טויוטה קורולה 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
טויוטה קורולה היא אחת המשפחתיות המוכרות והוותיקות בעולם (דור ראשון ב-1966). בשנת 2018 הכריזה היצרנית על הדור ה-12 של הדגם, ולראשונה מזה שנים אוחדו כלל תצורות המרכב (סדאן, האצ'בק וסטיישן) תחת שם הדגם המקורי – קורולה.
הדור הנוכחי נשען על הפלטפורמה המודולרית החדשה של היצרן (TNGA), וכיום משווקת בישראל הקורולה רק במרכב סדאן.
לאורך השנים שווקה הקורולה עם מגוון יחידות הנעה – מנועי בנזין 1.5 ל' (3 ציל') עם 125 כ"ס או 1.6 ל' (4 ציל') עם 132 כ"ס ועם יחידת הנעה היברידית שמקורה בפריוס ומשלבת בין מנוע בנזין בנפח 1.8 ל‘ למנוע חשמלי (122 כ“ס).
בשנת 2022 הוצגה קורולה לאחר מתיחת פנים במסגרתה זכתה ליחידת הנעה עדכנית – היברידית המשלבת מנוע בנזין בנפח 1.8 ל' ומנוע חשמלי בהספק משופר – 140 כ"ס – המושג בזכות מנוע חשמלי חזק מבעבר.
טויוטה קורולה הנוכחית מוצעת בישראל משנת 2019, ומאפריל 2023 בגרסה שלאחר מתיחת הפנים.
-
עיצוב ונוכחות
דור זה סימן נקודת מפנה בסגנון העיצוב של טויוטה. בעבר קורולה אופיינה בעיצוב סולידי, אולם קורולה החדשה מציגה הופעה מודרנית ובולטת. היא נראית נהדר.
-
תא נוסעים ומטען
השינוי העיצובי לא פסח על תא הנוסעים. סביבת הנהג נאה ועשירה במשטחים בגבהים שונים. במתיחת הפנים שודרגו המסכים למולטימדיה ולוח המחוונים - וזה מורגש.
הנדסת האנוש לרוב טובה, אם כי פחות מהגרסה שלפני העדכון, והראות החוצה מצוינת. איכות משטחי הפלסטיק והדיפונים אינה אחידה.
המרחב לנוסעים מספק מלפנים ומאחור, אך יש משפחתיות מרווחות ממנה.
תא המטען מציע נפח ראוי – 471 ל' – ומבנה פשוט ושימושי.
-
מנוע וביצועים
הביצועים הקורולה העדכנית (140 כ"ס) טובים, עם תאוצות ביניים החלטיות ואפקטיביות מבעבר. עם זאת, בעומס המנוע עדיין נשמע כמתאמץ יותר מדי.
-
נוחות והתנהגות
לקורולה נוחות נסיעה טובה למדי. לרוב המתלים מטפלים היטב בשיבושים ומייצרים נסיעה נינוחה. בידוד הרעשים לא מצטיין – יש לא מעט רעשי רוח ורעשי כביש.
התנהגות הכביש צפויה, וניתן לצלוח פניות במהירות ובביטחון.
-
תמורה למחיר
טויוטה קורולה היא מהמשפחתיות הנמכרות בישראל, ולא בכדי. בגרסה ההיברידית היא מציעה תמורה טובה, על אף מחיר רכישה שאינו נמוך במיוחד.
-
גרסאות ורמות גימור
טויוטה קורולה 2024 מוצעת בישראל בגרסה אחת – מרכב סדאן ועם יחידת הנעה היברידית (1.8 ל', 140 כ"ס) – ובשתי רמות גימור.
רמת 'סאן' כוללת חישוקי 16 אינץ', מערכת מולטימדיה מקומית עם צג 9 אינץ', בקרת אקלים ועוד.
'סנס' מוסיפה מפתח חכם, מערכת מולטימדיה מקורית עם צג 10.5 אינץ' ועוד.
-
בטיחות
טויוטה קורולה 2024 נבדקה בשנת 2019 ע"י יורו NCAP וקיבלה דירוג של 5 כוכבים עם ציונים של 95% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 86% בהגנה על הולכי רגל ו-77% במערכות בטיחות מתקדמות.
היצע מערכות הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה ובקרת שיוט אדפטיבית כסטנדרט.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק של טויוטה קורולה ההיברידית טובה מאוד – 15.9 ק"מ לליטר במבחן דרכים מאומץ ויותר מ-19 ק"מ לליטר בשיוט.
-
סיכום
משפחתית שלא ניתן להתעלם ממנה.