ב.מ.וו X2 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי סימונוב ירון-
רקע כללי
ב-2018 החל שיווקו בישראל של רכב הפנאי הקומפקטי ב.מ.וו X2, שהינו גרסת קופה של ה-X1.
הדגם החדש ניצב על אותה רצפת הנעה קדמית המשרתת את X1 ומיני קאנטרימן, אך הממדים קטנים במעט.
מערכות ההנעה זהות – טורבו בנזין 1.5 ליטר בגרסת 18i המספקת 140 כ"ס, ובגרסת 20i המספקת 192 כ"ס. שתיהן עם תיבה דו-מצמדית 7 הילוכים והנעה קדמית.
בסוף 2018 הצטרפה להיצע גרסת M35i ספורטיבית, מונעת באמצעות יחידת 2.0 ליטר טורבו עם 306 כ"ס ו-45.8 קג"מ, בשידוך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה.
לקראת 2021 נחתה בארץ גרסת 25e היברידית-נטענת עם מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר ומנוע חשמלי. התפוקה המשולבת היא 220 כ"ס ו-39.2 קג"מ, וההנעה כפולה.
לרכב סוללה של 10 קוט"ש וטווח הנסיעה החשמלי הוא 46 ק"מ.
-
עיצוב ונוכחות
האח הספורטיבי של X1 נראה טוב בהרבה ממנו, בייחוד במדי 'M ספורט' שתורמים להופעה הספורטיבית.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נאה – גלגל ההגה והמושבים הספורטיביים משתלבים היטב עם חלקי עץ כהה בדיפון. גג הזכוכית גדול ומרשים, אם כי הכיסוי אינו מספיק אטום לאור השמש.
תפעול מערכת המולטימדיה ברור, אך דורש שפע לחיצות ועלול להיות מורכב.
תנוחת הנהיגה טובה, אך אינה גבוהה במיוחד. מושבי הספורט נאים, אך אינם נוחים בנסיעות ארוכות.
המרחב מאחור סביר; מרווח הרגליים טוב, אך מרווח הראש גבולי.
נפח תא המטען נאה, והמבנה שימושי.
-
מנוע וביצועים
בגרסה ההיברידית 225 כ"ס, וכאשר יש רזרבות חשמליות הרכב זריז ומהנה. מנגד, בעליות ארוכות לאחר שהסיוע החשמלי אוזל, היכולת צונחת והביצועים בינוניים.
הביצועים בגרסת ה-2.0 ליטר (192 כ״ס) טובים מאוד. התיבה, דו־מצמדית, 7 הילוכים — פעלה באופן חלק בכל מתארי הנהיגה, ולא הפגינה קופצנות בתנועה ממש איטית.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים נוקשה ועם צמיגים בחתך נמוך, הרכב התקשה על שיבושים קלים ובינוניים והעביר יותר מדי מהם פנימה. בנוסף, בלטו בכביש הבין-עירוני גם רעשי אספלט חזקים.
היכולת הדינמית של ב.מ.וו X2 טובה — אבל הוא לא מהנה לנהיגה כפי שמצפים מב.מ.וו. אחראי עיקרי לכך הוא ההגה, שבמצב 'ספורט' משדר לוחמת מומנט רבה מאוד (כן, זו הנעה קדמית), ויחד עם זאת מעניק תחושה מנותקת.
-
תמורה למחיר
לעיצוב של ב.מ.וו X2 היה מחיר לא רק במרחב ביחס ל-X1 , אלא גם במפרט האבזור ביחס למחיר הרכב. לגרסה ההיברידית תמורה עדיפה בהרבה אך המחיר עדיין גבוה יחסית לרכבי פנאי מתחרים.
-
גרסאות ורמות גימור
גרסת i18 מוצעת ברמות גימור 'וויב' ו'M פק', ו-i20 תוצע ב-'M פק' ו'אקסקלוסיב'.
לגרסת i18 ברמת הגימור 'וויב' חישוקי "18, גג שמש, מושבים קדמיים חשמליים (זיכרון למושב הנהג) ומערכת שמע עם 6 רמקולים. רמת הגימור 'M פק' בגרסת i18 כוללת חישוקי "19 עם צמיגי אל-תקר ומושבים קדמיים במבנה ספורטיבי. ניתן לבחור, ללא תוספת תשלום, בחבילות עיצוב – 'M ספורט' או 'M ספורט X' הכוללות גימור פנימי וחיצוני שונה.
גרסת i20 ברמת 'M פק' כוללת בולמי זעזועים אדפטיביים, כניסה והנעה ללא מפתח, קיפול חשמלי למראות הצד ומערכת שמע משופרת. גם כאן ניתן לבחור, ללא תוספת תשלום, בחבילות עיצוב.
ל-20i ברמת גימור 'אקסקלוסיב' יש גם מנופי הילוכים בהגה, בקרת שיוט, חיישני חנייה (קדמיים ואחוריים), מצלמת נסיעה לאחור, מערכת חנייה אוטונומית, חימום למושבים הקדמיים, בקרת אקלים דו-אזורית עם שלוחה לאחור, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען ומערכת שמע של 'הרמן קרדון'.
ב.מ.וו X2 ההיברידי וגרסת ה-M35i מוצעים ברמת הגימור 'M ספורט' הנזכרת לעיל.
גרסת ה-M35i מקבלת בנוסף גם מתלי M ספורט מוקשחים ומונמכים, או מתלים אדפטיביים בתוספת תשלום. מערכת הבלימה גדולה יותר ("18 מלפנים ו-"17 מאחור), הדיפרציאל הקדמי מוגבל-החלקה, וההיגוי שודרג לטובת חווית נהיגה דינמית יותר.
-
בטיחות
ב.מ.וו X2 נהנה מציון הבטיחות של אחיו, ה-X1, שנבחן ביורו NCAP בשנת 2015 וזכה ל-5 כוכבים. עם זאת, חשוב לציין כי מדובר בפרוטוקול מבחן פחות מחמיר מהמבחן העדכני, כך שהציון הזה כבר אינו בתוקף.
מערכות הבטיחות זהות בכל רמות הגימור וכוללות בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב, עמעום אורות אוטומטי ופנסי לד עוקבי-פניה.
-
צריכת דלק
בגרסה ההיברידית, בתוואי מבחן מאומץ, עמדה הצריכה על 11 ק"מ/ל' עם סיוע חשמלי, 10 ק"מ/ל' בלעדיו; בשיוט רגוע הגענו ל-13 ק"מ/ל'.
צריכת הדלק בגרסת ה-2.0 ליטר נעה סביב 9 ק"מ לליטר במבחן תובעני; הממוצע בנהיגה ממוצעת קרוב ל־12 ק"מ לליטר.
-
מה חדש בב.מ.וו X2 2023
דור חדש ל-X2 הוצג בחו"ל, וינחת בישראל במאי 2024.
-
סיכום
רכב פנאי מושך ומוצלח, שהפך בגרסה ההיברידית למשתלם ומאובזר יותר.