יונדאי טוסון 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
זהו הדור הרביעי של יונדאי טוסון, רכב הפנאי הקומפקטי (C-SUV) של היצרנית, והוא הגיע לישראל ב-2021. מתיחת פנים לדגם הוצגה בשנת 2023.
ממדיו החיצוניים גדולים מאלה של טוסון היוצא, אבל רק במעט – והם מציבים אותו במרכז הסגמנט.
במתיחת הפנים עודכן העיצוב החיצוני באופן מתון וכדי להתאימו לקו הדגמים הנוכחי של היצרנית.
עיקר השינויים במתיחת הפנים נוגעים לסביבת הנהג זוכה כעת לסידור מסכים – לוח מחוונים מוקרן ומערך מולטימדיה – חדשים לגמרי המזכירים את אלה של איוניק 5 החשמלי. עוד שינויים: מיקום ידית ההילוכים עבר למאחורי ההגה, יש תאי אחסון חדשים, הקונסולה המרכזית עוצבה מחדשה ועוד.
שינוי נוסף נוגע למנוע: יונדאי טוסון המחודש מוצע עם מנוע אחד בלבד – 1.6 ל' טורבו-בנזין המוכר המשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים. מדובר במהדורה עדכנית הכוללת תזמון שסתומים חדש והתוצאה היא הספק מופחת (160 כ"ס, 20 כ"ס פחות) ושיפור מסוים בפליטת המזהמים וצריכת הדלק.
בחו"ל קיימות גרסאות נוספות כולל גרסה היברידית וגרסה היברידית-נטענת שבשלב זה לא ברור אם יגיעו לישראל.
שיווק יונדאי טוסון לאחר מתיחת פנים החל ביוני 2024.
-
עיצוב ונוכחות
לטוסון החדש הופעה חסונה, מודרנית ומיוחדת בזכות קווים נאים, יחידות תאורה ייחודיות ושילוב בין סממני פנאי לסיומת קופה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מרשימה לא פחות מהעיצוב החיצוני. הקווים נקיים ומודרניים והגוונים של הריפוד והדיפונים מוסיפים לתחושה הנעימה. איכות החומרים טובה וכך גם ההרכבה. לוח המחוונים המוקרן נאה, וכך גם מסך המולטימדיה (8 אינץ’) המרכזי. הנדסת אנוש טובה לרוב.
המרחב מלפנים טוב אך תנוחת הנהיגה אינה מושלמת. גם המושבים עצמם פחות נוחים לטעמנו.
המרחב מאחור נדיב ביותר. גם כאן ישנם דיפונים נאים ואפילו בקרת אקלים.
תא המטען גדול (515 ל‘) ושימושי.
-
מנוע וביצועים
גרסת הטורבו (1.6 ל‘, 180 כ“ס) מציעה ביצועים טובים למדי ברוב המצבים אך בגלל אופייה הרגוע – לא מעט בגלל תגובות איטיות של תיבת ההילוכים – התחושה לעיתים פחות נמרצת מהצפוי.
בגרסת ה-2.0 ל' (156 כ"ס) הביצועים טובים פחות, אך התגובה הראשונית חדה והתחושה נמרצת באופן מפתיע. תיבת ההילוכים האוטומטית נעימה יותר בפעולתה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה של טוסון מספקת. לרוב הוא יטפל היטב בשיבושים, אך לעיתים אלו יורגשו מדי בתא הנוסעים, ויווצר נדנוד מיותר במעבר על רצף שיבושים. הנוחות של גרסת ה-2.0 ל' עם החישוקים הקטנים יותר עדיפה במקצת. רעשי הכביש בולטים.
התנהגות הכביש של טוסון נוטה לצד הבטוח והצפוי.
-
תמורה למחיר
מחירו התייקר במעט ביחס לדור היוצא, אך הוא מציע חבילה מאוד משכנעת.
-
גרסאות ורמות גימור
יונדאי טוסון 2024 מוצע בגרסה אחת – 1.6 ל', טורבו-בנזין, 160 כ"ס – ובארבע רמות גימור.
ברמת 'פרימיום' האבזור כולל: חישוקי 18 אינץ', אפשרות לגג שחור, מפתח חכם, בקרת אקלים תלת-אזורית, ממשקי קישור אלחוטיים לאנדרואיד ואפל ועוד.
רמת 'פנורמיק' מוסיפה גג זכוכית ותאורת אווירה.
'לקשרי' כוללת בנוסף: חישוקי 19 אינץ', תפעול חשמלי לדלת תא המטען, בורר הילוכים חדש, פקדי העברת הילוכים מאחורי ההגה, מחוונים מוקרנים, קיפול מושבים אחוריים בלחיצת כפתור ופריטי עיצוב חיצוניים נוספים ותוספות בבטיחות.
רמת 'עילית': מערך מצלמות היקפי, תפעול חשמלי למושבים כולל אוורור וריפוד עור ותוספות בבטיחות.
-
בטיחות
בשנת 2021 יונדאי טוסון נבדק ביורו NCAP וזכה בחמישה כוכבי בטיחות. הציונים: 86% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 66% בהגנה על הולכי רגל ו-70% במערכות בטיחות.
במפרט הבטיחות: 7 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, התרעות על שכחת ילד ברכב ויציאה מסוכנת כסטנדרט.
רמת 'לקשרי' מוסיפה בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור אקטיבי של שטח מת, התראה ובלימה לתנועה חוצה בצומת.
רמת 'עלית' מוסיפה בלימה אוטונומית ביציאה מחניה, תצוגה בלוח המחוונים לרכב בשטח מת.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק לא הרשימה במבחן - 9.3 ק“מ לליטר במבחן מאומץ וכ-11.5 ק“מ לליטר בשיוט.
-
סיכום
רכב פנאי מעוצב, מרווח ומאובזר.