סוזוקי סוויפט 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
ביוני 2024 החל שיווק הדור החדש של סוזוקי סוויפט בישראל.
עיצוב סוויפט החדש דומה לזה של הדגם היוצא, אך נראה עדכני יותר בזכות שינויים שנעשו בעיקר בחזית רכב, בעיקר בסבכה, יחידות התאורה והפגוש.
הרצפה ללא שינוי וכך גם בסיס הגלגלים, 245 ס"מ. האורך גדל במעט, 1.5 ס"מ ל-386 ס"מ. הרוחב והגובה, 173.5 ס"מ ו-149.5 ס"מ, לא השתנו. נפח תא המטען גדל ל־265 ליטרים (מ־242 ל').
המשקל נמוך ונע בין 919 ל־984 ק"ג (תוספת של 20-25 ק"ג ביחס לדור הקודם) לפי סוג התיבה.
סביבת הנהג עוצבה מחדש, כוללת כעת צג "9 עדכני ומערך תפעול בהתאם עם ממשקי קישור אלחוטיים, אך המחוונים נותרו אנלוגיים.
החידוש הגדול הוא מנוע בנזין אטמוספרי שנפחו כמקודם, 1.2 ליטר, אך במבנה של 3 צילינדרים ולא 4 צילינדרים. במנוע מוטמע מערך היברידי מתון של 12 וולט, והוא מייצר כקודמו הספק של 82 כ"ס והמומנט 11 קג"מ.
על הנייר צריכת הדלק שופרה בכ-10%.
התיבה ידנית עם חמישה הילוכים או אוטומטית רציפה.
-
עיצוב ונוכחות
הדגם החדש, למרות שהוא מעוצב כמו קודמיו, נראה מצוין. נראה שאנשי סוזוקי הגזימו במראה המשעשע של המותניים הגבוהות, הגג המעט מופרד והפרופורציות הקובייתיות – אבל זה עבד להם.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים פשוט במרכיביו וחלקי הפלסטיק עדיין נוקשים, אבל העיצוב יוצר הופעה רעננה.
במרכז צג מרכזי "9 עם קישור לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו – הוא קל לשליטה ומיקום נפרד לבקרת האקלים רק מוסיף לתפעול הנוח. עם זאת, המערכת לפעמים איטית בתגובותיה.
תנוחת הנהיגה טובה והממדים הצנועים מסייעים לכיסוי המראות, לראות ולתמרון במקומות צפופים. המושבים פשוטים למראה ומעט שקועים במרכז, ועם זאת הם נוחים.
מאחור המרחב נאה לשניים עם מרווח רגליים טוב ומרווח ראש מצוין. תא המטען קטן אך עדיין קרוב למקובל בקטגוריית סופרמיני. באופן מוזר פתיחתו דורשת שימוש בשלט.
-
מנוע וביצועים
מנוע בנזין, אטמוספרי, קטן, מייצר תפוקה קטנה. בזכות המשקל הקל ואופי הפעולה שלו, נוצרת תחושה כי העסק הרבה יותר זריז ממה שהוא באמת.
המנוע עולה בקלות ל-4500 סל"ד, דבר שהוא עושה בכל הזדמנות בגלל אופי התיבה הרציפה, ושם הוא רועש.
בעליות ארוכות מחוץ לעיר הוא נדרש ממש להתאמץ, ויללת המנוע המונוטונית עלולה להעיק.
לתיבה הרציפה שבעה יחסי העברה קבועים ואלה נשלטים על-ידי פקדים מאחורי ההגה.
בימים חמים פעולת המזגן בזחילות תגרום לרעידות מנוע - עניין מקובל במנועי 3 צילינדרים. זה לא נורא, אבל מפריע יותר כי תחת עומס מתמשך עוצמת הקירור נחלשת.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר, אתגר של ממש למכוניות קטנות, טובה וסוויפט מתמודדת היטב עם תלאות הכביש, בייחוד עם מעבר על שיבושים קטנים. על כאלה גדולים היכולת טובה פחות.
בסביבה האורבנית כושר התמרון מעולה, וקוטר הסיבוב הוא 9.6 מטרים, מצוין ברחובות קטנים ובחנייה מאתגרת. מחוץ לעיר היא יותר רגישה לשיבושים גדולים ולגלי כביש, אבל גם שם המצב סביר. מחוץ לעיר בולטים רעשי כביש ונשמעים רעשי רוח, אבל פחות.
הסוויפט מסתדרת היטב מחוץ לעיר וגם בכביש המפותל. המכונית משנה כיוון בזריזות, ופעולת ההגה מדויקת, למרות שהוא קל מדי ואינו מהיר במיוחד (3 סיבובים מנעילה לנעילה). הבלמים חסרים עוצמה ודיוק, והמכונית אינה משדרת יציבות בבלימת חירום.
-
תמורה למחיר
מכוניות התייקרו, גם דגמי סופרמיני, אבל תג המחיר של סוזוקי סוויפט גבוה גם מדגמי סופרמיני גדולים ושימושיים יותר, חזקים ומבצעים יותר, כמו סיאט איביזה וסקודה פאביה - וזה עוד לפני שמדברים על בטיחות.
התמורה למחיר אינה גבוהה.
-
גרסאות ורמות גימור
סוזוקי סוויפט מוצע בשתי גרסאות תיבת הילוכים – וברמת אבזור אחת, GLX. זו כוללת תאורת לד, חישוקי "16, מפתח חכם, בקרת אקלים, אפשרות חיבור לאפליקציה ועוד.
מחיר תוספת של גג בשחור הוא 3000 שקלים.
-
בטיחות
הסוויפט נבדקה במבחני הריסוק של יורו NCAP בשנת 2024 וקיבלה ציון מאכזב של שלושה כוכבים בלבד, עם 67% בהגנה על נוסעים מבוגרים ו-65% בלבד בהגנה על ילדים. הציון בשמירה על הולכי רגל הניב ציון סביר, 76%, אולם חסרונן של מערכות בטיחות אקטיביות פגע בתוצאה הכוללת.
-
צריכת דלק
הסוויפט חסכונית ביותר, ובמבחן השגנו ממוצע של 16.4 ק"מ/ל'. בשיוט נינוח הצריכה הגיעה גם ליותר מ-20 ק"מ/ל'.
-
מה חדש בסוזוקי סוויפט 2025
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.
-
סיכום
מכונית פשוטה ומהנה בטעם של פעם - חבל רק שהמחיר הגבוה לא הולם זאת.