קיה ספורטאז' 2023 - אוטו 

קיה ספורטאז' 2023 יד שניה

קיה ספורטאז' 2023 יד שניה

קטגוריה: פנאי/שטח קומפקטי
גירסה מומלצת:
14.3 ק"מ / ליטר
שנת השקה: 2022

קיה ספורטאז' 2023 יתרונות וחסרונות

יתרונות עיצוב, סביבת נהג, מרחב מאחור, תא מטען, אבזור, נוחות נסיעה
חסרונות מושבים קדמיים לא מספיק נוחים, צריכת דלק בינונית בבנזין, טווח סביר בלבד בנטענת
בשורה התחתונה חבילה ראויה

קיה ספורטאז' 2023 יד שניה חוות דעת

נבדק על ידי אלגוב אוהד
  • רקע כללי

    במרץ 2022 נחת בארץ הדור החמישי של הספורטאז'. לראשונה מאז הדור הראשון (שהוצע גם בגרסת 3 דלתות), ספורטאז' חוזר להציע שני אורכי מרכב ושני אורכי בסיסי גלגלים - כשהקצר מיועד לאירופה והארוך לצפון אמריקה ולאוסטרליה.

    שתי הגרסאות מבוססות על פלטפורמת N3 אותה הם חולקים (יחד עם מכלולים ומנועים) עם הדור הרביעי של יונדאי טוסון. ספורטאז' החדש מעט גדול מקודמו, בסיס הגלגלים גדל ב-1 ס"מ ל-268 ס"מ, האורך ב-3 ס"מ ל-452.5 ס"מ, והרוחב ב-1.5 ס"מ ל-186.5 ס"מ.

    השיווק החל עם שני מנועים: טורבו-בנזין 1.6 ליטר שמייצר 180 כ"ס, וטורבו-דיזל 1.6 ליטר המייצר 136 כ"ס. בשניהם התיבה היא דו-מצמדית עם 7 הילוכים וההנעה קדמית.

    ביולי 2022 הצטרפו עוד שלוש יחידות כוח: גרסת בנזין אטמוספרית שהגיעה מהדור הפורש ועוד שתי גרסאות היברידיות, האחת "רגילה" ושניה היברידית-נטענת; לגרסת הבנזין נפח 2.0 ליטר 156 כ"ס ותיבת שישה הילוכים אוטומטית. הגרסאות ההיברידיות מצוידות במנוע ה-1.6 ליטר טורבו, וההספק המשולב הוא 230 כ"ס בהיברידית ו-265 כ"ס בנטענת. להיברידית הנטענת ישנה יכולת לנוע על חשמל בלבד (70 ק"מ) - בזכות סוללת 13.8 קוט"ש - והיא מציעה גם הנעה כפולה.

  • עיצוב ונוכחות

    העיצוב שונה באופן בולט מזה של קודמו, ומבטא את שפת העיצוב החדשה של קיה. יש לכך ביטוי בחזית שהסבכה שלה נמתחת לרוחב הרכב, יחידות התאורה הייחודיות והקווים החדים והאגרסיביים מאחור ובדופן.

  • תא נוסעים ומטען

    עיצוב סביבת הנהג מאוד מוצלח. מסך המולטימדיה גדול, איכותי, בעברית, ובמיקום נוח. יש אבזור עשיר והנדסת האנוש טובה ברובה.

    מושב הנהג סובל ממשענת גב יחסית דקה והוא פחות נוח לאורך זמן. לנהג גם חסר מרווח לברך ימין ואילו לנוסע שלצידו מרווח לרגל שמאל. מאחור המרחב לנוסעים מצוין.

    תא המטען גדול וכולל רצפה כפולה, וכיסוי נגלל קשיח יחסית.

  • מנוע וביצועים

    מנוע הבנזין האטמוספרי (2.0 ל', 156 כ"ס) מצטיין בתגובות חדות והתיבה האוטומטית הצמודה לו עובדת נהדר. הביצועים מספקים ביום-יום, ונאים למדי כשמאמצים את המנוע – אך אז הוא רועש.

