ב.מ.וו סדרה 3 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בחודש מאי 2022 ב.מ.וו הציגה מתיחת פנים לדור השביעי של סדרה 3, וזו נחתה בישראל לקראת סוף השנה.
בסדרה 3 המחודשת שבכה, פגושים, כונסי אוויר בעיצוב עכשווי. יחידות התאורה בטכנולוגיית לד בכל רמות הגימור ואף הן מעוצבות מחדש. מאחור, עוצבו יחידות התאורה כך שלרכב תהיה הופעה דינאמית יותר.
השינויים בסביבת הנהג משמעותיים יותר, וכוללעם הטמעה של מערך i-Drive החדש, כעת בדור השמיני שלו. צג המולטימדיה הגדול ("14.9) והקעור משתלב כעת עם לוח המחוונים המוקרן החדש. מבנה זה הוביל להפחתה משמעותית במספר המתגים והלחצנים, מה שמעניק לסביבת הנהג הופעה עדכנית ונקייה. בנוסף, איכות הריפוד דמוי העור שופרה בגוונים ובמרקם.
אין שינויים בגרסאות ובהיצע המקומי שלהן, ובכולן מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר, תיבה אוטומטית 8 הילוכים והנעה אחורית; ל-318i תפוקה של 156 כ"ס ו-25.5 קג"מ. לגרסה ההיברידית-נטענת 320e תפוקה משולבת של 204 כ"ס וטווח חשמלי של 60 ק"מ. לגרסה ההיברידית-נטענת 330e תפוקה משולבת של 292 כ"ס וטווח חשמלי של 56 ק"מ.
בכל רמות הגימור כעת גג זכוכית, פתחי מיזוג מאחור, ובמפרט הבטיחות בכולן בלימה אוטונומית, תיקון סטייה וניטור שטחים מתים.
גרסה 318i מוצעת ברמת הגימור 'ביזנס', וברמת הגימור 'M דיזיין' שמוסיפה למפרט כיול מתלים והיגוי ספורטיביים יותר, חישוקי "18, בקרת שיוט אדפטיבית, מושבי ספורט וריפוד דמוי עור משולב בד.
גרסה 320e מוצעת ברמת הגימור 'M דיזיין', ומוסיפה לרשימה הנ"ל תפעול חשמלי למושבים הקדמיים. גרסה 330e מוצעת ברמת הגימור 'M דיזיין' או ב-'M ספורט', המוסיפה גם תאורת לד אדפטיבית וריפוד מלא דמוי עור.
הגרסאות התייקרו בין 7% ל-12% ביחס לעבר.
-
עיצוב ונוכחות
ב.מ.וו סדרה 3 ממשיכה לשלב אסתטיקה קלאסית עם תיבול ספורטיבי. החזית והאחוריים נראים כעת אגרסיביים יותר, ושינויים אלה פגעו משהו במרכיב האלגנטי שלה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג עברה כאמור שינוי משמעותי; הפחתת מספר הפקדים הוסיפה לעיצוב הנקי, אלא שהיא מגיעה על חשבון נוחות התפעול; לא פעם נדרש חיטוט בתפריטים – כמו בקרת האקלים הנשלטת רק דרך הצג.
 
תא הנוסעים נותר מקום נעים לשהות בו, בזכות חומרים איכותיים וביצוע טוב. תנוחת הנהיגה הנמוכה טובה ומכניסה את הנהג לאווירה הספורטיבית המתבקשת.
מאחור המרחב נאה – אבל הספסל מיועד לשניים. לנוסע במרכז לא יהיה נוח.
תא המטען בגרסאות ההיברידיות-נטענות, עם נפח מופחת בגלל הסוללות (375 ל'), מבנה רדוד מדי.
 
-
מנוע וביצועים
בגרסת הבסיס, 318i, הספק צנוע של 156 כ"ס ו-25.5 קג"מ. עם זאת, הביצועים בפועל נאים, הרכב זריז מספיק, ומחוץ לעיר הוא צובר מהירות ללא מאמץ ובאופן נעים ושקט בזכות בידוד הרעשים המשופר. צריכת הדלק טובה – 11.6 ק"מ/ל' בתוואי המבחן, 15 ק"מ/ל' בשיוט רגוע.
בגרסת 320e תפוקה של 204 כ"ס. הביצועים טובים כאשר המערכת ההיברידית פועלת במלוא הספקה, אך הביצוע טוב גם לאחר שהחשמל אזל.
הטווח החשמלי המוצהר הוא 60 ק"מ. בפועל הגענו ל-49 ק"מ.
צריכת הדלק עמדה על 13.5 ק"מ/ל' כולל סוללה מלאה.
ל־330e הספק משולב של 251 כ"ס בשוטף ו־292 כ"ס בבוסט (ל־10 שניות). הביצועים מעולים - גם בזינוק מהמקום וגם בהאצות ביניים, עם יכולת סופר־מרשימה לעקיפות זריזות ביותר.
הטווח בפועל היה כ-50-52 ק"מ בחשמל בלבד. צריכת הדלק בתוואי המבחן הייתה 14.4 ק"מ/ל' עם פעולת המנוע החשמלי, 10 ק"מ/ל' בלעדיו.
 
-
נוחות והתנהגות
כיאה למכונית עם כיול מתלים ספורטיבי, סדרה 3 נוקשה למדי. עם זאת, נוחות הנסיעה טובה מאשר לפני חידוש הדגם.
בפיתולים היא מפגינה מדוע קנתה מקום של כבוד אצל חובבי ההגה. היא יודעת להגיב נכון למצערת עם פסיעות הנעשות באופן מדוד ומהנה.
ההיגוי מעט קל במצב הרגיל, אך מקבל משקל נכון במצב 'ספורט', ובכל מצב מאוד מדויק. אם יש לנו תלונה, הרי היא קשורה לבלמים החסרים בדיוק ובעוצמה - עניין מוכר במכוניות היברידיות בעלות יכולת בלימה רגנרטיבית.
 
-
תמורה למחיר
ב.מ.וו סדרה 3 המחודשת היא מכונית מצוינת, נעימה ומהנה. המחיר כאמור התייקר ואינו נמוך – אבל אנחנו מרגישים שבימינו, כשהנאה מנהיגה הופכת כה נדירה, היא שווה את הפרמיה.
-
מה חדש בב.מ.וו סדרה 3 2022
תחילת שיווק גרסה מחודשת בישראל, בנובמבר 2022.
-
סיכום
סדאן משובחת המשמרת את הייחוד והקסם המאפיינים את סדרה 3 לדורותיה.