טויוטה יאריס 2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
טויוטה יאריס החדשה הוצגה ביוני 2011, לקראת הופעה פומבית ראשונה בתערוכת פרנקפורט באותה השנה (ספטמבר). הסופרמיני המצליחה, דור שלישי מאז הוצגה היאריס לראשונה (בסוף 1998), גדלה בשיעור ניכר ביחס לקודמתה (251 ס"מ בסיס גלגלים). בצד הטכני נטשה טויוטה את התיבה הרובוטית (מצמד בודד) הלא אהודה של הדור היוצא, ועתה מוצעת היאריס עם תיבה אוטומטית-רציפה (יש גם ידניות ואוטומטיות). מנוע 1.3 ליטר (99 כ"ס) אטמוספרי יחד עם מערכת דימום/התנעה, כמו גם משקל כללי שהופחת, תורמים ליעילות גבוהה ולתצרוכת דלק נמוכה. בהמשך הצטרפה גרסת כלאיים חסכונית עוד יותר (מנוע 1.5 ליטר בשילוב מנוע חשמלי). לישראל הגיעה היאריס בתחילת 2012, תחילה עם מנוע 1.3 ליטר ואפשרות לתיבה אוטומטית-רציפה או ידנית (ובשתי רמות גימור, 7 כריות אוויר בכולן), כשבהמשך הצטרפה הגרסה ההיברידית להיצע.
-
עיצוב ונוכחות
הדור הראשון של היאריס הביא הציג עיצוב צעיר ומיוחד שלא המשיך לדורות הבאים. האבולוציה הפכה את היאריס לשגרתית ותכליתית בכל הנוגע למראה, גם אם נעים לעין באופן כללי.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים בעל מראה פשוט וצבעים קודרים, אך בדגם המאובזר ותודות למערכת המולטימדיה האווירה מעט יותר מודרנית. מרווח הפנים נאה באופן כללי, אך המושבים מעט נוקשים. תא המטען גדול ונוח לשימוש.
-
מנוע וביצועים
הביצועים של יחידת ה-1.3 ליטר בסך הכל טובים (בגרסה האוטומטית או הידנית, שמעט עדיפה), כך גם תצרוכת הדלק. בשיוט רגוע חטיבת הכוח שקטה, אך בהאצה ועומס היא מאוד רועשת. הגרסה ההיברידית חסכונית מאוד ושקטה יותר בפעולתה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה באופן כללי (קצת פחות בתוך העיר), אך רכות המתלים בצמוד למשקל הקל (גם להגה) פוגמים מעט בתחושת הביטחון במהירות גבוהה. מלבד זאת ליאריס יכולת דינמית טובה.
-
תמורה למחיר
יותר ממדים, יותר אבזור, יחידות הנעה עדכניות (וחסכוניות) ותמורה טובה למחיר.
-
סיכום
סופר-מיני יעילה אך לא מרגשת.