יונדאי סונטה - אוטו 

יונדאי סונטה מידע כללי

קטגוריה: משפחתיות גדולות / מנהלים
גירסה מומלצת:
20.0 ק"מ / ליטר
שנת השקה: 2020

יונדאי סונטה יתרונות וחסרונות

יתרונות עיצוב, תא נוסעים, צריכת דלק, אבזור, נוחות והתנהגות
חסרונות תיבת הילוכים קצת איטית, בלימה רגנרטיבית דורשת ליטוש
בשורה התחתונה טובה מבעבר, ומשתלמת

יונדאי סונטה 2025 חוות דעת

נבדק על ידי שגב אלעד
  • רקע כללי

    הדור השמיני של יונדאי סונטה נחת בישראל בספטמבר 2020.

    סונטה הנוכחית מציעה עיצוב נועז משל הדור הקודם, ולצד תצורה דמוית קופה-ארבע-דלתות היא נעזרת באלמנטי תאורה רבים ליצירת מראה מרשים. לכך מוסיפות פרופורציות דינמיות עם מרכב נמוך מבעבר, אך ארוך ורחב יותר.

    ביולי 2024 החל שיווקה של סונטה המחודשת, לאחר שזו עברה מתיחת פנים.

    הדגם המעודכן מאמץ את החזית החדשה של היצרנית הכוללת תאורת לד-יום דקה לרוחב כל מכסה המנוע ויחידות תאורה מוסתרות מתחתיו – בדומה לקונה ולסטאריה, למשל.

    מאחור, פתח תא מטען שעוצב מחדש וקווים ישרים יוצרים מראה שונה מבעבר, המודגש על ידי "תאורת H" החדשה.

    קו העיצוב הדק והאופקי מאפיין גם את תא הנוסעים המחודש, כאשר לוח המחוונים המוקרן והמולטימדיה מתמזגים למסך משולב ארוך וקעור, לראשונה ביונדאי. בנוסף ישנו בורר הילוכים חדש הניצב מאחורי ההגה, צג תפעול חדש לבקרת האקלים ואליהם מצטרפת אפשרות לתצוגה עילית.

    מערך המתלים עבר שיפור מקיף והמרכב הוקשח ב-16%, עניינים המבטיחים לשפר את רמת השקט ולהוסיף לעידון הנסיעה. כמו כן משולבת מערכת בלימה רגנרטיבית חדשה (כמו בקונה) עם אפשרות לשליטה בעוצמה באמצעות פקדים הנמצאים מאחורי ההגה.

    סונטה המחודשת משווקת בישראל רק בגרסה היברידית המשלבת בין מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ל' למנוע חשמלי ליצירת הספק משולב העומד על 192 כ"ס. ההנעה קדמית והתיבה אוטומטית 6 הילוכים.

  • עיצוב ונוכחות

    השינויים שנעשו במתיחת הפנים הפכו את סונטה המחודשת לעדכנית מאוד, מושכת וגם אגרסיבית.

  • תא נוסעים ומטען

    תא הנוסעים מזמין למראה ולתחושה בכל הקשור לטיב החומרים, הרבה מאוד בזכות ריפוד המושבים בעור בהיר (גם בחלקים בדלתות), וחלק מהמשטחים האחרים רכים למגע. השיפור ביחס לדגם שלפי חידושו מורגש.

    בסביבת הנהג השינויים משמעותיים, והעיקר הוא מערך שליטה חדש עם שני צגים מחוברים. עם זאת, ישנם שפע מתגים לקיצורי דרך וחוגות לשליטה על עוצמת מערכת השמע וכיוון הרדיו - ואלו מקלים מאוד על התפעול.

    בתחילה, תנוחת הנהיגה הנמוכה מפתיעה והגג הקרוב מדי לראש מחייב הסתגלות. המושב עצמו נוח למדי.

    גם מאחור המושבים מעט נמוכים ומוטים לאחור כדי לסייע ליצירת מרווח ראש סביר, ואילו מרווח הרגליים מצוין. יצוינו לטובה פתחי המיזוג וגם וילונות ההצללה בחלונות.

    תא המטען נפתח חשמלית, אך המתג אינו נראה בחושך. שפת ההטענה גבוהה, אך התא גדול ושימושי.

  • מנוע וביצועים

    חטיבת הכוח ההיברידית (מנוע בנזין+חשמלי, 192 כ"ס) מציעה ביצועים טובים. בזכות המומנט הזמין של המנוע החשמלי מתקבלת תחושה זריזה, במיוחד בתגובה הראשונית. תיבת ההילוכים מעט איטית ולא תמיד זורמת בפעולתה.

