טויוטה יאריס 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
שלוש שנים אחרי השקתה של היאריס הנוכחית בסוף 2011, הגיע הזמן לריענון אמצע החיים. היאריס המעודכנת מיישרת קו עם עיצוב האייגו החדשה, וזוכה לחזית "X" אגרסיבית יותר, בניגוד לזו המעט אנמית מלפני מתיחת הפנים. מאחור עודכנו יחידות התאורה, כעת עם נורות לד, וגם פגוש חדש - כולל דפיוזר אחורי המקנה לה מראה דינאמי יותר. תא הנוסעים שמר על המראה המוכר, אך לטענת טויוטה נעשו בו מספר גדול של שינויים קטנים במטרה להעניק לנהג ולנוסעים תחושה איכותית ומרווחת יותר (דיפוני דלתות עם יותר בד נעים למגע, פתחי המיזוג והקונוסלה המרכזית תוכננו מחדש ועוד). המתלים כוילו מחדש, כולל החלפת קורת המתח מאחור, במטרה לשלב טוב יותר בין התנהגות כביש לנוחות. היאריס ממשיכה להשתמש במנועים המוכרים - החל ב-1.0 ליטר בנזין (69 כ"ס) וב-1.4 ליטר דיזל (90 כ"ס) המיועדים לאירופה, ועד למנועים הרלוונטיים אלינו - 1.3 ליטר בנזין (99 כ"ס) ו-1.5 ליטר היברידי (100 כ"ס). לישראל הגיעה היאריס המחודשת בספטמבר 2014.
-
עיצוב ונוכחות
מתיחת הפנים שיפרה את עניין העיצוב באופן ניכר, עם חזית בעלת מוטיב ה-X המקנה לה נראות צעירה, נאה ודינאמית יותר, בניגוד למראה האנמי משהו טרום מתיחת הפנים.
-
תא נוסעים ומטען
השינויים בתא הנוסעים מורגשים לטובה, אך הוא עדיין מרגיש פשוט יחסית ובעל גוון קודר. מרחב המחייה לנוסעים טוב באופן כללי, בפרט מאחור, כולל תא מטען שימושי.
-
מנוע וביצועים
הביצועים בסך הכל טובים (תחת מאמץ כמות הרעש גדולה מידי), כך גם תצרוכת הדלק, ובשני המקרים יש עדיפות ליחידת ההנעה ההיברידית.
-
נוחות והתנהגות
בכל הנוגע להתנהגות הכביש כיול המתלים החדש תרם ליותר חדות ודיוק ותחושה כללית יותר מוצקה, אך היציבות הכיוונית (בפרט במהירות גבוהה) עדיין לוקה בחסר. נוחות הנסיעה מעט פחות טובה מבעבר, בפרט בתוך העיר.
-
תמורה למחיר
הדגם המחודש טיפל בנקודות חשובות (עיצוב חיצוני, איכות תא נוסעים), ועדיין מציע שימושיות נאה ותמורה טובה למחיר. גרסת ההיבריד יקרה מידי.
-
סיכום
שיפור מבורך שלא משנה את השורה התחתונה - סופר-מיני יעילה אך לא מרגשת.