טויוטה יאריס 2024 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
הדור הרביעי של טויוטה יאריס הגיע לישראל באוגוסט 2020 כשהדגם לאחר מתיחת פנים הגיע באוגוסט 2024. עבור יאירס הנמכרת באירופה מתיחת הפנים משמעותית עם הוספת לוח מחוונים מוקרן בגדול מלא, מולטימדיה גדולה יותר ומנועים חזקים יותר. אבל בישראל העדכון פחות דרמתי ועיקרו שיפור מערכת המולטימדיה הקיימת, שדרוג מפרט הבטיחות האקטיבי ושיפור חומרי הבידוד להפחתת רעשים. אין שינויים מכניים.
יאריס היא המכונית הראשונה של טויוטה להיבנות על הגרסה המקוצרת של פלטפורמת TNGA המודרנית – גרסה B של הפלטפורמה (שמשותפת גם יאריס קרוס).
משנת 2023 יש רק את הגרסה ההיברידית, ומתיחת הפנים של השנה הזו לא שינתה את המצב. זהו מנוע בנזין 3 צילינדרים (ראשון בתולדות ההיברידיות של טויוטה), 1.5 ל', שמייצר 92 כ"ס שיחד עם מנוע חשמלי (80 כ"ס) מנפיקים 116 כ"ס.
-
עיצוב ונוכחות
השינוי החיצוני מינורי וכולל עדכון לחזית, לאחוריים וחישוקים חדשים. זה מצוין כי כבר במקור היו ליאריס פרופורציות מצוינות ועיצוב דינמי ומוצלח.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נאה, אבל גם אחרי ממתיחת הפנים האיכות בינונית. חומרי הדיפון בדלתות ובכלל, נוקשים, דקים וגם בד הריפוד לא משהו. יש שתי רמות גימור, אבל האבזור לא עשיר והנדסת האנוש לקויה.
מלפנים המרחב מספק ותנוחת הנהיגה טובה, אבל המושב לא מוצלח. מאחור מפתח הדלתות קטן, ומרחב הראש מצומצם. כך שלמרות מרווח רגליים טוב, התחושה היא של מקום אינטימי מדי. תא המטען קטן ביחס לממוצע בקבוצה.
-
מנוע וביצועים
בישראל נמכרת רק הגרסה ההיברידית שלה 116 כ"ס. הביצועים מספקים, ובעיר האופי נמרץ למדי. מחוץ לעיר היכולת פחות טובה אך עדיין מספקת. המנוע מעט רועש בעת מאמץ, והוא לא מספיק מעודן בסרק כשהוא מפגין רעד קל.
-
נוחות והתנהגות
לגרסה ההיברידית הבכירה שנבחנה נוחות בינונית. עם זאת, ברמות הגימור הנמוכות נמצא צמיגים קטנים יותר, שמציעים נוחות עדיפה. בידוד רעשי הכביש והרוח לא מוצלח.
היכולת הדינמית טובה, ואפילו מהנה בכבישים מפותלים. הבלמים פחות הרשימו.
-
תמורה למחיר
מחירה של היאריס הוגן ביחס לקבוצה, אך היא מעניקה יותר בחווית הבעלות בזכות המוניטין, שמירת הערך והסחירות. עם זאת, היא מתאימה בעיקר עבור מי שפחות זקוק למושב האחורי.
-
גרסאות ורמות גימור
טויוטה יאריס משווקת בישראל בגרסה אחת – היברידית, 1.5 ל', 116 כ"ס – ובשתי רמות גימור.
רמת 'ECO' כוללת מערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ', קישוריות לאנדרואיד ואפל, בקרת אקלים, מחשב דרך, מצלמת נסיעה לאחור בהתקנה מקומית, חיישני תאורה ועוד.
רמת 'סטייל' מוסיפה מערכת שמע משודרגת, כניסה והנעה ללא מפתח וחישוקים קלים בקוטר 15 אינץ'.
-
בטיחות
במבחני הריסוק של EuroNCAP קיבלה היאריס ציון של 5 כוכבי בטיחות.
מערך הבטיחות זהה בכל רמות הגימור וכולל בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל וכלים דו-גלגליים, תיקון סטייה מנתיב, עמעום אורות, בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע אקטיבי בהימנעות מתאונת חזית.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק טובה מאוד בגרסה ההיברידית: 17.2 ק"מ לליטר בממוצע במבחן דרכים.
-
מה חדש בטויוטה יאריס 2024
באוגוסט 2024 הגיעה המכונית לאחר מתיחת פנים שעיקרה שיפור מערכת המולטימדיה, שדרוג מפרט הבטיחות האקטיבי ושיפור חומרי הבידוד להפחתת רעשים. אין שינויים מכניים.
-
סיכום
סופרמיני מודרנית ומאוד חסכונית עם תא נוסעים בינוני.