    בגרסה המחודשת ניתן לשלוט בשלוש דרגות עוצמה לבלימה הרגנרטיבית באמצעות פקדים מאחורי ההגה – אותם אלה המאפשרים תפעול ידני של ההילוכים. הבעיה במצבי בלימה אלה שפעולתם אינה חלקה מספיק, ומכיוון שהסוללה קטנה היא מתמלאת בירידות ארוכות, ודבר זה מבטל פתאומית את בלימת המנוע.

  • נוחות והתנהגות

    שיפורי המתלים שבוצעו במתיחת הפנים מורגשים לטובה בכל מתארי הנסיעה. נוחות הנסיעה בעיר במהירות איטית טובה יותר מאשר לפני חידוש הדגם.

    נוחות הנסיעה מחוץ לעיר השתפרה אף יותר, וגם ריסון התנודות על כביש גלי שופר. רעשי הכביש והרוח נמוכים במהירויות נמוכות אך נוכחים יותר במהירויות גבוהות יותר.

    בכל הנוגע לתפקוד מערכות הבטיחות: תיקון ההיגוי שלעיתים הוא פעלתן מדי קל לניתוק וזה טוב. מערכות אחרות, כמו ניטור השטחים המתים, קצת צפצפניות מדי והבלימה לאחור זיהתה מפגעים דימיוניים והפתיעה אותנו בבלימת חירום לא נחוצה.

    היכולת הדינמית טובה, צפויה ומייצרת ביטחון. הרכב מתנהל נכון בפניות גם בקצב גבוה מהסביר, והסונטה שומרת על קווי הפנייה ומהדקת אותם קלות כאשר צריך. להגה, שאינו תקשורתי במיוחד, משקל נכון ותגובות הרכב להפניה טובות. לבלמים יכולת טובה מהמקובל בכלים היברידיים, ורק במקרים קיצוניים הם איבדו דיוק.

  • תמורה למחיר

    סונטה המחודשת היא משפחתית-גדולה מכובדת ומכבדת העשויה היטב. מחירה תחרותי ביחס למתחרות, ובהינתן יכולתה היא מעניקה גם תמורה מצוינת.

  • גרסאות ורמות גימור

    יונדאי סונטה המחודשת מוצעת בשתי רמות גימור. ב'לקשרי' תאורת לד, חישוקי "17, גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, צג "12.3, בקרת אקלים מפוצלת ופתחי מיזוג מאחור, מראה מרכזית המקרינה תמונת מצלמה, מערכת שמע של Bose, טעינה אלחוטית וריפוד עור.

    ברמת האבזור 'לימיטד' מתווספים אוורור במושבים הקדמיים וזכרונות במושב הנהג.

  • בטיחות

    ארגון יורו NCAP לא בחן את יונדאי סונטה, אבל ארגון NHTSA האמריקאי כן בחן את הדגם והעניק לו ציון של חמישה כוכבי בטיחות (מבחן פחות מחמיר מהאירופאי).

    מפרט הבטיחות עשיר ביותר, וכולל: בלימה אוטונומית, סיוע במניעת תאונה בכניסה לצומת, תיקון סטייה מנתיב, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על שכחת ילדים במושב האחורי. ברמת האבזור 'לימיטד' גם בלימה אוטונומית בחניה והקרנת שטח מת במחוונים עם הפעלת איתות.

  • צריכת דלק

    סונטה ההיברידית מרשימה בחיסכון בדלק: נסיעות שחלקן היו משפחתיות לגמרי עם ארבעה נוסעים הסתיימו בצריכה שנעה בין 17.5 ל-19 ק"מ/ל'. ביום המבחן, בתוואי מאתגר, הצריכה הייתה 16 ק"מ/ל'.

  • מה חדש ביונדאי סונטה 2025

    אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.

  • סיכום

    השתפרה משמעותית במתיחת הפנים, ומעניקה תמורה מצוינת.

יונדאי סונטה גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג יונדאי סונטה
יונדאי סונטה גרסאות נפח מנוע כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר יבואן
1999
192
החל מ- 1,718 ₪
219,853
1999
192
החל מ- 1,836 ₪
234,981
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות ומבחני דרכים יונדאי סונטה

ברשותך יונדאי סונטה?

ציון ותגובת גולשים

יונדאי סונטה מתחרים

מתקדמים לרכב הבא? זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר
auto image
כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעת מימון בהחזר חודשי מותאם עבורך*

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.9%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5