טויוטה היילקס 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
באמצע 2015 חשפה טויוטה את הדור השמיני של הטנדר האייקוני שלה (חוגג 50 שנה ב-2018), היילקס, לאחר עשר שנות ייצור של הדור הקודם. מתיחת הפנים של הדגם הוצגה ביוני 2020 וזו המהדורה המשווקת כיום בישראל.
המראה החיצוני מעודכן, כשגם חלל הנוסעים איכותי ומודרני יותר, כולל מסך מגע גדול.
המבנה הבסיסי דומה אמנם לזה של הדור קודם (ושאר בני מינו), אולם מדובר ברכב חדש לחלוטין, כולל שלדת סולם חדשה (308.5 ס"מ בסיס גלגלים).
מתוך שפע גרסאות המוצעות בחו"ל, לישראל מגיעים כיום שני מנועים – טורבו-דיזל 2.4 ליטר עם 150 כ"ס ו-40.8 קג"מ או 2.8 ל' עם 204 כ"ס ו-51 קג"מ. לכל הגרסאות, קבינה כפולה ולמעט גרסת הבסיס לכולן הנעה כפולה ותיבה אוטומטית עם שישה הילוכים.
בראש ההיצע עומדת גרסת GR ספורט בעלת מופע קשוח ומפרט שטח משופר.
ההיילקס החדש הגיע לישראל בספטמבר 2015, כאשר בספטמבר 2020 החל שיווק גרסה לאחר מתיחת פנים.
-
עיצוב ונוכחות
המראה לאחר מתיחת הפנים אגרסיבי ובולט מבעבר, וגרסאות ה'סהרה' כבר פונות לתחומי ספורט-שטח מעוררים של ממש.
-
תא נוסעים ומטען
המופע הכללי של סביבת הנהג מודרני מהמקובל בתחום ומעוצב למדי. למערכת המולטימדיה (מסך 8 אינץ') התממשקות לאפל ואנדרואיד. איכות החומרים וההרכבה טובים מהמקובל. יש המון תאי אחסון שימושיים במהלך יום עבודה. הנדסת האנוש לא תמיד ברורה מספיק.
המרחב מלפנים טוב, תנוחת הנהיגה סבירה והמושב מוצלח פחות.
המרחב מאחור מספק לשני מבוגרים, אך המושב עצמו נמוך ולא נוח. אין פתחי מיזוג.
דלת הארגז כבדה והפתיחה שלה אינה משוככת.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-2.8 ל' (204 כ"ס) מציע ביצועים טובים מאוד ביחס לסגמנט וראויים גם באופן כללי. הפער ביחס למנוע ה-2.4 ל' (150 כ"ס) מורגש ומשמעותי בפועל גם בנהיגה יום-יומית. גרסת ה-GR מצוידת במנוע הגדול והספקו ללא שינוי.
תיבת ההילוכים פועלת באופן חלק אך מעט איטי לעיתים.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר אינה מצטיינת כלל וכלל בגלל כיול מתלים נוקשה שאמור להתאים גם למצבים של עומס מלא בארגז.
מחוץ לעיר המצב משתפר באופן וניכר ונוחות הנסיעה בתוואי כזה בסדר גמור.
בידוד הרעשים לא מתעלה אך ביחס לסגמנט הוא סביר.
היכולת בשטח טובה מאוד, אולי הטובה ביותר בסגמנט. בשביל הנוחות סבירה ומשתנה בהתאם לקצב. גרסת ה-GR מציגה שיפור משמעותי ליכולת השטח, יציבות עדיפה והנוחות בשבילים טובה מאוד.
התנהגות הכביש סולידית עם נטייה ברורה לתת היגוי, ולגרסת ה-GR יציבות עדיפה בזכות מפסק סרנים רחב יותר.
-
תמורה למחיר
מדובר בטנדר יקר, וגרסת ה-GR יקרה במיוחד. אולם בזכות המוניטין והיכולת בשטח התמורה בפועל ראויה.
-
גרסאות ורמות גימור
טויוטה היילקס 2024 מוצע בישראל במגוון גרסאות.
בבסיס ישנה גרסת 2.4 ל' טורבו-דיזל עם 150 כ"ס, הנעה אחורית או כפולה ועם תיבה ידנית או אוטומטית.
לגרסאות הבכירות מנוע גדול וחזק יותר – 2.8 ל' טורבו דיזל המפיק 204 כ"ס ומשודך להנעה כפולה ותיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים.
בראש ההיצע עומדת גרסת GR ספורט – גרסה מכוונת לשטח הכוללת שיפורים משמעותיים למפרט: מספק סרנים רחב יותר, צמיגים שטח, בולמים משופרים, הגבההת מרכב ועוד – וגם מופע משופר וספורטיבי.
-
בטיחות
טויוטה היילקס 2024 נבדק ביורו NCAP בשנת 2016 – מבחן פחות מחמיר מהיום שאינו תקוף – אז הוא קיבל דירוג של 5 כוכבי בטיחות עם ציונים של 93% בהגנה על מבוגרים, 82% בהגנה על ילדים ו-83% בהגנה על הולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות עשיר לסגמנט: 7 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית, זיהוי הולכי רגל, תיקון סטיה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במבחני הדרכים שערכנו לדגם נעה סביב 8.6 ק"מ לליטר, נתון דומה לזה שקיבלנו עם המנוע הקטן.
-
מה חדש בטויוטה היילקס 2024
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024.
-
סיכום
יש כיסוי למוניטין.