אודי Q3 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במאי 2019 החל שיווק ה-Q3 החדש בישראל. הדור השני של רכב הפנאי הקומפקטי של מותג היוקרה הגרמני, מבוסס על פלטפורמת MQB המודולרית של קבוצת פולקסווגן, והוא גדול משמעותית מקודמו.
המשקל עלה ב-100 ק"ג לערך לפי הגרסה, עלייה קטנה בהשוואה לגידול המשמעותי בממדים. הדגם החדש עבר שינוי משמעותי גם בתא הנוסעים; עיצוב סביבת הנהג מודרני בהרבה ודומה לזה שבדגמים העכשוויים של היצרן. ל-Q3 מחוונים מוקרנים, המולטימדיה החדשה של אודי עם צג מגע "8.8 ושיקוף הטלפון הנייד
אודי Q3 2019 מוצע בארץ בשתי גרסאות, לשתיהן מנועי טורבו-בנזין ותיבה דו-מצמדית 7 הילוכים; גרסת 35 – 1.5 ליטר, 150 כ"ס, הנעה קדמית – וגרסת 40: 2.0 ליטר, 190 כ"ס, הנעה כפולה. במפרט האבזור החיצוני: חישוקי "18 ותאורת לד, ובגרסת 40 גם גג זכוכית פנורמי; בזה הפנימי: בקרת אקלים מפוצלת, ריפוד משולב עור ותפעול חשמלי למושב הנהג. חבילת האבזור 'קומפורט' בגרסת 35 (תקנית ב-40), מוסיפה מפתח חכם, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען וחיישני חניה היקפיים. בחבילת 'טק פק' גם מצלמה ותפעול חשמלי למושב הנוסע.
מערכות הבטיחות העדכניות כוללות, תקנית, בלימה אוטונומית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב. חבילת 'טק פק' הנ"ל מוסיפה גם בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, מערכות עזר לעומסי תנועה וניטור שטח מת.
-
עיצוב ונוכחות
לאודי Q3 2019, בנוסף לנוכחות הגדולה יותר בזכות הממדים שגדלו, פרופורציות טובות בהרבה מאשר לקודמו. על בסיס זה בולט עיצוב מוחצן מזה של הדגם הקודם והוא זוויתי יותר בקווי המתאר שלו, ונפוח במקומות אסטרטגיים. התוצאה מושכת ובעלת נוכחות משופרת.
-
תא נוסעים ומטען
העיצוב הבסיסי של סביבת הנהג בדגמי אודי הגדולים מככב גם ב-Q3 הקומפקטי. עם זאת, נעשו התאמות, כמו למשל המסך האחראי על תפעול המיזוג, אשר הוחלף בפנל פקדים שגרתי ופשוט יותר. בגרסה המקומית לוח המחוונים המוקרן ("10.25) ומסך המולטימדיה ("8.8) פחות מרשימים מהצפוי, ומעבר לים ניתן לקבלם בגודל מלא ("12.3 ו-"10.1 בהתאמה). ועדיין, למרות ההתאמות, התוצאה הסופית מרשימה, עדכנית ומודרנית למראה.
המרחב מלפנים נאות, אך Q3 אינו מצטיין במיוחד בתחום זה, בעיקר בגלל קונסולה מרכזית רחבה וידית אחיזה בולטת בדלת. המושבים לא מוצלחים וקשה למצוא תנוחת נהיגה נוחה לאורך זמן.
מאחור לשני נוסעים מרווחי ברכיים וראש טובים מאוד, אך כאשר יצטרף לנוסעים מאחור מבוגר נוסף, הוא ימצא כי המושב האמצעי קטן ולא נוח. תא המטען מציע, מלבד נפח נאה מאוד בבסיסו (530 ליטר) גם אפשרות להגדלת הנפח ל-675 ליטר עם הזחת המושבים מאחור (15 ס"מ לפנים).
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.5 ליטר מפיק 150 כ“ס ו-25.5 קג“מ, ושילוב זה יותר מאשר מספק בכל מתאר נהיגה רגיל; בעלייה או בעקיפה, המנוע נדרש למאמץ גדול, הוא רועש, ועקיפות שצריך לעשות במהירות דורשות תכנון. גם התיבה, שבאופן רגיל מספקת לגמרי, אינה מספקת קיקדאון מהיר לקראת עקיפה. בנוסף, במהירויות זחילה התיבה עשויה לפעול באופן גס וקופצני.
צריכת הדלק עמדה במהלך ימי המבחן, על 10.2 ק“מ לליטר, ובשיוט נינוח הגיעה לכמעט 16 ק“מ/ל'.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר סבירה במהירות נמוכה; Q3 זז לא מעט על שיבושים, אבל רק לעיתים נדירות העביר חבטה פנימה. גם בכבישים בין-עירוניים נוחות הנסיעה אינה מצטיינת, אך היא מספקת.
רעשי הכביש נשמעים כבר במהירויות נמוכות יחסית בכביש הבין-עירוני ורעשי רוח מרימים ראש בשיוט מהיר. לעיתים נשמעים גם רעשי מתלים.
היכולת הדינמית טובה – אמנם ההגה קל וחד מדי, מה שעשוי להפריע גם בשיוט – אך זוויות הגלגול סבירות ביחס לז‘אנר, האחיזה גבוהה והרכב משנה כיוון באופן מיידי בפיתולים. כושר הבלימה ופעולת דוושת הבלם טובים.
 
-
תמורה למחיר
על רקע המחיר של גרסת הבסיס, בולט האבזור שאינו עשיר מספיק. דווקא גרסת ההנעה הכפולה, שיש לה גם מנוע חזק בהרבה, מציעה תמורה טובה יותר למחיר.
-
מה חדש באודי Q3 2019
תחילת שיווק דור חדש בארץ במאי 2019.
-
סיכום
Q3 החדש גדול מקודמו, מעוצב טוב בהרבה ממנו ומציע סביבת נהג מרשימה מאוד וגם עדכנית. מנגד, הוא אינו מצטיין בכל הקשור לאיכות הנסיעה ומושב הנהג אינו נוח.