ב.מ.וו X4 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בסוף 2021 הושקה הגרסה המחודשת של ב.מ.וו X4 בישראל. כרגיל במתיחות פנים נעשו שינויים קלים לעיצוב, רובם לחזית. X4 יוצע מעתה עם חבילת עיצוב ”רגילה“ או ’M ספורט‘.
גם בסביבת הנהג נעשו שינויים, עיקרי שבהם הוא צג מולטימדיה גדול ("10.25 או "12.3) ומחוונים מוקרנים. הקונסולה המרכזית ופתחי האוורור עוצבו מחדש, בשתי רמות הגימור מושבי ספורט חדשים.
X4 המחודש ישווק בשלוש גרסאות הספק – בכולן מנועי טורבו-בנזין, מערך היברידי-מתון, תיבת 8 הילוכים והנעה כפולה. בשתיים הראשונות – xDrive20i ו- xDrive30i– מנוע 2.0 ליטר המייצר 184 כ"ס או 245 כ"ס.
ל- xDrive M40i מנוע 3.0 ליטר המייצר 360 כ"ס.
במפרט האבזור של רמת גימור 'אקזקוטיב' הבסיסית, תאורת לד אדפטיבית, חישוקי "19, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, צג "12.3 וריפוד דמוי עור. ב-'M ספורט' פריטי איפור וגימור ספורטיביים, כמו-גם מפתח חכם. ב-'M סופריור', בנוסף, ריפוד עור, מערכת שמע של הרמן קרדון, גימור מהודר יותר.
בכל רמות הגימור בלימה אוטונומית, ניטור שטחים מתים ותיקון סטייה מנתיב.
-
עיצוב ונוכחות
ב.מ.וו X4 הוא רכב עם הרבה, מאוד, נוכחות. זה היה כך לפני מתיחת הפנים, זה קיבל משנה תוקף לאחריה. ועם חבילת 'M ספורט' הוא מרשים אף יותר.
-
תא נוסעים ומטען
הריפוד דמוי־עור בגוון אדמדם חדש, וזה יוצר מופע עשיר מבלי להיות רעשני. איכות החומרים וההרכבה משובחת. מערכת ההפעלה חדשה, ולמרות שיש לנו מספר תלונות (קלות) ביחס לתפעול, היא טובה ביחס למקובל.
המרחב מלפנים מוצלח, והקונסולה המרכזית הרחבה גורמת שסביבת הנהג תיראה גדולה ממה שהיא. תנוחת הנהיגה מעט נמוכה.
מאחור המרחב טוב, אבל מבנה הגג המשתפל גורם למרווח ראש מצומצם לגבוהים. לתא המטען נפח מכובד של 525 ליטר, המבנה שלו שימושי והוא עשוי היטב.
-
מנוע וביצועים
לגרסת 30i שנבחנה מנוע טורבו־בנזין 2.0 ליטר המייצר 245 כ"ס. המערך ההיברידי־מתון החדש מאפשר לדומם את המנוע בשיוט נינוח והוא עושה זאת באופן בלתי־מורגש, ואחראי גם לפעולת דימום/התנעה נעימה.
 
הביצועים בפועל טובים מאוד. עם זאת, התחושה הייתה שחטיבת הכוח קצת פחות 'זורמת' — הן בזינוק, הן בהורדת הילוך לצורך עקיפה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה לרוב, אך זו נפגמת במעבר על שיבושים רוחביים, בייחוד בעיר. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה בהרבה, וריסון המרכב טוב.
רעשי הכביש סבירים, אך רעשי הרוח מוחשיים.
לרכב יכולת דינמית גבוהה, זוויות גלגול צנועות ומערכת הנעה כפולה יעילה.
לכל אלה מצטרף ומוסיף הגה שיש לו פעולה מהירה יחסית, וההפניה נעשית באופן נחוש. לבלמים פעולה הדרגתית וטובה, אך התגובה הראשונית ללחיצה חזקה אינה חדה מספיק.
-
תמורה למחיר
כמקובל בעולמנו, על גרסאות קופה משלמים יותר — והמחיר בכלל אינו נמוך, בוודאי כאשר מדובר ברכב של מותג יוקרה. עם זאת, איכות הרכב הגבוהה ויכולתו המרשימה מבטיחות תמורה נאותה לכסף שלכם.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק בתוואי המאמץ של המבחן עמדה על 8.5 ק"מ/ל', והגיעה ל־13.5 ק”מ/ל' בשיוט.
-
מה חדש בב.מ.וו X4 2022
תחילת שיווק גרסה מעודכנת בנובמבר 2021.
-
סיכום
מי שמחפש רכב פנאי-פרימיום משובח בגודל בינוני, ומוכן לוותר על מעט שימושיות כדי לקבל הופעה ייחודית ונוכחת — ימצא ב־X4 אופציה ראויה מאוד.