אודי Q8 2024 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
ב-2018 החל שיווקו של אודי Q8 בישראל, גרסת פנאי-קופה ל-Q7 המוכר.
הממדים של השניים דומים, אך ה-Q8 קצר מה-Q7 בשישה ס"מ ונמוך משמעותית - 163 ס"מ לעומת 174, ממדים שמסייעים לו להיראות בולט, אגרסיבי, אופנתי וספורטיבי מהאח השגרתי.
ביוני 2024 החל שיווקו של Q8 המחודש, לאחר שעבר מתיחת פנים.
במסגרת מתיחת הפנים נעשו שינויים קלים במרכיבים החיצוניים בחזית ובאחוריים, כולל הסבכה, יחידות התאורה והפגושים. אלה העניקו לדגם המחודש הופעה מעט מחודדת יותר.
בסביבת הנהג השינויים גם הם אינם גדולים, וכוללים חומרי דיפון וריפוד משופרים, גימור וצבעים שונים. במסגרת זאת המולטימדיה מאפשרת שימוש באפליקציות צד שלישי, המסכים איכותיים יותר, ובנוסף מפרט האבזור התקני הועשר.
הנתונים והביצועים במספר גרסאות שופרו, ובכולן תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים, הנעה כפולה וקפיצי אוויר.
בגרסת הדיזל TDI50 מנוע מוגדש 3.0 ליטר V6 המייצר 286 כ"ס ו-62.1 קג"מ, ומשודך למערך היברידי-מתון.
בשתי הגרסאות ההיברידיות-נטענות מנוע טורבו-בנזין 3.0 ליטר V6 ומנוע חשמלי. התפוקה הכוללת ב-e TFSI 55 היא 394 כ"ס ו-61.2 קג"מ.
בגרסה ההיברידית-נטענת השנייה, e TFSI 60, ניהול מנוע שונה מביא לתפוקה גבוהה יותר: 489 כ"ס ו-71.4 קג"מ.
בגרסאות ההיברידיות-נטענות סוללה של 25.9 קוט"ש והטווח 75-85 ק"מ.
לגרסת SQ8 מנוע טורבו-בנזין 4.0 ליטר V8 המייצר 507 כ"ס ו-78.5 קג"מ, והיא מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-4.1 שניות ומגיעה ל-250 קמ"ש. במפרט הטכני: כיול מתלים ספורטיבי יותר, היגוי אחורי, דיפרנציאל מוגבל החלקה ומערכת בלימה מחוזקת עם קאליפרים ייחודיים.
-
עיצוב ונוכחות
בזכות הפרופורציות וסיומת הקופה, Q8 מציע מופע שונה מזה של המתחרים, ונראה מאוד אתלטי ומושך.
-
תא נוסעים ומטען
ה-Q8 מציע את עיצוב סביבת הנהג העדכני של אודי, הכולל שני מסכי מגע במרכז - בגודל "10.1 ו-"8.6 (הקטן בעיקר לתפעול מערכות הרכב), לצד לוח מחוונים מוקרן ("12.3).
הנדסת האנוש מצוינת, ריפוד העור סביב מרשים, אך חלק מהמשטחים מתחת לעור מעניקים תחושה חלולה. איכות ההרכבה מאוד מרשימה.
תנוחת הנהיגה מצוינת, המושבים משובחים והמרחב מלפנים נדיב מאוד — וכל אלה, יחד עם הפאר והאבזור, יוצרים מקום מכובד מאוד לשהות בו.
המרחב מאחור מעולה, ולמרות הגג המשתפל, גם מרווח הראש נאה. המושבים עצמם טובים אך המקום במרכז בינוני בלבד.
תא המטען גדול מאוד, עשוי היטב ומאוד שימושי.
-
מנוע וביצועים
בגרסת הדיזל, היחידה שנבחנה, המנוע סובב בעצלתיים במאה קמ"ש, ב-1250 סל"ד, והביצועים בהחלט מכובדים. התיבה פועלת חלק מאוד, והמנוע יעיל בטווח גדול של סל"ד. אבל בקיק דאון, בין השהיית טורבו לתיבה קצת איטית, לוקח זמן לקבל את כל העוצמה.
-
נוחות והתנהגות
הדבר הראשון הבולט לטובה בQ8 המצויד בקפיצי אוויר, זו הנינוחות. גם נוחות הנסיעה טובה מאוד ברוב התנאים, ובידוד הרעשים מרשים.
היכולת הדינמית, למרות הממדים המגודלים והמשקל הגבוה, היא מעל ומעבר.
ההגה מהיר מאוד, 2.2 סיבובים מנעילה לנעילה, אבל יש לכך תשלום של ממש, ומעיק לפעמים, של כושר תמרון מוגבל בעיר, וקוטר סיבוב של 13.3 מטרים הוא קצת יותר מדי.
-
תמורה למחיר
אודי Q8 אינו זול, ומעט יקר מהמקובל בקטגוריה (ב.מ.וו X6, מרצדס GLE קופה) - אך מפצה על כך באיכותו הגבוהה.
-
גרסאות ורמות גימור
אודי Q8 המחודש מוצע בארץ בשלוש גרסאות רגילות – דיזל TDI 50, היברידי-נטען e TFSI 55, היברידי-נטען e TFSI 60 - וברמת אבזור אחת,'S ליין'; בנוסף, מוצעת גם גרסת הביצועים SQ8.
בשתי הגרסאות הפחות חזקות כולל המפרט תאורת לד, חישוקי "21, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, סגירת ואקום לדלתות, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושבים הקדמיים, בקרת אקלים תלת-אזורית ומערכת שמע של B&O עם 17 רמקולים.
חבילת 'סופריור', מוסיפה היגוי אחורי, כיול ספורטיבי למתלים, תאורת OLED אחורית, תצוגה עילית, עיסוי במושבים הקדמיים, דיפון עור משופר ועוד; אבזור זה הינו תקני בגרסת TFSIe 60.
גרסת SQ8 מוסיפה לרשימה תאורת לייזר מלפנים ו-OLED מאחור, חישוקי "22 סביב, ובנוסף חלקים מושחרים, ופריטים קוסמטיים ספורטיביים.
-
בטיחות
ה-Q8 נבדק ביורו NCAP ב-2019 וזכה לציון המרבי של 5 כוכבים, עם 93% בהגנת מבוגרים, 87% בהגנת ילדים, 71% בהגנת הולכי רגל ו-73% במערכות בטיחות.
מפרט הבטיחות כולל בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית וניטור שטחים מתים אקטיבי מהצד ומאחור.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק הממוצעת, בנהיגה שברובה הייתה בינעירונית, עמדה על 9 ק"מ/ל' — לא מרשים בהתחשב בעובדה שמדובר במנוע דיזל עם סיוע חשמלי.
-
מה חדש באודי Q8 2024
תחילת שיווק גרסה מעודכנת, ביוני 2024.
-
סיכום
רכב פנאי-קופה-יוקרתי משובח.