קיה ספורטאז' 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
את שנת 2019 פתח ספורטאז' עם גרסה מחודשת לאחר מתיחת פנים. הוא הגיע לישראל שבועות ספורים אחרי שיבואנית יונדאי השיקה את מתיחת הפנים של אחיו הכמעט תאום, טוסון.
הבשורה החשובה היא הפסקת יבוא גרסת 1.6 ליטר בנזין, שמחירה הזול היה הבסיס למהפך תחום רכבי הפנאי בישראל ולשגשג הסגמנט. את מקומה תתפוס גרסה לא שגרתית אחרת עם מנוע טורבו-דיזל. נזכיר שהשוק בישראל נשלט ע"י גרסאות בנזין בעיקר כי לרוב גרסאות הדיזל יקרות יותר, וכאן קיה מציעה אותו במחיר תחרותי. לגרסת הדיזל מנוע 1.6 ל', 136 כ"ס והוא משודך לתיבת 7 הילוכים אוטומטית דו-מצמדית (למנוע הבנזין הפורש היתה תיבת 6 הילוכים אוטומטית פלנטרית).
לצד מנוע הטורבו-דיזל החדש ימשיכו להימכר יחידות הכוח שהיו קודם: 2.0 ליטר אטמוספרי, 155 כ"ס עם תיבה אוטומטית פלנטרית ו-6 הילוכים, שתוצע בשתי רמות גימור. ומנוע הטורבו-בנזין 1.6 ל', 177 כ"ס שהצטרף במאי 2019 לאחר שהחל ייצורו. בשונה ממנוע הטורבו בעבר ששווק רק בהנעה כפולה, גרסת הטורבו החדשה מגיעה לישראל בהנעה קדמית, עם מעט פחות אבזור ובמחיר מוזל מבעבר. בנובמבר 2019 הצטרפה לגרסת הטורבו רמת גימור חדשה ומוזלת.
במסגרת מתיחת הפנים הוחלף גלגל ההגה, פנל בקרת האקלים, ומסך המולטימדיה המקורי (8 אינץ' כמו בעבר). למעשה אלה תוספות שהתווספו במאי 2018 (לדגם טרום מתיחת הפנים) רק לרמת הגימור 'אורבן טופ'. כעת הם בכל רמות הגימור. גם אבזור הבטיחות שופר ובכל הגרסאות בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, תיקון סטייה מנתיב, עמעום אוטומטי ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
מתיחת הפנים נגעה בחרטום ומעט מאחוריים כשהתוצאה המוכרת ובעלת נוכחות לא ממש השתנתה. אם אהבתם את הקודם תאהבו גם את המחודש, ולהיפך.
-
תא נוסעים ומטען
גם סביבת הנהג לא השתנתה מהותית, כשבזכות גוונים שונים ובהירים נעים יותר לשהות בה. ממשק המולטימדיה המחודש עדיין לא עדכני במראה ולא נוח לתפעול. קיה ספורטאז' 2019 מציע מספיק מקום מלפנים ומאחור, ותנוחת הנהיגה גבוהה (שאר המושבים יחסית נמוכים).
-
מנוע וביצועים
לגרסת הדיזל ביצועים עדיפים וצריכת דלק עדיפה ביחס למנוע ה-1.6 ל' האטמוספרי אותו החליפה. הם אפילו עדיפים ביחס לגרסת ה-2.0 ל' בעיקר בזכות תיבת ההילוכים הזריזה (דו-מצמדית בדיזל, פלנטרית ב-2.0 ל'). גרסת הטורבו מציעה ביצועים טובים משמעותית עם צריכת דלק מעט פחות טובה ממוצע הסגמנט.
-
נוחות והתנהגות
כיול מתלים נוקשה יותר וצמיגים בחתך נמוך (245/45/19 בגרסאות הבכירות) גורמים לספורטאז לסנן פחות שיבושים חדים. עם חישוקים קטנים יותר הנוחות משתפרת. רעשי הכביש בולטים יותר, אך רעשי הרוח והמנוע נמוכים. סה"כ איכות הנסיעה סבירה. התנהגות הכביש טובה.
-
תמורה למחיר
קיה ספורטאז‘ 2019 מציע חבילה שלמה ומאוזנת ללא פשרות כואבות. גרסת הדיזל והטורבו-בנזין הן המועדפות.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה אורבן 2 ליטר עם כ-3200 יחידות.
אחריה גרסת אורבן 1.6 ליטר דיזל עם כ-2500 יחידות.
 
-
סיכום
חבילה טובה.