ב.מ.וו X4 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ברבעון האחרון של 2021 הושקה הגרסה המחודשת של ב.מ.וו X4 בישראל. כרגיל במתיחות פנים נעשו שינויים קלים לעיצוב, רובם לחזית. השבכה החדשה גדולה ומודגשת יותר, ועשויה חלק אחד (ללא רווח בין שני חלקיה), מרקם השבכה שונה, ויש לה חזות מודגשת יותר; ליחידות התאורה – לד אדפטיבי, תאורת לייזר כאופציה – מבנה צר יותר; ליד הפגושים החדשים מלפנים כונסי אוויר גדולים יותר, וליד אלה מאחור קצות מפלט בולטים יותר. X4 יוצע עם חבילת עיצוב ”רגילה“ או ’M ספורט‘.
בסביבת הנהג גם נעשו שינויים, עיקרי שבהם הוא צג מולטימדיה גדול ("10.25 או "12.3) הכולל את מערכת ההפעלה החדשה של היצרן ומחוונים מוקרנים. הקונסולה המרכזית ופתחי האוורור עוצבו מחדש, בשתי רמות הגימור מושבי ספורט חדשים.
X4 המחודש ישווק בשלוש גרסאות הספק – בכולן מנועי טורבו-בנזין, מערך היברידי-מתון, תיבת 8 הילוכים והנעה כפולה. בשתיים הראשונות – xDrive20i ו- xDrive30i– מנוע 2.0 ליטר המייצר 184 כ"ס ו-30.6 קג"מ או 245 ו-35.7 קג"מ.
ל- xDrive M40i מנוע 3.0 ליטר 6 צילינדרים בטור, וזה מייצר 360 כ"ס ו-51 קג"מ.
במפרט האבזור של רמת גימור 'אקזקוטיב' הבסיסית, תאורת לד אדפטיבית, חישוקי "19, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, צג "12.3 וריפוד דמוי עור. ב-'M ספורט' פריטי איפור וגימור ספורטיביים, כמו-גם מפתח חכם. ב-'M סופריור', בנוסף, ריפוד עור, מערכת שמע של הרמן קרדון, גימור מהודר יותר.
במפרט הבטיחות בכל רמות הגימור בלימה אוטונומית, ניטור שטחים מתים ותיקון סטייה מנתיב.
-
עיצוב ונוכחות
בניגוד ל־X6 שהציג את אופנת הפנאי־קופה באופן מוקצן מאוד, X4 נראה אגרסיבי פחות, מעודן יותר.
האחוריים עדיין מגושמים יחסית.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג בב.מ.וו X4 2021 לפני מתיחת הפנים נראית מיושנת בהשוואה ל"לייב קוקפיט" הצבעוני בדגמי ב.מ.וו העדכניים יותר. עם זאת, המערך נוח לתפעול, והמחוונים המוקרנים בעיצוב קלאסי קריאים מהחדשים. ההופעה מכובדת והאיכות גבוהה מאוד. המושב הספורטיבי ברמת גימור M-ליין נעים אך הראות לאחור מוגבלת. במושב האחורי מרווח הרגליים טוב אבל מוגבל לראש. תא המטען גדול והדלת בתפעול חשמלי מוסיפה לשימושיות.
-
מנוע וביצועים
מנוע הטורבו־בנזין 2.0 ליטר מייצר בגרסת 30i הנבחנת 252 כ"ס. מדובר בחטיבת כוח נעימה ושילוב המנוע, תגובת המצערת ופעולת התיבה מצוין. בסל"ד גבוה נוצר צליל גברי ונעים גם אם לא בולט. צריכת הדלק ביום המבחן עמדה על 7.8 ק"מ/ל', ובשיוט בין־עירוני נרשמו 11 ק"מ/ל'.
-
נוחות והתנהגות
כושר הספיגה של בולמי הזעזועים על שיבושים עירוניים טוב מאוד. גם מחוץ לעיר הטיפול בשיבושים נעשה היטב, ורק מעבר על גלי כביש לא מרוסן ביעילות הנדרשת. גם איכות הנסיעה ובידוד הרעשים טובים.
התנהגות הכביש מצוינת, וההנעה הכפולה פועלת היטב גם בנהיגה שכזו. משקל ההגה נכון ופעולתו מהירה.
 
-
תמורה למחיר
בהשוואה לגרסאות X3 המשובחות מאוד, ב.מ.וו X4 2021 ידרוש מכם יותר כסף, אך יעניק בתמורה הופעה ייחודית יותר - גם אם לא בהכרח נאה יותר...
-
מה חדש בב.מ.וו X4 2021
תחילת שיווק גרסה מתוחת פנים בנובמבר 2021.
 
-
סיכום
רכב פנאי-קופה מצוין - והוא גובה על זה פרמיה גבוהה.