ב.מ.וו סדרה 2 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במאי 2017 הודיעה ב.מ.וו כי היא מרעננת את משפחות הדגמים הקומפקטיים, סדרה 1 ו-2. עבור הסדרה 2 זוהי מתיחת פנים ראשונה, מאז יצאה לאוויר העולם בסוף שנת 2013. השינוי לעיצוב מינורי - ומתרכז בעיקר בחישוקי גלגלים חדשים, גוונים חדשים למרכב ולסבכה הקדמית, ותאורת לד מלא שתוצע כעת בסדרה 2 בכל הגרסאות ללא תוספת תשלום. כן יוצעו גרסאות "מיוחדות" עם שילובי צבעים חדשים.
בתא הנוסעים בוצע עדכון קל לעיצוב הקונסולה הקדמית. מערכת המולטימדיה בגרסאות הבכירות שודרגה, וכוללת כעת מערכת הפעלה מתקדמת יותר של ב.מ.וו, כולל אפשרות לתפעול במגע ועיצוב בסגנון חדש, דמוי אריחים.
את הסדרה 2 ניתן להזמין עם הספקים של בין 136 כ"ס (218i עם מנוע 1.5 ליטר טורבו) ל-340 כ"ס בגרסה הבכירה. בניגוד לסדרה 1, כאן קיימת גם גרסת M (במרכב קופה בלבד), לה מנוע טורבו שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר, הספק מרבי של 370 כ"ס, הנעה אחורית ותיבת הילוכים ידנית או רובוטית דו-מצמדית (שישה או שבעה יחסי העברה בהתאמה).
-
עיצוב ונוכחות
ב.מ.וו סדרה 2 2017 נראית מצודדת ובעלת פרופורציות נעימות לעין. קשה לחשוב שהיא מבוססת על ה-1 עם אותו בסיס גלגלים (269 ס"מ) אך תוספת של 11 ס"מ לאורך. גרסת ה-240, עם שלל התוספות הקוסמטיות הקרביות, נראית הרבה יותר מושכת מאחותה הרגילה.
-
תא נוסעים ומטען
ב.מ.וו ניסו לרענן את האווירה הקודרת עם תוספות מסוימות, כמו חלקי אלומיניום, גלגל ההגה ומושבי הספורט - אבל זה לא תמיד עובד.
תנוחת הנהיגה נמוכה, המושב עצמו נראה טוב, אך חסרה מעט תמיכה בגב התחתון. תשמחו לדעת שיש גם מקום מספק מאחור, בייחוד לרגליים (קצת פחות לראש), גם אם הכניסה לא תמיד נוחה. תא המטען הנאה שימושי וגדול (390 ליטר) כדי להבטיח שה-2 יכולה בהחלט להיות יומיומית.
 
-
מנוע וביצועים
340 סוסים מייצר מנוע ה-240, וכדי שניכנס לפרופורציה זה כמעט מה שהיה לדור השלישי של ה-M3, שהיה מעט גדול יותר וזריז פחות.
כדי ליהנות באמת משישיית הצילינדרים בטור, חייבים לשלוח אצבע מכוונת למתג מאפייני הנהיגה, ולעבור למצב ספורט שכמו בכל ב.מ.וו מודרנית מקשיח את ההגה, מחדד מצערת ודורך תיבה. המנוע הזה הוא בפירוש ליבה של הקופה הקטנה. הוא מדבר, מזכיר את קיומו, ומושך המון תשומת לב, גם כי הוא שרירן אמיתי. על צריכת הדלק קשה לדבר. מה שהחל בשיוט עם 13 ק"מ לליטר נאים יכול להתפתח עם ההתלהבות לאיזור ה-7 ק"מ לליטר.
 
-
נוחות והתנהגות
בהתחשב בחתך הצמיגים הנמוך ובחישוקים הגדולים הנוחות סבירה. היא בוודאי לא רכה או מלטפת, אבל גם לא מתרסקת (המתלים האדפטיבים, שהוצעו בתוספת תשלום, מאפשרים לקבל נוחות גבוהה יותר).
במהירויות נמוכות הזנב עשוי לפסע בהאצה חזקה, אך כאשר הקצב הופך מהיר הקופה הקטנה מרגישה נטועה, צולחת פניות במהירות גבוהות, ובדייקנות מופתית. גם ההגה טוב. הוא אינו מתקשר במיוחד אבל הוא מדויק, מהיר ובעל משקל נכון, והמכונית מגיבה להפנייתו באופן מאוד מדוד וברור. בכבישים מהיריים וגליים מאבד ההגה משהו מהדיוק שלו, והופך חופשי במרכז ותחושת הביטחון והריסון מעט אובדת. מאוד אופייני לב.מ.וו.
הבלמים חסרים את הנשיכה הראויה לביצועים, למרות שהפעולה בסך הכל יעילה.
 
-
תמורה למחיר
זה נשמע מצחיק, מוזר, ואולי אפילו מנותק מהעם - אבל זו האמת: ה-M240 מציעה תמורה מצוינת. קשה לחשוב על עוד מכונית ברמות המחיר האלה שמעניקה כל כך הרבה כוח והנאה עם תחושה נעימה ואפילו שימושיות ויכולת יומיומית טובה.
-
מה חדש בב.מ.וו סדרה 2 2017
מתיחת פנים ראשונה לדגם, שנחתה בישראל בנובמבר 2017.
-
סיכום
ב.מ.וו סדרה 2 2017 היא קופה קטנה וספורטיבית בטעם של פעם.