אודי e-tron GT 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בנובמבר 2024 החל שיווק הגרסאות המחודשות לאי טרון GT. המכונית בעלת העיצוב המרהיב הוצגה לראשונה ב-2020 וב-2024 עברה מקצה חידושים.
האי-טרון GT פותחה בשיתוף עם פורשה וחולקת בסיס עם הטייקאן. זה אומר שלרכב שני מנועים חשמליים כדי ליצור הנעה כפולה, ושני הילוכים בתיבה - עניין לא שגרתי בעולם החשמלי.
פרופורציונלית, מדובר במכונית גדולה למדי אך נמוכה, עם אורך של 499 ס"מ, רוחב של 196 ס"מ ורק 142 ס"מ לגובה (138 ס"מ לגרסת RS). בסיס הגלגלים, נמתח על פני 290 ס"מ. לתא המטען, נפח של 405 ליטרים (350 ליטרים ב-RS) אך גם תא קדמי עם נפח של 85 ליטר. המשקל, קצת יותר מ-2.3 טון.
הדגם המחודש יוצע בשתי גרסאות - S הבסיסית ו-RS פרפורמנס הקיצונית. ההספקים עלו משמעותית במתיחת הפנים, והם מתחילים כעת ב-680 כ"ס ומגיעים ל-925 כ"ס ב-RS, שהינה המכונית הסדרתית החזקה ביותר שאודי ייצרה מעולם. נתון המומנט עומד על 75.5 קג"מ או 104.7 קג"מ בהתאמה. כל זה, מניב האצה ל-100 קמ"ש ב-3.4 ש' או 2.5 ש' והמהירות המרבית מוגבלת ל-245 קמ"ש או 250 קמ"ש בהתאמה.
הסוללה החדשה גדלה ל-90 קוט"ש נטו (לעומת 83.7 קוט"ש בעבר) ועדיין היא קלה בתשעה קילוגרמים בזכות שיפור מערך הקירור. מערך הבלימה הרגנרטיבית שופר והטווח גדל משמעותית - 565-609 ק"מ בגרסה S או 533-592 ק"מ ב-RS (לעומת 470-490 ק"מ בעבר). הטעינה המהירה שופרה מ-270 ל-320 קילוואט.
מערך המתלים עודכן עם קפיצי אוויר חדשים ובשתי הגרסאות היגוי אחורי ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה.
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
גרסאות ורמות גימור
גרסת S מצוידת כסטנדרט ברשימת אבזור ארוכה: תאורת לד מטריקס, גג זכוכית בעל מראה ייחודי שניתן לאטימה אלקטרונית, ספוילר מתרומם חשמלית, חישוקי "20, פתיחה חשמלית לדלת האחורית, צג "10.1, מחוונים מוקרנים, מצלמות היקפיות, מושבי ספורט קדמיים עם כוונון חשמלי ואוורור, הגה מתכוונן חשמלית, ריפוד ודיפון מעור נאפה, מפתח חכם ועוד.
ל-RS יש חישוקי "21, שילוב תאורת לייזר, תצוגה עילית ועוד.
-
בטיחות
אודי אי-טרון GT טרם נבדקה במבחני הריסוק של יורו NCAP, אולם התאומה לבית פורשה, הטייקאן, נבחנה ב-2019 וזכתה לדירוג של 5 כוכבים (שאינו תקף באופן רשמי לאודי).
האבזור הבטיחותי מלא וכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
-
סיכום