יונדאי קונה 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בסוף 2023 החל שיווקו של יונדאי קונה החדש בישראל. הדור השני לקונה נכנס לנעליו של דגם שהפך מצליח ביותר מבחינת מכירות בעולם וגם בארץ,
ומבוסס על פלטפורמה המשותפת לקיה נירו החדש. למעשה זו גרסה משודרגת בכבדות של הדור היוצא.
קונה החדש צמח במידותיו באופן משמעותי ביחס לדור המוחלף, ובזכות תוספת הסנטימטרים ותכנון מוקפד יותר ביונדאי מדווחים על מרחב משופר לנוסעים ולמטען.
יונדאי קונה הוצע בתחילת הדרך עם מגוון יחידות הנעה - אך החל מ-2025 משווקת בישראל רק הגרסה ההיברידית.
לגרסה זו יחידת הכוח המוכרת של הקבוצה — מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.6 ליטר ולצידו מנוע חשמלי, וההספק המשולב הוא 139 כ“ס ו-27 קג“מ. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים באמצעות תיבה דו-מצמדית עם שישה הילוכים.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב של הדור החדש שונה מאוד מזה של קודמו. ההופעה עדכנית, קרובה מאוד לזו של הדגמים החשמליים של יונדאי – והחזית האטומה מדגישה זאת באופן בוטה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נאה ומודרנית. מול הנהג לוח מחוונים גדול ואיכותי, לצידו מערך מולטימדיה מושקע ונאה. הנדסת האנוש טעונה שיפור, אך היא טובה מן המקובל כיום. איכות החומרים סבירה.
תנוחת הנהיגה גבוהה והמושב מוצלח.
המרחב מאחור נאה ויש פתחי מיזוג.
תא המטען (466 ל') גדול מאוד, דומה לזה של דגמים מקטגוריה גדולה יותר, ומבנהו שימושי.
-
מנוע וביצועים
הגרסה ההיברידית מציעה ביצועים הולמים ליום יום. בעומס מתמשך (עליה ארוכה, למשל) או בעקיפה, התחושה מאומצת והביצועים פחות מרשימים.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה הכוללת טובה, גם אם לא מצטיינת. בעיר הקונה מתמודד היטב עם שיבושים קטנים, פחות טוב עם הגדולים. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת, אך התחושה "עסוקה" על רצף שיבושים.
בידוד הרעשים בינוני.
היכולת הדינמית טובה. עם זאת, במהירות ממש גבוהה היציבות הכיוונית אינה מרשימה. ההיגוי קל מדי במצב רגיל ואינו חד, אך משתפר במצב 'ספורט'. לבלמים פעולה נאותה ביחס לכלים היברידיים, אך במצבים מסוימים הם מאבדים מהדיוק.
תיקון הסטייה מנתיב פעלתן מדי ובכלל המערכות נוטות לצפצפנות יתר.
-
תמורה למחיר
יונדאי קונה החדש גדל גם במחיר, וכעת הוא מתקרב לגזרה של טוסון הגדול יותר. התמורה לא מצטיינת.
-
גרסאות ורמות גימור
יונדאי קונה 2025 החדש מוצע בישראל בגרסה אחת - היברידית המשלבת בין מנוע בנזין אטמוספרי 1.6 ל' למנוע חשמלי המפיקים יחד 139 כ"ס. התיבה רובוטית דו-מצמדית עם שישה הילוכים וההנעה קדמית.
היצע רמות הגימור עשיר ומגוון – יותר מ-6 רמות גימור שונות כולל N-ליין בעלת ההופעה הספורטיבית.
-
בטיחות
יונדאי קונה נבדק ע"י יורו NCAP וזכה ל-4 כוכבי בטיחות.
היצע מערכות הבטיחות כולל: מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ובקרת שיוט אדפטיבית כסטנדרט. ברמות הגימור הגבוהות תוספת של ניטור שטחים מתים, בלימה אוטונומית לאחור והתרעה על יציאה מסוכנת מהרכב.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק בגרסה ההיברידית שנבחנה טובה למדי: 13.8 ק"מ לליטר ביום מבחן מאומץ, 15.5 ק"מ לליטר בשיוט מהיר בכביש 6, וכ-18.5 ק"מ לליטר בשיוט נינוח.
-
מה חדש ביונדאי קונה 2025
הפסקת שיווק גרסאות הטורבו-בנזין בתחילת 2025 והתמקדות בגרסה ההיברידית בלבד.
-
סיכום
הדור החדש גדל, התעדן והשתפר ביחס לקודמו - חבל רק שהמחיר גבוה מדי.