ב.מ.וו X4 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2014 החל שיווקו של ב.מ.וו X4 בישראל. הרכב הוצע עם שלושה מנועים בנפח 2.0 ליטר שכולם שודכו לתיבת השמונה הילוכים המוכרת של ב.מ.וו ולהנעה כפולה. ה-X4 xDrive20i (מנוע 2.0 ליטר, 184 כ"ס), עומד בתחתית ההיצע. מעליו גרסת ה-28 (הספק של 245 כ"ס), ובאגף הדיזל גרסת ה-20d (190 כ"ס.
כדרכה של ב.מ.וו, גם ב-X4 הגיע אלינו עם חבילת ה-X ליין שמציעה גימור חיצוני ופנימי נאה ודינאמי יותר. כן יצויד הרכב בחישוקי 18 אינץ' קלים, בקרת אקלים מפוצלת (גם לאחור), מערך המולטימדיה של ב.מ.וו עם בלוטות', פתיחה חשמלית לתא המטען, גג נפתח, חיישני חנייה היקפים, וכיוון חשמלי למושבים הקדמיים (עם זיכרונות). גרסת ה-28 תוצע בנוסף עם תאורת קסנון, מערך היגוי ספורטיבי יותר וחישוקי 19 אינץ'. כמו כל הכלים החדשים של ב.מ.וו גם ה-X4 יצויד במערך ה"אפישיאנס דיינמיק" שמאפשר שליטה במצבי הניהוג והחיסכון.
-
עיצוב ונוכחות
ה-X4 נראה כמו האח האופנתי של ה-X3, גם אם ברור שהם אחים. מלפנים הם דומים, אך הפרופיל שונה משמעותית; הנקודה הגבוהה ביותר ברכב היא מעל הנהג, ומשם יורד קו הגג בחדות כדי לשרטט את פרופיל הקופה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מציגה את המופע המוכר של ב.מ.וו, משאירה אותנו תחושה שאולי הגיע הזמן לחדש קצת גם בגזרה הזו. מצד שני, קשה שלא להתרשם מאיכות הביצוע. הגג הנמוך יותר מכתיב ישיבה נמוכה מאשר ב-X3, הן מלפנים והן מאחור, ועדיין המרחב מלפנים טוב בכל המדדים. מי שמשלם את מחיר העיצוב הם יושבי המושב האחורי. תא המטען נמוך יחסית אבל מספק, ומציע פתיחה וסגירה חשמלית נוחה, גם מהשלט.
-
מנוע וביצועים
לגרסת הבסיס של הדגם מנוע בנזין בנפח 2.0 ל' המספק 184 כ"ס ו-27.5 קג"מ. למרות ההספק הצנוע והמשקל הגבוה, ה-X4 מצליח להיות זריז למדי. חבל רק שהצליל של המנוע בעומס קצת עסוק מדי.
את מחיר המשקל, ההנעה הכפולה והגובה משלמים בצריכת דלק בינונית. בשיוט רגוע נרשמו 13.8 ק"מ/ל', ובימי המבחן – הלא ממש רגועים – קיבלנו 8 ק"מ/ל'.
-
נוחות והתנהגות
תנוחת הישיבה עדיין גבוהה יחסית, וזה נחמד. ה-X4 נוח למדי, למרות שהוא לא בדיוק רך. יש תחושה של שיכוך נכון של המתלים, אבל מהאסכולה הנוקשה יותר. רעשי הרוח מורגשים כבר במהירות נמוכה יחסית, בעיקר מאזור המראות.
בפיתולים, ב.מ.וו X4 2017 מרשים. הוא נענה ונהנה לפנות, ומציע אחיזה אדירה. לזה מוסיף ה-X4 הגה מהיר עם משקל סביר. רק הבלמים יכלו להיות טובים יותר, והציגו נטייה לדעיכה בעומס.
-
תמורה למחיר
ב.מ.וו X4 2017 עולה כ-10-15% יותר מאחיו הפרקטי יותר, ה-X3. אנחנו לא חושבים שהעיצוב שווה את הפרמיה, אבל ההצלחה מספרת שהלקוחות חושבים אחרת...
-
מה חדש בב.מ.וו X4 2017
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2017.
-
סיכום
עיצובו של ה-X4 מושך תשומת לב, אך לא פוגע יותר מדי בפרקטיות, וכאשר זה מצטרף לנוחות נסיעה סבירה ורמת אבזור טובה, מתקבלת חבילה מושכת - למרות תוספת המחיר ביחס ל-X3.