    מנוע הטורבו-בנזין (180 כ"ס) מציע ביצועים מצוינים עם צבירת קצב טובה גם במעלה הררי ארוך. התיבה פועלת באופן מאוד חלק (ולכן אינה חדה ומיידית), ולעיתים סובלת מתגובות איטיות.

    גרסת הפלאג אין (265 כ"ס והנעה כפולה) זריזה עוד יותר, אם כי חסרה לו ה"אקסטרה" שיש לחלק מהמתחרים הנטענים בסעיף זה (ראב4, 3008). פעולת תיבת ההילוכים חלקה אבל אינה מיידית גם כאן. יחידת ההנעה פועלת בצורה שקטה וחלקה מאוד כמעט תמיד. במצב החשמלי הביצועים סבירים ומספקים ליום-ליום.

  • נוחות והתנהגות

    כיול המתלים יחסית רך. בעיר, נוחות הנסיעה טובה מאוד, מחוץ לעיר הנוחות עדיין טובה אבל חסר ריסון, ותנועות המרכב לא משוככות באופן מיידי. בידוד הרעשים מוצלח.

    כשהקצב סביר, אז ברוב השבילים הנוחות טובה. כאשר העומס על המתלים גדול ותכוף מדי הוא מאבד יכולת ריסון ואז הוא נעים פחות. בנוסף, בנסיעת שבילים הוא יחסית רועש.

    היכולת הדינמית גבוהה, אבל להגה שטח מת גדול, משקל קל ותחושה מלאכותית.

     

  • תמורה למחיר

    ספורטאז' החדש טוב מקודמו וממקם עצמו גבוה מאוד בין דגמי הפנאי הקומפקטיים. רמות הגימור המאובזרות והיקרות יותר מציעות את התמורה הגבוהה יותר. הגרסה ההיברידית מתקשה להצדיק את מחירה הגבוה ביחס לבנזין - אף שהיא מוצלחת יותר.

  • גרסאות ורמות גימור

    רמת גימור 'אורבן' כוללת תאורת לד, חישוקי "17, מפתח חכם, מולטימדיה וצג "12.3, בקרת אקלים מפוצלת ועוד. 'אורבן טופ' מוסיפה גג נפתח וריפוד עור משולב בד. רמת גימור 'EX' מוסיפה חישוקי "18, תאורת לד מאחור, מחוונים מוקרנים, חיישני חנייה קדמיים, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים ופקדי הילוכים מההגה. רמת גימור 'פרמיום', כוללת גם תאורת לד מטריקס אדפטיבית מלפנים, חישוקי "19, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, בורר הילוכים במבנה חוגה, ריפוד עור משולב בעור הפוך ואוורור למושבים קדמיים.

    לגרסה ההיברידית מפרט מעט שונה: חישוקי "18, גג זכוכית, בורר הילוכים שונה בצורת חוגה, מחוונים אנלוגיים, תפעול כיוון חשמלי למושבים קדמיים, ריפוד עור, העברת הילוכים מההגה ועוד.

    הגרסה ההיברידית נטענת מוצעת ברמת גימור 'GT לין' שלה מראה ספורטיבי יותר. היא תוסיף חישוקי "19, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען, מצבי ניהוג לשטח, תאורת לד מטריקס, מחוונים מוקרנים, ריפוד עור משולב בזמש ועוד.

  • בטיחות

    ארגון יורו NCAP העניק לספורטאז' ציון של חמישה כוכבי בטיחות ב-2022. בכל רמות הגימור בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב וניטור אקטיבי של שטחים מתים. רמת גימור EX מוסיפה גם בלימה אוטונומית למניעת תאונה בפנייה שמאלה בצומת, ובקרת שיוט אדפטיבית.

