טויוטה יאריס 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
באוגוסט 2020 החל שיווק הדור הרביעי של טויוטה יאריס בישראל. הדור החדש מבוסס על פלטפורמת TNGA בגרסה חדשה, והמכונית מעוצבת באופן שונה לחלוטין מהדור היוצא.
יאריס החדשה קצרה ונמוכה מקודמתה – אבל רחבה משמעותית, עניין שמעניק לה פרופורציות דינמיות יותר. אין שינוי בנפח תא המטען, שנשאר 286 ליטרים.
במרץ 2023 החל שיווקה המחודש בישראל של היאריס, לאחר שבחודש יולי 2022 היבואנית עצרה את שיווק הדגם עקב בעיות אספקה מצד היצרנית (שנבעו מהמלחמה באוקראינה וממחסור בחומרי גלם ומכלולים).
בשלב הראשון היאריס חזרה רק בגרסה ההיברידית ובשתי רמות גימור – ללא שינויים ניכרים ביחס למהדורה ששווקה כאן בעבר.
מדובר ביחידה ההיברידית המוכרת של טויוטה – מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.5 ל' (3 ציל') ומנוע חשמלי המפיקים יחדיו הספק מירבי של 116 כ"ס. ההנעה קדמית, והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.7 שניות.
נציין כי מחיר רמת הגימור 'אקו' עלה במקצת, אולם זה של 'סטייל' נותר כשהיה טרום הפסקת השיווק.
-
עיצוב ונוכחות
ליאריס פרופורציות מצוינות ועיצוב בולט ודינאמי.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נאה וברמות הגימור הגבוהות גם כוללת לוח מחוונים ייחודי, אבל האיכות בינונית. חומרי הדיפון בדלתות ובכלל, נוקשים, דקים וגם בד הריפוד לא מרשים.
האבזור לא עשיר בשתי רמות הגימור והנדסת האנוש לקויה.
מלפנים המרחב מספק ותנוחת הנהיגה טובה, אבל המושב לא מוצלח. מאחור מפתח הדלתות קטן, ומרחב הראש מצומצם. כך שלמרות מרווח רגליים טוב, התחושה היא של מקום אינטימי מדי. תא המטען קטן ביחס לממוצע בקבוצה.
-
מנוע וביצועים
בגרסה ההיברידית (116 כ"ס) הביצועים מספקים, ובעיר האופי נמרץ למדי. מחוץ לעיר היכולת פחות טובה אך עדיין מספקת.
המנוע מפגין נוכחות ווקאלית בוטה, ורמת העידון של יחידת ההנעה אינה מרשימה במיוחד.
-
נוחות והתנהגות
לגרסה ההיברידית הבכירה שנבחנה נוחות בינונית. עם זאת, ברמות הגימור הנמוכות נמצא צמיגים קטנים יותר, שמציעים נוחות עדיפה. בידוד רעשי הכביש והרוח לא מוצלח.
היכולת הדינמית טובה, ואפילו מהנה בכבישים מפותלים. הבלמים פחות הרשימו.
-
תמורה למחיר
מחירה של היאריס הוגן ביחס לקבוצה, אך היא מעניקה יותר בחווית הבעלות בזכות המוניטין, שמירת הערך והסחירות. עם זאת, היא מתאימה בעיקר עבור מי שפחות זקוק למושב האחורי.
-
גרסאות ורמות גימור
טויוטה יאריס משווקת בישראל בגרסה אחת – היברידית, 1.5 ל', 116 כ"ס – ובשתי רמות גימור.
רמת 'אקו' כוללת מערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ', קישוריות לאנדרואיד ואפל, בקרת אקלים, מחשב דרך, מצלמת נסיעה לאחור בהתקנה מקומית, חיישני תאורה ועוד.
רמת 'סטייל' מוסיפה מערכת שמע משודרגת, כניסה והנעה ללא מפתח וחישוקים קלים בקוטר 15 אינץ'.
-
בטיחות
במבחני הריסוק של EuroNCAP קיבלה היאריס ציון של 5 כוכבי בטיחות.
מערך הבטיחות זהה בכל רמות הגימור וכולל בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל וכלים דו-גלגליים, תיקון סטייה מנתיב, עמעום אורות, בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע אקטיבי בהימנעות מתאונת חזית. יש גם 8 כריות אוויר, שתיים מהן בין המושבים הקדמיים.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק טובה מאוד בגרסה ההיברידית: 17.2 ק"מ לליטר בממוצע במבחן דרכים.
-
מה חדש בטויוטה יאריס 2023
בחודש מרץ 2023 טויוטה יאריס חזרה להיצע הדגמים של היצרנית בישראל, זאת לאחר ששיווקה הושהה במשך כחצי שנה.
בחודש מאי 2023 הוצגה בחו"ל מתיחת פנים ליאריס, שצפויה לנחות בישראל בשנת הדגם 2024.
מתיחת הפנים כוללת עדכונים לעיצוב החיצוני, לסביבת הנהג, למערכות הבטיחות - וכוללת גם יחידת הנעה היברידית נוספת, חזקה יותר; המהדורה המחוזקת תמשיך לעשות שימוש במערך ההיברידי המוכר – מנוע בנזין 1.5 ל' (3 ציל') ומנוע חשמלי – אך תציג נתוני הספק ומומנט משופרים: 130 כ"ס להספק הכולל ו-18.8 קג"מ מהמנוע החשמלי.
-
סיכום
סופרמיני מושכת ומבוקשת, אך טעונה שיפור.