יונדאי קונה 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בספטמבר 2023 החל שיווקו של יונדאי קונה החדש בישראל. הדור השני לקונה נכנס לנעליו של דגם שהפך מצליח ביותר מבחינת מכירות בעולם וגם בארץ, ומוצע מתחילת דרכו המקומית במגוון גרסאות ובשפע רמות גימור.
הדור החדש של יונדאי קונה מבוסס על פלטפורמה המשותפת לקיה נירו החדש, למעשה זו גרסה משודרגת בכבדות של הדור היוצא.
קונה החדש צמח במידותיו באופן משמעותי ביחס לדור היוצא, ובזכות תוספת הסנטימטרים ותכנון מוקפד יותר ביונדאי מדווחים על מרחב משופר לנוסעים ולמטען.
לגרסה הבסיס מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.0 ליטר (3 ציל‘) המפיק 120 כ"ס ו-20.4 קג"מ. מעליה גרסת טורבו-בנזין המצוידת במנוע ה-1.6 ליטר המוכר והחזק המפיק כאן 198 כ"ס ו-27 קג“מ. שתי הגרסאות מצוידות בתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים.
לגרסה ההיברידית יחידת הכוח המוכרת של הקבוצה — מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.6 ליטר ולצידו מנוע חשמלי וההספק המשולב הוא 139 כ“ס ו-27 קג“מ. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים באמצעות תיבה דו-מצמדית עם שישה הילוכים.
במהלך 2024 צפויה להצטרף להיצע גם גרסה כל-חשמלית.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב של הדור החדש מנותק מזה של קודמו. ההופעה עדכנית, קרובה מאוד לזו של הדגמים החשמליים של יונדאי – והחזית האטומה מדגישה זאת באופן בוטה.
-
תא נוסעים ומטען
גם בסביבת הנהג בולט הדמיון לדגמים החשמליים של המותג. מול הנהג לוח מחוונים גדול ואיכותי, לצידו מערך מולטימדיה מושקע ונאה. הנדסת האנוש טעונה שיפור, אך היא טובה מן המקובל כיום. איכות החומרים סבירה.
תנוחת הנהיגה גבוהה והמושב מוצלח.
המרחב מאחור נאה ויש פתחי מיזוג.
תא המטען (466 ל') גדול משמעותית מזה של קודמו ודומה לזה של דגמים מקטגוריה גדולה יותר, ובמבנה רצפה בשני גבהים וגם תא אחסון תחתי.
-
מנוע וביצועים
הגרסה ההיברידית שנבחנה – 1.6 ל', 139 כ"ס – מציעה ביצועים הולמים ליום יום עם מספיק כוח ואופי פעולה נעים להתנהלות שגרתית. בעומס מתמשך (עליה ארוכה, למשל) או בעקיפה התחושה מאומצת והביצועים פחות מרשימים.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה הכוללת טובה, גם אם לא מצטיינת. בעיר הקונה מתמודד היטב עם שיבושים קטנים, פחות טוב עם הגדולים. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת, אך התחושה "עסוקה" על רצף שיבושים.
בידוד הרעשים בינוני.
היכולת של הרכב לצלוח פניות טובה וכך גם האחיזה שמעניקים הצמיגים. עם זאת, במהירות ממש גבוהה היציבות הכיוונית אינה מרשימה. ההיגוי קל מדי במצב רגיל ואינו חד, אך משתפר במצב 'ספורט'. לבלמים פעולה נאותה ביחס לכלים היברידיים, אך במצבים מסוימים הם מאבדים מהדיוק.
בכל הקשור למערכות הבטיחות, יצוין כי תיקון הסטייה פעלתן מדי ובכלל המערכות נוטות לצפצפנות יתר.
 
-
תמורה למחיר
יונדאי קונה החדש גדל גם במחיר, וכעת הוא מתקרב לגזרה של טוסון הגדול יותר. מי שמשמרת את המחירים הצנועים יותר ביחס לדגמי פנאי קטנים היא גרסת הטורבו-בנזין 1.0 ליטר, ולכן היא גם משתלמת יותר.
-
גרסאות ורמות גימור
הדגם החדש מוצע עם שפע כמעט מבלבל של רמות גימור, חלקן קרוב מאוד במחירן (גם כדי לפנות לציים).
בכולן כסטנדרט מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 12.3 אינץ‘ כולל קישוריות לאפל ואנדרואיד, לוח מחוונים מוקרן, חיישני חניה היקפיים, בקרת אקלים עם פתחי מיזוג מאחור, כניסה והנעה ללא מפתח ועוד.
גרסת ה-1.0 ליטר תוצע רק ברמת גימור 'פרימיום' ולזו חישוקי 16 אינץ'.
יתר רמות הגימור ישודכו לגרסאות ה-1.6 ליטר — טורבו או היברידית — לעיתים עם שינויים קלים ביניהן. רמת הגימור 'פריים' מקבילה כמעט לגמרי ל'פרימיום' של גרסת ה-1.0 ל', ורמת הגימור 'פריים פלוס‘ (המקבילה ל’פרימיום פלוס' בהיברידית) מוסיפה בעיקר גג בצבע שחור.
רמת הגימור 'פרסטיג' מוסיפה חישוקי 18 אינץ', משטח טעינה אלחוטי, תאורת אווירה ועוד - אך היא מוותרת על הצביעה הדו-גוונית.
רמת 'סופרים' מוסיפה פתיחה חשמלית לדלת תא המטען, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים וצביעה דו-גוונית.
רמת הגימור 'N ליין' בעלת הופעה ספורטיבית יותר עם איפור אגרסיבי, ובנוסף גג זכוכית, ריפוד עור משולב זמש, ומושבים משודרגים.
הגרסה ההיברידית מוצעת גם ברמת גימור 'אופן סקיי' המוסיפה ביחס לרמת פרסטיג‘ גג זכוכית.
-
בטיחות
יונדאי קונה 2023 נבדק ע"י יורו NCAP וזכה ל-4 כוכבי בטיחות.
היצע מערכות הבטיחות כולל: מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ובקרת שיוט אדפטיבית כסטנדרט. ברמות הגימור הגבוהות תוספת של ניטור שטחים מתים, בלימה אוטונומית לאחור והתרעה על יציאה מסוכנת מהרכב.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק טובה למדי אך מושפעת מאוד מסגנון הנהיגה: 13.8 ק"מ לליטר ביום מבחן מאומץ, 15.5 ק"מ לליטר בשיוט מהיר בכביש 6, וכ-18.5 ק"מ לליטר בשיוט נינוח.
-
מה חדש ביונדאי קונה 2023
שיווק יונדאי קונה 2023 החדש בישראל החל בחודש ספטמבר בשלוש גרסאות הנעה ובמגוון רמות גימור.
-
סיכום
הדור החדש גדל, התעדן והשתפר ביחס לקודמו - אך גם המחיר התייקר.