה אוטומטית עם 10 הילוכים.

  • עיצוב ונוכחות

    מלפנים, הדגם המחודש בוטה ואגרסיבי מבעבר. בזנב, מתיחת הפנסים וחיבור באמצעות קורת תאורה מעניקים לו הופעה מכובדת יותר. התוצאה בולטת, אך לטעמנו פחות נאה מאשר זו של הדגם המוחלף.

  • תא נוסעים ומטען

    ליבת העניין באקספלורר המחודש טמונה במערכת המולטימדיה ובהנדסת האנוש. בסביבת הנהג ונוסעיו. במקום טאבלט זקור, הססן בתגובתו, אקספלורר משלב בין מסך המגע הרוחבי לפקדים פיזיים באופן מוצלח מבעבר; העסק עובד כהלכה, נראה מודרני, ומסתייע במערכת הפעלה מעודכנת (סינק-4).

    בולטים בחסרונם קיצורי דרך פיזיים לבקרת האקלים. לוח המחוונים המוקרן בגודל "12, וגם הוא שופר לאין שיעור, הן בגרפיקה והן במידע.

    חרף מאמץ-יתר עם חומרי דיפון הדומים לסיבי פחמן, המראה הכולל נאה והביצוע טוב, פחות מרושל מקודמו.

    תנוחת הנהיגה גבוהה וזו חושפת בפני הנהג חרטום גלוי, כולל הקצוות, אבל אפילו עם החיישנים והמצלמות – הראות לאחור לא מוצלחת. הסיבה לכך נעוצה בשדה ראייה מוסתר בחלקו לאחור בשל עיצוב קורות C, וכן בשל מראות צד קטנות מדי.

    מושב הנהג סובל מבסיס קצר, וממשענת גב שלא הייתה נוחה לכל הבוחנים.

    הדלתות מאחור נפתחות ב-90 מעלות, ומקלות מאוד על התקנת מושבי בטיחות. המרחב בשורה השניה מצוין, אך השורה השלישית - כרגיל בז'אנר - מיועדת לילדים בלבד.

    תא המטען, גם כאשר המושבים בתפוסה מלאה - מציע נפח נאה של 401 ליטרים, וישנו שפע של תאי אחסון ברחבי תא הנוסעים.

  • מנוע וביצועים

    כבר בגרסה הרגילה שנבחנה (300 כ"ס) העוצמה של המנוע גדולה, גמישותו עמוקה והקולניות שלו נוכחת בפנים ובחוץ; בסיועה של תיבת הילוכים ערנית הוא יאיץ את המכונה המגודלת בזריזות ויבצע עקיפות כפולות – גם במעלה הררי תלול בקלילות, גם במהירות לא נמוכה.

  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה בעיר אינה טובה. היא נפגמת בגלל פעולת בולמים שאינה סופגת כנדרש שיבושים קטנים כגדולים, והמפגש איתם כמעט ואינו מרפה מהנוסעים. עם פסי האטה מתמודד האקספלורר טוב יותר.

    בכבישים בין-עירוניים מציג הרכב איכות נסיעה טובה (גם) בזכות מנוע מוחרש עד 110-120 קמ"ש, שאון כביש שאינו נשמע, ונרשמת רק רגישות קלה לרעשי רוח.

    למרות שפיתולים אינם שטח המרעה של האקספלורר, הרכב הגדול והכבד מציג יכולת נאה: האחיזה גבוהה, ישנה יכולת לבצע שינוי כיוון חדים ונשלטים, זווית גלגול מתונה ומערכת הינע המשמרת מומנטום גבוה ורציף.

    ההגה המחושמל חסר לא מעט פידבק, אך משקלו משתפר ככל שהמהירות גדלה. הבלמים סבירים ביכולתם – דורשים לחיצה החלטית על הדוושה, אך אינם דועכים בעומס.

    בשבילים, אקספלורר מתמודד היטב עם אבנים שתולות ועם שינויי גובה, ומפגין חוסן מבני.

  • תמורה למחיר

    המחיר אינו נמוך, אך בהתחשב ביכולת הכוללת ובהיצע הדגמים המתחרים - התמורה טובה.

  • גרסאות ורמות גימור

    פורד צמצמה את מבחר רמות הגימור, ואקספלורר מוצע כעת בכל הגרסאות ברמת אבזור גבוהה יותר, 'פלטינום', המחליפה את 'לימיטד'. הרכב משווק בהנעה אחורית עם שישה מושבים, בכפולה עם שבעה מושבים.

    בגרסה הרגילה, ניתן לבחור בין הנעה אחורית לכפולה – ובאבזור: תאורת לד אדפטיבית, חישוקי "20, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, בקרת אקלים תלת-אזורית, מערכת שמע עם 14 רמקולים של B&O, ריפוד עור, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, לקיפול השורה האחורית, להגה ולמושבים הקדמיים שיש בהם אוורור ועיסוי.

    בגרסת ST חישוקי "21, קאליפרים אדומים, 4 קצות מפלט מאחור ובפנים מושבי ספורט ופריטי עיצוב ספורטיביים.

  • בטיחות

    פורד אקספלורר נבדק ביורו NCAP בשנת 2019 וקיבל דירוג של חמישה כוכבי בטיחות עם 87% בהגנה על מבוגרים ו-86% בהגנה על ילדים.

    מערכות הבטיחות המוכרות עברו עדכון במתיחת הפנים, ובמפרט בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור אקטיבי של שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.

  • צריכת דלק

    צריכת הדלק בסיום המבחן המאומץ הסתכמה ב-8 ק"מ/ל'. לא חריג בסגמנט, אבל בהחלט לא מבריק.

  • מה חדש בפורד אקספלורר 2025

    תחילת שיווק הגרסה המחודשת בישראל, בנובמבר 2025.

  • סיכום

    רכב פנאי מוצלח בטעם אמריקאי, כעת במהדורה משופרת.

פורד אקספלורר גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג פורד אקספלורר

כתבות ומבחני דרכים פורד אקספלורר

ברשותך פורד אקספלורר?

מתקדמים לרכב הבא? זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר
auto image
כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעת מימון בהחזר חודשי מותאם עבורך*

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.9%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5
open chatbot