אודי A4 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
באמצע 2015 חשפה אודי את הדור החמישי במספר של ה-A4, המשפחתית הגדולה והיוקרתית של המותג.
כשהוצגה לראשונה הפלטפורמה היתה חדשה לגמרי (עם המבנה המסורתי-ייחודי של מנוע אורכי והנעה קדמית), המשקל הופחת ביחס לדור המוחלף וגם מבחר המנועים היה חדש - אבל מאז עברו שנים רבות וכיום מדובר כבר בדגם ותיק מאוד.
לקראת 2020 הושקה בישראל אודי A4 לאחר שהמכונית עברה מתיחת פנים. מבחינה חיצונית, לדגם המעודכן חזית ואחוריים שמזכירים את הדגמים הגדולים (והצעירים) יותר של המותג, במטרה להקנות לו הופעה יותר דינמית ואגרסיבית. בתא הנוסעים שולב מערך מולטימדיה חדש עם מסך מגע בגודל "10.1.
הרכב מוצע בארבע גרסאות הספק: "35 TFSI" עם 150 כ"ס, "40 TFSI" עם 190 כ"ס ו-"45 TFSI" עם 252 כ"ס. לשלוש הגרסאות מערך היברידי מתון, תיבה כפולת מצמד עם שבעה הילוכים וההנעה קדמית, למעט הגרסה הבכירה לה הנעה כפולה.
בפסגת ההיצע ניצבת גרסת RS4 הקרבית, שמוצעת רק במרכב סטיישן ("אוואנט").
ל-RS4 מנוע V6 בנזין כפול-מגדשים 2.9 ליטר המייצר 450 כ"ס ו-61.2 קג"מ. המנוע משודך לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים ולהנעה כפולה, וזו מעבירה 60% מהכוח לאחור. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש 4.1 שניות והמהירות המרבית, עם "חבילה דינמית" היא 280 קמ"ש.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב החיצוני של ה-A4 מלוטש ומרשים. כן, היא עדיין בעיקר סולידית, אבל העיצוב מאוד נאה והרמוני חרף גילו.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים הוא אחת מנקודות החוזקה של ה-A4 - מעוצב ואיכותי. מצד שני, המרווח ליושבים מלפנים הוא רק "בסדר", ומאחור המרחב לא מרשים עבור שני מבוגרים, ועוד פחות מכך לנוסע החמישי, באמצע השורה השנייה.
תא המטען קצת קטן מהמקובל, אבל נוח ושימושי.
-
מנוע וביצועים
גרסת הבסיס (150 כ"ס) מציעה ביצועים נאים ברוב התנאים, למעט בעומס גבוה.
גרסת 45 מציגה נתונים נאים (252 כ“ס) וכוח לא חסר לה, רק טיפונת אופי וצליל היו מוסיפים לחוויה.
בשני המקרים התיבה פועלת באופן חלק, אבל לעיתים נרשמת מעין השהיה קצרצרה בפעולתה. בנוסף, במהירויות זחילה היא לא תמיד חלקה - כמקובל בתיבות כפולות מצמד.
-
נוחות והתנהגות
ה-A4 זוכה לציון ממוצע בסעיף נוחות הנסיעה. ה-A4 נוקשה ומרוסנת, לא מבודדת לגמרי אבל גם לא מתרסקת. בידוד הרעשים טוב מאוד. היכולת הדינאמית גבוהה, ובהחלט מדובר ברכב יותר מהנה לנהיגה מבעבר.
-
תמורה למחיר
בעבר היה מחירה של ה-A4 נמוך ביחס למתחרות, אך כיום זה לא המצב, ובהתחשב בגילו של התכנון הבסיסי - התמורה לא גבוהה..
-
גרסאות ורמות גימור
רמת הגימור הבסיסית, שמכונה "אדוונסד", עשירה למדי וכוללת חלון גג, חישוקי "17, תאורת לד מלאה, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים ומושבים קדמיים חשמליים עם ריפודי עור משולב. בגרסת "40" בנוסף, חישוקי "18, לוח מחוונים מוקרן, מפתח חכם ובורר מצבי נהיגה.
גרסת "45" קוואטרו מוצעת רק ברמת גימור S ליין בעלת מראה ספורטיבי יותר. היא מוסיפה גם תאורת לד מטריקס מלפנים, חישוקי "19, מושבי ספורט ומערכת שמע מתוצרת B&O.
ה-RS4 מגיעה ברמת גימור אחת הכוללת בנוסף חישוקי "20, מצלמות היקפיות, ריפוד עור נאפה ועוד.
-
בטיחות
אודי A4 נבדקה במבחני הריסוק של יורו NCAP בשנת 2015 וזכתה לציון של 5 כוכבים - אולם מאז 2017 הוחמר פרוטוקול המבחן כך שהציון אינו תקף יותר.
במערכות הבטיחות תמצאו בלימת חירום אוטונומית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב וניטור שטחים מתים. בגרסת 40 ומעלה גם בקרת שיוט אדפטיבית ומצלמה.
-
צריכת דלק
בגרסת 35, צריכת הדלק עמדה על 11 ק"מ לליטר בממוצע. צריכת הדלק בגרסת 45 עמדה על 9.3 ק“מ לליטר, ובשיוט נרשמו 13.5 ק“מ לליטר.
-
סיכום
משפחתית גדולה איכותית וסולידית, אך גילה מורגש ומחירה לא מספיק אטרקטיבי.