ב.מ.וו סדרה 2 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקראת 2018 החל שיווק הגרסאות המחודשות לסדרה 1 ו-2 בישראל. אחד השינויים החשובים בדגמים המחודשים הוא תוספת מערכות בטיחות מתקדמת, כולל התרעה על סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית והתרעה על עייפות נהג. שני הדגמים קבלו את מערך המולטימדיה החדש של היצרן (i-דרייב 6) יחד עם מחוונים וקונסולה מרכזית מחודשים. חבילות העיצוב ספורט ו-M עודכנו, ויש גם חישוקים חדשים.
ה-2 (הן בקופה והן בקבריו) עברה שינויים חיצוניים מהותיים יותר, עם פגושים, יחידות תאורה ושבכה חדשים. השינוי הפנימי דומה לסדרה 1 הן במראה והן בציוד, כאשר רמת הגימור 'ביזנס' הוחלפה ב'ספורט'. רמה זו (ספורט) מאפשרת בחירה בין ריפוד דמוי עור שחור עם תפרים אדומים, לבין גוון בהיר עם שילובי אפור וגימורי פנים תואמים. בקבריו מוצעת חבילת 'לקצ'רי' הכוללת אופציות עור במגוון צבעים.
מחירי רוב הגרסאות התייקרו - אך הצטרפה למבחר גרסת כניסה חדשה, 218 (1.5 ל' טורבו, 3 ציל', 136 כ"ס), שמוצעת במחיר זול מאשר המחיר בו הוצעה גרסת הכניסה הקודמת.
-
עיצוב ונוכחות
ב.מ.וו סדרה 2 2018 בעלת פרופורציות אלגנטיות ונעימות לעין, כאשר בתוספת חבילת עיצוב M, עם תוספות קוסמטיות המחדדות את המראה, היא מושכת עוד יותר.
 
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג ב־220 נראית מיושנת ופשוטה חמש שנים לאחר הצגתה: הצג הזקוף והנפרד נראה מעט קטן, בקרת האקלים — הלא־מפוצלת ולא־דיגיטלית — פשוטה, המחוונים הקטנים אמנם ייעודיים אך נראים דהויים, ואפילו אין תאורת מפות. והחיסכון אינו רק באבזור, אלא גם ברמת ההגשה.
המושבים הקדמיים נוחים ובעלי כוונון חשמלי מלא; חבל רק שחסר כיוון תמיכה לגב התחתון. מאחור, לב.מ.וו מרחב סביר ומושב המאפשר הסעת שניים באופן נעים, והמושבים הקדמיים נעים קדימה חשמלית כאשר רוצים להיכנס לשם.
 
-
מנוע וביצועים
בסל"ד בינוני המנוע של גרסת ה-220 חזק, ומוסיף לכך צליל ופעולה נעימים שמשתלבים באופי הזורם של התיבה. המנוע שש לטפס ולגעת בקו ה־7000 סל״ד, אבל לא בהכרח מייצר כוח מורגש רב יותר או צליל ערב יותר. ואם בהאצות הראשונות היא מאוד נמרצת, הרי בסופן היא קצת פחות זריזה מהרושם הראשוני.
ביום מגוון עם קטעים מאומצים רשמה ה־220 10.4 ק"מ/ל'. בשיוט היא עומדת על 15.1 ק"מ/ל'.
 
 
-
נוחות והתנהגות
ב.מ.וו סדרה 2 2018 לא מסתדרת מי יודע מה עם כבישים משובשים או גליים. כיול המתלים הרך יותר גורם לכך שהמרכב נע על פני גלים, גם אם באופן שאינו מוגזם. הבעיה הגדולה היא ההגה, שבתחילת הנסיעה כבד ולאחר מכן נעשה קל ומאבד את הדיוק בתנאים המשתנים האלה. ה־220, כמו שראינו בהרבה מכוניות של ב.מ.וו בשנים האחרונות, טובה כאשר רמת הסלילה גבוהה והכביש מתפתל באופן סביר. פסיעות הכוח שהיא יודעת לבצע במהירות איטית נדירות בהרבה בכבישים הנכונים.
אותו כיול רך יותר של ה־220 אחראי לנוחות נזיעה סבירה, והיא נוחה ונעימה בנסיעות למרחקים ארוכים.
 
 
-
תמורה למחיר
ב.מ.וו סדרה 2 מעניקה תמורה טובה למכונית מסוגה — קופה שאינה מענישה במובנים השימושיים, ומעניקה אופציה אמיתית לנסיעה בארבעה, יחד עם נוחות טובה, ביצועים מרשימים והתנהגות מהנה.
 
 
-
מה חדש בב.מ.וו סדרה 2 2018
אין שינויים בשנת המודל 2018.
-
סיכום
ב.מ.וו אמיתית - וככזו, היא זורחת יותר בגרסאות השישה צילינדרים.