ב.מ.וו סדרה 2 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2014 הוצגה לראשונה גרסת קבריולה לסדרה 2, וזו נחתה בישראל ב-2015. הגרסה שומרת על מידות דומות לאלה של הקופה, אבל מוסיפה גג בד מתקפל שיוצע בשלושה צבעים – שחור, אפור או חום. הגג נפתח חשמלית ופתיחתו מתבצעת במשך 20 שניות, כאשר ניתן לבצע את הפעולה גם בנסיעה עד למהירות של 50 קמ"ש. שינויים נוספים בולטים ביחס לגרסת הקופה הם תא מטען גדול במעט (30 ליטר יותר) ומשקל עצמי גבוה יותר בכ-150 ק"ג.
ב.מ.וו סדרה 2 קבריולה הגיעה ארצה עם צמד מנועי הבנזין המוכרים מגרסת הקופה – 2.0 ליטר טורבו (184 כ"ס) בגרסת ה-220i ו-3.0 ליטר טורבו (340 כ"ס) בגרסת ה-M240i. בשני המקרים משודכת למנוע תיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה יחסי העברה.
גרסת ה-220i מוצעת ברמת גימור Business הכוללת חישוקים קלים (17"), מערכת שמע עם דיבורית בלוטות', בקרת אקלים, בקרת שיוט, חיישני אורות וגשם, ציפוי עור לגלגל ההגה ועוד. רמת הגימור הגבוהה, Luxury, מוסיפה חישוקי 18", כניסה והתנעה ללא מפתח, מושבים חשמליים עם זיכרונות, חיישני חנייה, תאורת לד וקסנון ועוד. הגרסה הבכירה, M240i מוצעת ברמת אבזור דומה לזו של ה-Luxury.
-
עיצוב ונוכחות
ב.מ.וו סדרה 2 2019 קבריולה נראית משמעותית טוב יותר מגרסת הקופה המקבילה - קטנה ונכונה ומכל זווית כמעט.
 
 
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מאוד מוכר מכיוון שהוא זהה לזה שבאחיות הסגורות (סדרות 1 ו–2). העיצוב המזוהה של ב.מ.וו מעט מזדקן בגרסה זו והתחושה כאן שהדשבורד קצת דחוס.
איכות החומרים וההרכבה טובים כצפוי, והמרחב מפתיע לטובה בכל המדדים. המושב האחורי מפתיע יחסית לגודלה של המכונית, וממוצעי גובה ומטה יוכלו לשבת שם בנוחות, גם אם הכניסה והיציאה עם גג סגור לא ממש נוחה. גם כאשר הגג פתוח תא המטען מציע נפח הטענה מאוד נאה (280 ל').
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה–2.0 ליטר עם 184 הסוסים שלו, ויותר מכך 27.5 הקג"מ שהוא מציע כבר מ–1250 סל"ד, משודך באופן מוצלח מאוד לתיבת 8 ההילוכים המצוינת. היכולת ואופן הפעולה של שניהם יוצרים הפתעה חיובית.
במצב הרגיל של התיבה העסק יכול להרגיש קצת מנומנם מדי פעם. אבל, אם תבחרו במצב הספורט המצוין, ה–220 תגרום לכם לשכוח כמה היא שוקלת.
אפילו צריכת הדלק מפתיעה לטובה. בימי המבחן שהיו מאומצים לא פעם נרשם ממוצע של 10.4 ק"מ לליטר, ובשיוט קיבלנו 16 ק"מ/ל'.
 
-
נוחות והתנהגות
המתלים של ה–2 מכוילים על הצד הנוקשה, אבל תודות לאופן פעולה טוב ונעים, במרבית הזמן מצליחה הקבריולה לספק נוחות נסיעה טובה בעיר.
הגג נפתח תוך כדי נסיעה. התפעול נוח, וכאשר ניתן לעשות זאת עד 50 קמ"ש. הרוח לא מפריעה כל עוד המהירות אינה גבוהה מ–100 קמ"ש. בשיוט עם גג סגור היא נעימה ונינוחה למדי, אם כי בחלק מהכבישים מורגשים קצת רעשי כביש.
בפיתולים ה–2 מזכירה קצת את הב.מ.וו של לפני כעשור. הגה קצת כבד ויכולת דינמית גבוהה, למרות היעדרו של גג קשיח שפוגם תמיד בדיוק בתחום זה. במקומות בהם האספלט איכותי ה–2 היא שותפה נהדרת: אוחזת, פונה היטב ומרסנת מצוין את המסה. רק כאשר מגיעים למהירויות גבוהות באמת התחושה היא שהיה רצוי להקשיח עוד קצת את המתלים, בעיקר מלפנים.
 
-
תמורה למחיר
החיסרון העיקרי של סדרה 2 קבריולה הוא המחיר היקר שלה, שגבוה בכמה עשרות אלפי שקלים מהמתחרה הישירה - וכל זה בנוסף לעובדה שכמו בכל הסגמנט הזה, לא מדובר בקנייה הכי הגיונית בעולם. בנוסף, המחיר מציב אותה גם קרוב יחסית לסדרה 4 הפתוחה.
 
-
מה חדש בב.מ.וו סדרה 2 2019
אין עדכונים בשנת המודל 2019.
-
סיכום
ב.מ.וו סדרה 2 2019 קבריולה היא מכונית שלמה יותר מסך חלקיה, הטובים בפני עצמם.