סוזוקי סוויפט 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בסוף 2016 חשפה סוזוקי את הסוויפט החדשה, דור לשושלת שראשיתה ב-1983.
הסוויפט מבוססת על פלטפורמת המכוניות הקטנות של היצרנית, המשותפת גם לסלריו, איגניס ובאלנו. הממדים יחסית קטנים לקבוצה ויש רק רמת גימור אחת, GLX.
בנובמבר 2020 נחתה בארץ גרסה מתוחת פנים שהביאה עימה שני עדכונים מהותיים: הוספת מערך היברידי-מתון ליחידת הכוח, ומערכות בטיחות אקטיביות מקוריות.
יחידת הכוח מתבססת על אותו מנוע בנזין, 4 ציל', 1.2 ל' שמקורו עוד בדור הקודם של הסוויפט. המנוע מפיק 83 כ"ס ו-10.9 קג"מ, כשהמערך ההיברידי-מתון מוסיף 3.1 כ"ס וכ-1.5 קג"מ. המנוע החשמלי לא מאפשר נסיעה בחשמל בלבד, ובעיקר נועד לצמצם את צריכת הדלק ופליטת המזהמים בעיר. המנוע משולב לתיבה ידנית או אוטומטית-רציפה (עם אפשרות לתפעול ידני של שישה הילוכים קבועים באמצעות ידיות מאחורי ההגה).
-
עיצוב ונוכחות
סוזוקי סוויפט נאה למראה גם כיום, במיוחד בגרסה הרב-גוונית.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מאכזבת. האבזור אמנם נאה ומרחב הפנים לנוסעים נדיב מבעבר אפילו במושב האחורי, אולם איכות הגימור מאכזבת, וכך גם נוחות המושבים. תא המטען הוא מהקטנים בקטגוריה.
-
מנוע וביצועים
בתוואי העירוני יחידת הכוח ההיברידית-מתונה יעילה למדי. אבל כשיוצאים למרחבים מורגש מחסור בכוח זמין. התיבה הרציפה פועלת היטב, והשימוש בפקדי הילוכים מאחורי ההגה נוח ויעיל.
-
נוחות והתנהגות
במתאר עירוני, סוזוקי סוויפט מספקת נוחות נסיעה בינונית. פגמים קטנים מסוננים באופן סביר, אולם איכות הספיגה של שיבושים בינוניים וגדולים נמוכה באופן בולט. בידוד רעשים בינוני מצטרף ליצירת איכות נסיעה לא מרשימה.
התנהגות הכביש עדיין מוצלחת ומהנה, בדומה לדורות הקודמים, למרות היגוי פחות מדויק ומתקשר מבעבר.
-
תמורה למחיר
הסוויפט כבר לא מתחרה על תואר הטובה בקטגוריה וסובלת מחסרונות מהותיים, כמו איכות נסיעה, ביצועים, ותא מטען מהקטנים בקטגוריה. המחיר יחסית זול ביחס לקבוצה, אבל התייקר עם השנים והפער צומצם. כך שהתמורה בינונית.
-
גרסאות ורמות גימור
סוזוקי סוויפט מוצעת בארץ כיום בגרסה היברידית מתונה בלבד, עם אופציה לתיבה ידנית או אוטומטית-רציפה, וברמת גימור אחת, GLX.
זו כוללת חישוקי "16, תאורת לד, מפתח חכם, בקרת אקלים, מערך מולטימדיה מקורי עם צג "7 ועוד.
-
בטיחות
סוזוקי סוויפט נבחנה במבחני הריסוק של ארגון EuroNCAP בשנת 2017, וקיבלה 4 כוכבי בטיחות עם מערכות הבטיחות ו-3 כוכבים ללא המערכות. אבל במסגרת מתיחת הפנים של 2020 שודרגו המערכות ונוספו עוד, ולכן לא ברור אם הדגם העדכני זכאי ל-4 כוכבים או יותר.
אבזור הבטיחות התקני כולל תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטח "מת" והתרעת תנועה חוצה מאחור. מנגד אין עמעום אורות.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק טובה מאוד וחסכונית מבעבר. במבחן בתוואי מאתגר נרשמו 11.9 ק"מ/ל', ובשימוש מתון כ־14 ק"מ/ל'.
-
מה חדש בסוזוקי סוויפט 2024
בדצמבר 2023 הציגה סוזוקי דור חדש לסוויפט.
מידותיה של סוויפט החדשה כמעט זהות לאלו של הדור היוצא, מה שהופך אותה לאחת מהמכוניות הקטנות בקבוצה. גם העיצוב מהווה אבולוציה לזה של הדור היוצא, אך בזכות שורת שינויים לא קטנה התוצאה רעננה ועדכנית בהרבה.
סביבת הנהג מעוצבת באופן פשוט ודל ביחס לנהוג כיום. מול הנהג לוח מחוונים אנלוגי ומחשב דרך קטן במרכזו. מסך מולטימדיה בגודל 9 אינץ' מעטר את ראש הקונסולה המרכזית.
סוויפט החדשה זוכה למנוע בנזין חדש לגמרי. המנוע החדש שומר על הנפח – 1.2 ל' – אך במבנה של שלושה צילינדרים במקום ארבעה בעבר. בנוסף, למנוע מערך היברידי-מתון במתח 12 וולט. כמו בעבר, היא תוצע עם תיבת הילוכים ידנית עם 5 יחסי העברה או אוטומטית רציפה.
הדגם החדש צפוי להגיע לשווקים אירופאים, כמו גם לישראל, באביב 2024.
-
סיכום
טובה לכשעצמה, אבל חלק מהמתחרות המודרניות כבר מציעות הרבה יותר.