  • צריכת דלק

    לגרסת הטורבו-בנזין צריכת דלק נאותה ביחס לביצועים – 12.3 ק"מ לליטר במבחן מאומץ. לגרסת הבנזין האטמוספרית (2.0 ל') צריכה טובה פחות – 11.2 ק"מ לליטר במבחן דרכים וכ-13 ק"מ לליטר בשיוט.

    הגרסה ההיברידית הרשימה במבחן ונעה סביב 12.7 ק"מ/ל'. בשיוט רגוע הצריכה הייתה 17.6 ק"מ/ל'.

    לגרסת ההיברידית-נטענת צריכת דלק טובה מאוד עם יותר מ-14 ק"מ לליטר בממוצע במבחן דרכים, וזה ללא הסיוע החשמלי.

  • טווח נסיעה

    קיה מצהירה על טווח חשמלי של 70 ק"מ, אנחנו הצלחנו להשיג 53 ק"מ בלבד.

  • מה חדש בקיה ספורטאז' 2023

    אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2023.

  • סיכום

    מהטובים בקבוצה.

קיה ספורטאז' 2023 יד שניה גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג קיה ספורטאז'

כתבות ומבחני דרכים קיה ספורטאז'

ציון ותגובת גולשים

ברשותך קיה ספורטאז'?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

3
  • משה

    האוטו שלי

    קיה ספורטאז' 1.6 ל' טורבו, אוט', Urban
    מודל: 2023 - 2023

    תאריך: 03.05.2023

    מרווח מאוד תא מטען גדול עדיף את ה2 ליטר בגלל הגיר

    ?האם היית קונה את הרכב שוב כן

    כמה זמן הרכב ברשותך: 0

    צריכת דלק ממוצעת: 0 ק״מ לליטר

  • גיל בר און

    האוטו שלי

    קיה ספורטאז' 1.6 ל' טורבו, אוט', Urban
    מודל: 2023 - 2023

    תאריך: 30.05.2023

    מהמוצלחים בקטגוריה. חזק מרווח, תא נוסעים מרשים מאוד. נוח לנסיעה וצריכת הדלק סבירה בלבד.

    ?האם היית קונה את הרכב שוב כן

    כמה זמן הרכב ברשותך: 0

    צריכת דלק ממוצעת: 0 ק״מ לליטר

  • צבי

    האוטו שלי

    קיה ספורטאז' 1.6 ל' טורבו, אוט', Premium
    מודל: 2023 - 2023

    תאריך: 23.07.2024

    יש לי את גרסת הפרמיום במשך שנה. בניגוד לכתוב בכתבה נוחות הנסיעה לא טובה, אם זה בגלל כיול קשיח של המתלים ואם זה בגלל צמיגי 19" בחתך נמוך. תא המטען קטן יחסית למצופה. פעם ראשונה שכל הקניות בסופר לא נכנסות לתא המטען וצריך להשתמש גם בתא הנוסעים. בכתבה כתוב שצריכת

    דלק במאמץ היא 12 ק"מ לליטר. הנתון הזה רחוק מהממוצע שאני רואה בשנה האחרונה. נכון שאם נוסעים במוד אקו, פרופיל הנסיעה הוא 90% כביש 6 ו 10% כבישים אחרים ועירוני, ללא פקקים, ולא עוברים 125 קמ"ש, ללא עקיפות, אפשר להגיע ל 12 ק"מ לליטר. בפרופיל נסיעה נורמלי שכולל יותר נסיעות בעיר ובנסיעה מאומצת יותר הצריכה יורדת דרמטית ל 10 ק"מ לליטר ואף פחות.

    ?האם היית קונה את הרכב שוב לא

    כמה זמן הרכב ברשותך: 1

    צריכת דלק ממוצעת: 0 ק״מ לליטר

מתקדמים לרכב הבא? זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר
auto image
כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעת מימון בהחזר חודשי מותאם עבורך*

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב על פי שווי רכב מקובל בשוק, מקדמה בגובה 25%, לתקופה של 100 חודשים ולפי ריבית של 8.9%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5