ב.מ.וו X6 2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב.מ.וו הפתיעה את העולם כשענתה לשאלה שאף אחד לא באמת שאל – מי צריך רכב פנאי-קופה-ארבע-דלתות גדול עם מקום לארבעה נוסעים בלבד?
אז מסתבר שיש לא מעט לקוחות שהיו מעוניוניים ביצירה הבווארית, עד כדי כך שב.מ.וו החליטה שהגיע הזמן להציג דור חדש - שני במספר - לרכב הפנאי הייחודי.
כמו קודמו, ה-X6 מיועד יותר לכביש מאשר לשטח ומצויד בשלל מערכות כדי להבטיח התנהגות כביש מחודדת, כשהפעם חמישה נוסעים יוכלו לאכלס את תא הנוסעים.
גם הדגם הנוכחי חולק עם האח מהפרברים את היצע המנועים, רק שכאן נעדרים מההיצע מנועי ה-2.0 ליטר הבסיסיים - בתחתית ההיצע נמצע מנוע דיזל בנפח 3.0 ליטר (258 כ"ס) כשבקצה השני, בראש ההיצע, נמצאת גרסת ה-X6M עם 575 כ"ס (ודף דגם נפרד) - ובכל מקרה ההנעה היא כפולה-קבועה.
לישראל הגיע ה-X6 דור שני בסוף 2014, עם כל קשת המנועים של הדגם - כולל גרסת ה-50d הייחודית, לה מנוע דיזל בעל שלושה מגדשי טורבו (!) שדוחף את הג'אמוס ל-100 קמ"ש בתוך 5.2 שניות בלבד - זאת לצד צריכת דלק זעירה של 15 ק"מ לליטר בממוצע.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב אמנם עגלגל ויותר "רך מבעבר", אבל ה-X6 עדיין אגרסיבי ומאיים למראה, גם אם קל יותר לעיכול.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים יהיה מוכר לכל מי שישב בב.מ.וו של השנים האחרונות.
 
העיצוב האופייני, איכות החומרים - כולם יוצרים מופע מרשים למראה ולמגע כאחד.
 
תנוחת הישיבה גבוהה והמרחב מלפנים מצוין, אך מאחור המצב פחות מרנין - לא חסר מקום ממש, אבל המושב נמוך והתחושה קלסטרופובית משהו.
 
תא המטען גדול ומציע פתיחה וסגירה חשמלית.
-
מנוע וביצועים
מנוע הדיזל (3.0 ל', 258 כ"ס) חזק, אבל השקט, הן של המנוע והן של "מקורות רעש" אחרים, משבש את תחושת המהירות.
 
רק המכוניות מסביב, שנשארות הרחק מאחור, מבהירות באיזו קלילות ה-X6 מתקדם.
 
הפתעה נוספת נרשמה במשאבת הדלק – אנחנו קיבלנו ממוצע של 9.5 ק"מ/ל' בימי המבחן - נתונים מפתיעים לטובה בהתחשב בקצב הנהיגה ובמשקל הרכב.
-
נוחות והתנהגות
ה-X6 מציע נוחות נסיעה מפתיעה לטובה – וטובה מזו של הדור הקודם.
 
רמת הרעש נמוכה (למעט מעט רעשי רוח מהמראות).
 
בכבישים המפותלים ה-X6 ממשיך להרשים, עם עבודת ריסון טובה של המתלים.
 
הנכונות לפנייה טובה, וגם זוויות הגלגול בהחלט שפויות.
 
מצד שני, ההיגוי מעט קל מדי בנהיגה מהירה והבלמים מתעייפים מהר מדי בנהיגה מאומצת.
-
תמורה למחיר
כלים כמו ה-X6 לא נולדו בשביל להעניק תמורה למחיר - תוספת המחיר יחסית ל-X5 מקביל, נדרשת בעבור העיצוב הייחודי.
 
יחד עם זאת יצויין ה-X6 נעדר כל מערכת בטיחות אקטיבית מכל סוג שהוא, בניגוד למתחרהו הישיר - מרצדס GLE קופה.
 
כמו כן, היינו מוותרים על חבילת האבזור, שהיא יקרה מדי ולא חיונית.
-
סיכום
(קצת פחות) קשוח מבחוץ, רך מבפנים.