טויוטה פריוס 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקראת 2020 החל מחדש שיווק גרסת הכלאיים הנטענת משקע (PHEV) לאחר היעדרות ארוכה.
לגרסה החדשה הספק משולב דומה לזה של הפריוס הרגילה (122 כ"ס), אך טווח הנסיעה החשמלי עומד על 45 ק"מ. טעינת המצברים משקע ביתי אורכת כשלוש שעות.
הפריוס PHEV מוצעת ברמת גימור "קומפורט" הכוללת מערכת מולטימדיה עם מסך "8 ותצוגת מידע עילית לנהג, כמו גם ארסנל נדיב של מערכות בטיחות מתקדמות.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב המזוהה של הפריוס לאורך השנים בולט גם ב-2021 והגרסה הנטענת נאה עוד יותר.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים בשתי הגרסאות של טויוטה פריוס 2021 כמעט זהה, והפלסטיק בו בסיסי. לוח המחוונים שופע מידע והתצוגה העילית נאה. מערכת ההפעלה המקומית "קונקטד" עדיין אינה מספיק מהוקצעת. תנוחת הנהיגה מעט נמוכה והמושב עלול לעייף בנסיעות ארוכות. מאחור מרווח רגליים נאה, אולם מבנה השמשה הייחודי פוגע במרווח הראש, כמו גם בראות לאחור.
נפח תא המטען בדגם הרגיל עומד על 412 ליטרים, ובגרסת PHEV המצברים הנוספים תופסים חלק מהתא ומצמצמים את נפחו ל-359 ליטרים.
 
-
מנוע וביצועים
בשתי הגרסאות אותה חטיבת כוח שמשלבת מנוע חשמלי עם מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר, 122 כ"ס, ותמסורת רציפה. בתנועה חשמלית ובמצב 'ספורט' התחושה היא כי הרכב מאוד נמרץ.
רק בהאצות ארוכות או בעליות ממושכות מורגש כי הרכב מתאמץ.
 
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים של הפריוס מצוין ונוחות הנסיעה גבוהה. הגרסה הנטענת קצת פחות מרשימה בתחום הזה. היכולות הדינמיות גבוהות, למרות שהבלמים – כמקובל בהיברידיות – בעלי פעולה לא-הדרגתית.
-
תמורה למחיר
עם השיפור הגדול בקורולה והפיכתה להיברידית, קשה להצדיק את רכישת טויוטה פריוס 2021 שמחירה יקר משמעותית.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה קומפוקט 1.8 ליטר פלאג-אין היבריד עם כ-250 יחידות.
אחריה גרסת אקטיב 1.8 ליטר היבריד עם כ-70 יחידות.
 
-
צריכת דלק
צריכת הדלק הממוצעת שהשגנו בפריוס "הרגילה" עמדה על 19.2 ק"מ/ל', וב-PHEV רשמנו 24.3 ק"מ/ל'. הטווח החשמלי עמד על 38.5 ק"מ, נמוך מהצהרות היצרן.
-
מה חדש בטויוטה פריוס 2021
-
סיכום
חלוצת הז'אנר הפכה לפחות כדאית לאחר שהמתחרות יישרו קו.