ב.מ.וו סדרה 3 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2022 ב.מ.וו הציגה מתיחת פנים לדור השביעי של סדרה 3, וזו נחתה בישראל לקראת סוף השנה.
בסדרה 3 המחודשת סבכה, פגושים וכונסי אוויר בעיצוב מעודכן. יחידות התאורה בטכנולוגיית לד בכל רמות הגימור ואף הן מעוצבות מחדש. מאחור עוצבו יחידות התאורה כך שלרכב תהיה הופעה דינאמית יותר.
השינויים בסביבת הנהג משמעותיים יותר, וכוללים הטמעה של מערך i-Drive החדש, כעת בדור השמיני שלו. צג המולטימדיה הגדול ("14.9) והקעור משתלב כעת עם לוח המחוונים המוקרן החדש. מבנה זה הוביל להפחתה משמעותית במספר המתגים והלחצנים, מה שמעניק לסביבת הנהג הופעה עדכנית ונקייה. בנוסף, איכות הריפוד דמוי העור שופרה בגוונים ובמרקם.
אין שינויים בגרסאות ובהיצע המקומי שלהן, ובכולן מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר, תיבה אוטומטית 8 הילוכים והנעה אחורית; ל-318i תפוקה של 156 כ"ס ו-25.5 קג"מ. לגרסה ההיברידית-נטענת 320e תפוקה משולבת של 204 כ"ס וטווח חשמלי של 60 ק"מ. לגרסה ההיברידית-נטענת 330e תפוקה משולבת של 292 כ"ס וטווח חשמלי של 56 ק"מ.
-
עיצוב ונוכחות
ב.מ.וו סדרה 3 ממשיכה לשלב אסתטיקה קלאסית עם תיבול ספורטיבי. החזית והאחוריים נראים כעת אגרסיביים יותר, ושינויים אלה פגעו משהו במרכיב האלגנטי שלה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג עברה כאמור שינוי משמעותי; הפחתת מספר הפקדים הוסיפה לעיצוב הנקי, אלא שהיא מגיעה על חשבון נוחות התפעול; לא פעם נדרש חיטוט בתפריטים – כמו בקרת האקלים הנשלטת רק דרך הצג.
תא הנוסעים נותר מקום נעים לשהות בו, בזכות חומרים איכותיים וביצוע טוב. תנוחת הנהיגה הנמוכה טובה ומכניסה את הנהג לאווירה הספורטיבית המתבקשת.
מאחור המרחב נאה – אבל הספסל מיועד לשניים. לנוסע במרכז לא יהיה נוח.
תא המטען בגרסאות ההיברידיות-נטענות סובל מנפח מופחת בגלל הסוללות (375 ל'), וממבנה רדוד מדי.
-
מנוע וביצועים
בגרסת הבסיס, 318i, הספק צנוע של 156 כ"ס ו-25.5 קג"מ. עם זאת, הביצועים בפועל נאים, הרכב זריז מספיק, ומחוץ לעיר הוא צובר מהירות ללא מאמץ ובאופן נעים ושקט בזכות בידוד הרעשים המשופר.
בגרסת 320e תפוקה של 204 כ"ס. הביצועים טובים כאשר המערכת ההיברידית פועלת במלוא הספקה, אך הביצוע טוב גם לאחר שהחשמל אזל.
ל־330e הספק משולב של עד 292 כ"ס. הביצועים מעולים - גם בזינוק מהמקום וגם בהאצות ביניים, עם יכולת סופר מרשימה לעקיפות זריזות ביותר.
-
נוחות והתנהגות
כיאה למכונית עם כיול מתלים ספורטיבי, סדרה 3 נוקשה למדי. עם זאת, נוחות הנסיעה טובה מאשר לפני חידוש הדגם.
בפיתולים היא מפגינה מדוע קנתה מקום של כבוד אצל חובבי ההגה. היא יודעת להגיב נכון למצערת עם פסיעות הנעשות באופן מדוד ומהנה.
ההיגוי מעט קל במצב הרגיל, אך מקבל משקל נכון במצב 'ספורט', ובכל מצב מאוד מדויק. אם יש לנו תלונה, הרי היא קשורה לבלמים החסרים בדיוק ובעוצמה - עניין מוכר במכוניות היברידיות בעלות יכולת בלימה רגנרטיבית.
-
תמורה למחיר
מחירה של סדרה 3 אינו נמוך – אבל אנחנו מרגישים שבימינו, כשהנאה מנהיגה הופכת כה נדירה, היא שווה את הפרמיה.
-
גרסאות ורמות גימור
גרסה 318i מוצעת ברמת הגימור 'ביזנס', הכוללת גג זכוכית פנורמי, פתחי מיזוג מאחור, חישוקים קלים, ממשק אפל ואנדרואיד ועוד.
רמת הגימור 'M-דיזיין' מוסיפה למפרט כיול מתלים והיגוי ספורטיביים יותר, חישוקי "18, בקרת שיוט אדפטיבית, מושבי ספורט וריפוד דמוי-עור משולב בד.
גרסה 320e מוצעת ברמת הגימור 'M-דיזיין' כסטנדרט, ומוסיפה לרשימה הנ"ל תפעול חשמלי למושבים הקדמיים. גרסה330e מוצעת ברמת הגימור 'M- דיזיין' או ב'M-ספורט', המוסיפה גם תאורת לד אדפטיבית וריפוד מלא דמוי עור.
-
בטיחות
ב.מ.וו סדרה 3 נבדקה ביורו NCAP בשנת 2019 וקיבלה דירוג של חמישה כוכבי בטיחות עם ציונים של 97% בהגנה על מבוגרים ו-87% בהגנה על ילדים והולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב וניטור שטחים מתים. מרמת גימור 'M-דיזיין' ומעלה מתווספת בקרת שיוט אדפטיבית.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 10 ק“מ לליטר ב-330e וכ-12.5 ק"מ לליטר ב320e ללא החלק החשמלי. בשיוט כ-14-15 ק"מ לליטר.
גרסת 318i השיגה נתון ממוצע של 11.6 ק"מ לליטר ובשיוט כ-15 ק"מ לליטר.
-
טווח נסיעה
טווח הנסיעה החשמלי בפועל עומד על כ-50 ק"מ בין טעינות בשתי הגרסאות ההיברידיות-נטענות.
-
מה חדש בב.מ.וו סדרה 3 2023
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
סדאן משובחת המשמרת את הייחוד והקסם המאפיינים את סדרה 3 לדורותיה.