יונדאי קונה 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
זהו הדור השני של יונדאי קונה, רכב הפנאי המעוצב של היצרנית. הדור הראשון (2017) שיחק במגרש של רכבי הפנאי הקטנים (B-SUV), אולם הדור השני צמח במידותיו והוא מוגדר כעת כרכב פנאי קומפקטי (C-SUV).
עם זאת, מידותיו מקבילות לרכבי פנאי קומפקטיים בצד הצנוע של הסגמנט: אורכו 435 ס"מ, רוחבו 182.5 ס"מ, גובהו 157 ס"מ ובסיס הגלגלים נמתח על פני 266 ס"מ. תא המטען גדול למדי: 466 ל'.
לפי יונדאי, בתכנון דור זה התמקדו קודם כל בגרסה החשמלית, ורק לאחר מכן ביצעו התאמות לגרסאות עם מנועי בעירה פנימית – כך השיגו מרחב פנים נדיב ביחס למימדים.
יונדאי קונה מוצע בישראל עם מגוון יחידות הנעה - שני מנועי טורבו-בנזין, גרסה היברידית ובעתיד תוצע גם גרסה כל-חשמלית.
השיווק בישראל החל בספטמבר 2023.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובו של יונדאי קונה החדש שונה מקודמו, אך שומר כמוהו על מופע ייחודי ושונה בנוף. הוא נראה גדול יותר (הוא אכן כזה) ומעוצב בסגנון הכלים החשמליים של היצרנית, תזכורת לכך שיש לו גם גרסה שכזו.
-
תא נוסעים ומטען
גם בסביבת הנהג בולט הדמיון לדגמים החשמליים של המותג. מול הנהג לוח מחוונים גדול ואיכותי, לצידו מערך מולטימדיה מושקע שנראה טוב. הנדסת האנוש טעונה שיפור, אך היא טובה מן המקובל כיום. איכות החומרים סבירה.
תנוחת הנהיגה גבוהה והמושב מוצלח בסך הכל.
המרחב מאחור טוב, ויש גם פתחי מיזוג.
תא המטען מציע 466 ל' מכובדים של נפח הטענה ושני גבהים לרצפה.
-
מנוע וביצועים
הגרסה ההיברידית שנבחנה – 1.6 ל', 139 כ"ס – מציעה ביצועים הולמים ליום יום עם אופי פעולה נעים לכל התנהלות שגרתית. בעומס מתמשך (עליה ארוכה, למשל) או בעקיפה, התחושה מאומצת והביצועים פחות מרשימים.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה הכוללת נאותה, גם אם לא מצטיינת. בעיר הקונה מתמודד היטב עם שיבושים קטנים, פחות טוב עם הגדולים. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה ורק אספלט שבור באמת יוציא אותו משלוותו.
בידוד הרעשים בינוני.
התנהגות הכביש טובה והיכולת הדינמית גבוהה למדי. להגה ולבלמים אופי פעולה מוצלח, אך בעומס גבוה הם מאבדים מעט מהדיוק.
-
תמורה למחיר
מחירו של יונדאי קונה החדש מעט גבוה ביחס לתמורה.
-
גרסאות ורמות גימור
יונדאי קונה 2023 החדש מוצע בשלוש גרסאות הנעה.
לשתיים הראשונות מנועי טורבו-בנזין: 1.0 ל' 120 כ"ס או 1.6 ל' 198 כ"ס. התיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים.
בנוסף ישנה גרסה היברידית: מנוע בנזין אטמוספרי 1.6 ל' ומנוע חשמלי המפיקים יחד 139 כ"ס. כאן תיבה רובוטית דו-מצמדית עם שישה הילוכים.
במהלך שנת 2024 צפויה להצטרף לפחות גרסה אחת עם הנעה חשמלית.
היצע רמות הגימור עשיר ומגוון – לפי יונדאי יש כעת יותר מ-6 רמות גימור שונות כולל N-ליין בעלת ההופעה הספורטיבית.
-
בטיחות
יונדאי קונה 2024 נבדק ע"י יורו NCAP וזכה ל-4 כוכבי בטיחות.
היצע מערכות הבטיחות כולל מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה ובקרת שיוט אדפטיבית כסטנדרט. ברמות הגימור הגבוהות תוספת של ניטור שטחים מתים, בלימה אוטונומית לאחור והתרעה על יציאה מסוכנת מהרכב.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק בגרסה ההיברידית שנבחנה טובה למדי, אך מושפעת מאוד מסגנון הנהיגה: 13.8 ק"מ לליטר ביום מבחן מאומץ, 15.5 ק"מ לליטר בשיוט מהיר בכביש 6, וכ-18.5 ק"מ לליטר בשיוט נינוח.
-
סיכום
הדור החדש התייקר, אבל גם מאוד השתפר.