רנו קפצ'ור 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
הדור השני של רנו קפצ'ור נחשף לראשונה ב-2019 והוא מבוסס על פלטפורמה חדשה לחלוטין (CMF-B) אותה הוא חולק עם הדור העדכני של רנו קליאו.
ביחס לדור הקודם מדובר ברכב גדול יותר – בסיס הגלגלים עומד כעת על 264 ס"מ, ממד האורך על 423 ס"מ (תוספת של 11 ס"מ), ולרוחב נוספו כמעט 2 ס"מ (180 ס"מ סה"כ). גם תא המטען גדל ונע בין 422 ל-536 ל' בהתאם למיקום המושבים האחוריים המתכווננים.
קפצ'ור החדש מאמץ את קו העיצוב העדכני של רנו, כולל יחידות התאורה המרשימות מלפנים בעלות פנסי לד בצורת C, והוא מוצע במגוון רחב של צבעי מרכב ואפשרות לצביעה דו-גוונית (גג בצבע כתום, אפור, לבן או שחור).
בישראל מוצע הקפצ'ור עם שתי יחידות כוח: היברידית (E-טק) בעלת מנוע בנזין אטמוספרי (1.6 ל') ומנוע חשמלי להספק משולב של 143 כ"ס, או יחידת טורבו-בנזין עם מנוע 1.3 ל' טורבו המפיק 140 כ"ס ומשודך למערכת היברידית מתונה.
בתחילת 2024, לאחר היעדרות מההיצע בשל בעיות אספקה, ההספק של גרסת טורבו-בנזין חזר ל-158 כ"ס בשתי רמות הגימור הגבוהות.
-
עיצוב ונוכחות
הדור החדש גדול מקודמו ומאמץ את הקו העדכני של רנו. הוא אלגנטי, הקווים מדויקים ויחידות התאורה הנאות בהחלט מוסיפות.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג היא אחת הנאות והמרשימות בסגמנט. העיצוב מודרני, שילובי הצבעים נאים וצג המולטימדיה הגדול ואנכי מוסיף לייחוד. איכות החומרים לרוב טובה ומרבית המשטחים רכים ונעימים למגע. הקונסולה הצפה עליה מונח בורר ההילוכים האלגנטי נאה ושימושית בזכות מספר תאי אחסון, אך היא חודרת במקצת למרחב של הנוסע.
הנדסת האנוש מעט מסורבלת ונדרשת עקומת לימוד לתפעול הפונקציות השונות. לוח המחוונים הדיגיטלי נאה ומרשים, אך מעט עמוס במידע.
מושב הנהג נוח, אך היינו שמחים לתמיכה טובה יותר לגב התחתון בנסיעות ארוכות. המרחב מלפנים מספק למעט מרווח ראש בינוני.
מאחור המרחב לשני נוסעים טוב למדי. ישנה אפשרות להזיז את המושב קדימה-אחורה על מסילה לשיפור מרווח הרגליים (על חשבון תא המטען). באופן נדיר בקטגוריה ישנם פתחי מיזוג מאחור.
תא המטען גדול למדי בהתאם למצב המושבים (422-536 ל'), עשוי היטב ושימושי למדי (רצפה כפולה).
-
מנוע וביצועים
בגרסת הטורבו-בנזין החזקה (158 כ"ס) קפצ'ור מציג ביצועים טובים מאוד תחת עומס; היציאה מהמקום מרשימה והיכולת גבוהה גם בעקיפות ובעליות ארוכות.
פחות אהבנו את אופי הפעולה של מערכת ההנעה – היא לא תמיד רהוטה מספיק בתגובתה. זה בולט דווקא במהירות זחילה שם היא מעט קופצנית.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה מספקת לרוב. בעיר קפצ'ור יתמודד היטב עם שיבושים קטנים, אך פחות טוב עם שיבושים בינוניים וגדולים. נוחות הנסיעה מחוץ לעיר נאותה, פחות מרשימה במעבר על שיבושים גדולים או בכביש גלי.
בידוד הרעשים גם הוא איפשהו באמצע – רעשי הכביש מבודדים היטב, אך ישנם לא מעט רעשי רוח בשיוט.
היכולת הדינאמית של קפצ'ור טובה, אם כי מערכת בקרת היציבות מעט היסטרית. הבלמים לא חדים בתגובתם אך שמרו על היכולת גם בעומס גבוה, למרות בלמי התוף מאחור.
-
תמורה למחיר
מחירו של קפצ'ור תחרותי למדי. בסכום דומה לשל המתחרים הוא מציע מנוע חזק ממרביתם, אבזור נדיב והופעה מושכת.
-
גרסאות ורמות גימור
רנו קפצ'ור מוצע בישראל בשתי גרסאות – היברידית-מתונה, 1.3 ל', טורבו, 140/158 כ"ס או היברידית מלאה, 1.6 ל', 143 כ"ס – ובשלוש רמות גימור.
לגרסת הטורבו-בנזין ביצועים טובים יותר, להיברידית צריכת דלק עדיפה. בנוסף, להיברידית תא מטען קטן יותר העומד על 326 ל' (114 ל' פחות).
רמת 'אינטנס' כוללת תאורת לד, חישוקי "17, מפתח חכם, מולטימדיה עם צג "7, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים ועוד.
'אקזקיוטיב' מוסיפה תאורת לד אדפטיבית, חישוקי "18, ריפוד משולב דמוי עור, גימור פנימי מהודר יותר, תאורת אווירה.
'אדישן 1' מוסיפה גג שמש ועוד.
-
בטיחות
רנו קפצ'ור נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2019 וקיבל דירוג של 5 כוכבים עם ציונים של 96% בהגנה על מבוגרים, 83% בהגנה על ילדים, 75% בהגנה על הולכי רגל ו-74% במערכות בטיחות.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל: מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק בגרסת הטורבו-בנזין טובה מאוד, בוודאי ביחס לביצועים – 12.8 ק"מ לליטר במבחן דרכים.
-
מה חדש ברנו קפצ'ור 2024
באפריל 2024 הוצגה בחו"ל גרסה מעודכנת של הקפצ'ור. ברנו ניצלו את מתיחת הפנים לעדכון מקיף של העיצוב החיצוני שמטרתו ליישר קו עם הסגנון החדש של היצרנית, ובתוך כך הוא זוכה ליחידות תאורה מלבניות חדשות, מכסה מנוע גבוה ורבוע יותר עם תפיחות בולטות, סבכה שעוצבה מחדש, פגוש אברסיבי ואת חתימת התאורה החדשה של היצרנית. מהצד ומאחור השינויים קלים יותר וכוללים בעיקר יחידות תאורה ופגושים שעודכנו קלות, וחישוקים בעיצוב חדש.
בסביבת הנהג דיפונים וריפודים חדשים, לוח מחוונים מוקרן חדש בגודל 10.25 אינץ' עם גרפיקה וממשק חדשים, ולצידו מסך חדש וגדול יותר למערך המולטימדיה (10.4 אינץ'). מערך המולטימדיה כעת מבוסס אנדרואיד, משלב בתוכו שירותים ותוכנות מבית גוגל ומציע קישוריות אלחוטית למכשירי אנדרואיד ואפל.
היצע יחידות ההנעה נותר כשהיה, אולם כל הגרסאות זכו לכיול חדש למערך המתלים ולחלקן הותאמו צמיגים שונים מבעבר.
הגרסה המחודשת צפויה להגיע לישראל לקראת סוף 2024.
-
סיכום
מהבולטים בקבוצה.