טויוטה יאריס 2014 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השלישי של יאריס הגיע לישראל בגרסת הבנזין בינואר 2012 ובגרסה היברידית באוקטובר אותה שנה. מאז לא השתנה דבר כשעדכון ראשון מתרחש בשנת 2014 עם הוספת רמת גימור חדשה (לתקופה מוגבלת), ובהמשך אותה שנה מגיעה המכונית לאחר מתיחת פנים.
רמת הגימור החדשה שהגיעה בפברואר 2014 נקראת 'טרנד' ועיקרה קוסמטית: הקורה האחורית נצבעה בשחור (כדי ליצור מראה של גג "צף"), נוספו נגיעות כרום, ושולבו חישוקים קלים חדשים בקוטר 15 אינץ'. גם תא הנוסעים זוכה לעדכון בדמות שילוב צבע לבן בלוח המחוונים, בקונסולה המרכזית, גלגל ההגה, בורר ההילוכים ובדיפוני הדלתות. מעבר לכך, המושבים זוכים לריפוד דמוי עור. רשימת האבזור דומה לזו לרמת 'סטייל'.
בספטמבר 2014 הגיע לישראל יאריס לאחר מתיחת פנים יחסית מהותית. המרכב הוקשח, הוחלפה קורת המתח במתלה האחורי, המתלים ומערך ההיגוי כוילו מחדש, והבידוד שופר. הכל כדי לקבל רכב מעודן, נוח ודינאמי יותר. בתא הנוסעים נמצא מחוונים חדשים עם מראה מודרני יותר, הגבהה של הקונסולה המרכזית וקיצור בורר ההילוכים. יאריס גם קיבלה את מערך המולטימדיה החדש של היצרן (טויוטה טאץ' 2) שכולל צג מגע גדול מבעבר ומערך מירור לינק.
חטיבות הכוח (1.3 ל' בנזין ו-1.5 ל' היברידי) נותרו דומות אך עודכנו כדי לעדן את פעולתן, וגם כדי להשיג חיסכון גדול יותר בדלק. כעת הנתון המשולב הרשמי של גרסת הבנזין הוא 19.6 ק"מ/ל' (לעומת 18.9 ק"מ/ל' בעבר) ובהיברידי 27.8 מול 27 ק"מ/ל'.
אין שינוי ברמות הגימור 'סול' ו'סטייל' פרט להוספת חיישן לניטור לחץ אוויר נמוך בצמיגים בכל הגרסאות ורמות הגימור. בנוסף לגרסת הבנזין מצטרפת רמת גימור חדשה, 'סקאי' שכוללת גג זכוכית, וחישוקים קלים.
-
עיצוב ונוכחות
חיצונית השינוי ברור ומאוד מהותי כאשר טויוטה יאריס 2014 לאחר מתיחת הפנים קיבלה את החזית החדשה והמאוד מיוחדת בסגנון ה-X שראינו באייגו. מזוויות מסוימות השינוי נראה אגרסיבי מדי, אבל הוא בפירוש מעניק למכונית יותר אופי מהפנים האנמיות שהיו לה בעבר. כעת גם הבדלי העיצוב בין הבנזין להיברידית מינוריים.
-
תא נוסעים ומטען
מתיחת הפנים גם שיפרה את איכות החומרים והמרכיבים, וברמת הגימור הבכירה נמצא גם צג מולטימדיה (טויוטה טאץ' 2) גדול, עשיר ואיכותי מבעבר. אבל תא הנוסעים עדיין נראה קודר והקו הכללי אינו מאוד אלגנטי או משדר עושר. הנדסת האנוש טובה ברובה וכך תנוחת הנהיגה. המושבים נוקשים מדי והמרווח מספק הן לנוסעים מלפנים ומאחור והן למטען.
-
מנוע וביצועים
בשיוט רגוע חטיבת הכוח שקטה, אך בהאצה ועומס, בייחוד בעליות אך לא רק, היא מאוד רועשת. הביצועים בסך הכל טובים, כמו גם צריכת הדלק.
הגרסה ההיברידית מאפשרת בנוסף להתנייד בכוח החשמל בלבד במהירות נמוכה והיא חסכונית ושקטה מאוד. היא גם חסכונית ללא תחרות.
 
-
נוחות והתנהגות
במסגרת מתיחת הפנים בוצעו שינויים רבים לעידון נוחות הנסיעה. בפועל ההבדל לא מהותי לעומת מה שהיה לפני כן. וגם טויוטה יאריס 2014 מרגישה נוקשה למדי, כשהמתלים מתקשים לספוג פגמים קטנים וגדולים בייחוד בעיר. רעשי הכביש הצטמצמו אבל היא עדין לא שקטה. התנהגות הכביש בטוחה, אבל ההגה קל מדי, גלגול הגוף גדול והבלמים חסרי הדרגתיות
 
-
תמורה למחיר
מתיחת הפנים שיפרה לא מעט מרכיבים, ועדיין השיפורים לא באמת משנים את התמונה בקבוצה ויאריס מרגישה פחות מושכת ממובילות הקטגוריה.
הגרסה ההיברידית מצליחה להעביר חווית נהיגה מיוחדת בזכות חטיבת הכוח הטכנולוגית, אבל היא יקרה ומתקשה להצדיק את המחיר בצריכת הדלק.
 
-
סיכום
מכונית שימושית, אבל פחות אטרקטיבית מבעבר.