ב.מ.וו X4 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בינואר 2019 החל שיווק ה-X4 החדש, דור שני לרכב הפנאי-קופה בגודל בינוני של המותג. הדגם החדש מוצע בישראל בארבע גרסאות עיקריות. הבסיסית, xDrive20i, מציעה מנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין עם 184 כ"ס. מעליה בתמחור ניצבת ה-xDrive20d עם מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר (190 כ"ס).
גרסת בנזין שנייה עם מנוע 2.0 ליטר מוגדש, xDrive30i, מציעה 252 כ"ס ובפסגת ההיצע גרסת M Performance המכונה M40i, מצוידת במנוע שישה צילינדרים בנזין מוגדש ו-354 כ"ס.
כל הגרסאות מצוידות בהנעה כפולה ובתיבת שמונה הילוכים אוטומטית. לכולן מערכות בטיחות מתקדמות הכוללות בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב, התרעת רכב בשטח מת בצד בנסיעה לפנים וחוצה מאחור בנסיעה לאחור והתרעת הירדמות נהג. מערכות בטיחות נוספות יוצעו בתוספת תשלום כחלק מחבילת אבזור, ואלו כוללות סיוע אקטיבי בהיגוי למניעת סטייה מנתיב, סיוע התחמקות ממכשול והתרעת רכב חוצה בנסיעה קדימה, כמו גם בקרת שיוט אדפטיבית.
אבזור המותרות התקני ובתוספת תשלום כולל, בין היתר, כניסה והנעה ללא מפתח, תאורת לד מלאה, חיישני חנייה היקפיים, מצלמת נסיעה לאחור ומערכת עזר לחנייה (וגם תצוגת תלת ממד ומצלמות היקפיות בחלק מהגרסאות), מערכת מולטימדיה עם מסך "10.25 ותאימות לאפל קארפליי, חלון גג, דלת אחורית חשמלית, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם זכרונות לנהג וחישוקי "19 ("21 ב-M40i).
-
עיצוב ונוכחות
למרות שמדובר בדור חדש, ב.מ.וו X4 2019 מזכיר את קודמו – ובניגוד ל־X6 שהציג את אופנת הפנאי־קופה באופן מוקצן מאוד, X4 נראה אגרסיבי פחות, מעודן יותר.
-
תא נוסעים ומטען
שילוב הגוונים, החומרים, איכות הגימור והעיצוב הכולל יוצר סביבת נהג מאוד נעימה לעין ולתחושה. איכות התפעול של המתגים והפקדים משובחת, והמסך הגדול במרכז עשיר בגוונים, ברור וחד. מרחב הפנים מלפנים טוב מאוד, וכך גם המרווחים לנהג ולנוסע. תפעול המערכות מוצלח וקל לשליטה.
מאחור מרווח רגליים טוב ומרווח ראש מצוין. המקום במרכז טוב רק לילדים קטנים במושב ייעודי;
תא המטען גדול ויעיל מאוד. בנוסף, הפתיחה והסגירה שלו קלים במיוחד הודות לפעולה חשמלית ולפתיחה ללא מגע יד.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע דיזל אינו מרכיב אופייני ברכב אופנתי, ו־190 כ"ס אינו נתון מרשים במיוחד בימינו. אבל בפועל, הביצועים אינם חסרים דבר, גם תחת עומס כבד. התיבה האוטומטית פועלת חלק ויעיל, אף היא.
גם בכל הקשור לתחושה שמעניק דיזל, הסיפור כאן שונה, והצליל הספורטיבי וחביב להפתיע. צריכת הדלק הייתה כ־11 ק"מ/ליטר בנהיגה נמרצת בתוואי תובעני, הגיעה ל־14 ק"מ/ל' בשיוט נינוח בכביש 6.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בצד הגבוה של הסקלה, וכושר הספיגה של הבולמים על שיבושים עירוניים טוב מאוד. גם מחוץ לעיר הטיפול בשיבושים נעשה היטב, ורק מעבר על גלי כביש לא מרוסן ביעילות הנדרשת. גם איכות הנסיעה ובידוד הרעשים טובים.
התנהגות הכביש טובה מאוד, וההנעה הכפולה פועלת היטב גם בנהיגה שכזו. משקל ההגה נכון ופעולתו מהירה.
 
-
תמורה למחיר
בהשוואה לגרסאות X3 המשובחות מאוד, ב.מ.וו X4 2019 ידרוש מכם יותר כסף, אך יעניק בתמורה הופעה ייחודית יותר.
-
מה חדש בב.מ.וו X4 2019
תחילת שיווק דור חדש ל-X4 בינואר 2019.
-
סיכום
רכב פנאי-קופה מצוין - עם פרמיה גבוהה