טויוטה יאריס 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור הרביעי של טויוטה יאריס הגיע לישראל באוגוסט 2020 ולאורך השנתיים האחרונות לא השתנה כלל. במהלך 2022 הופסק שיווקה בישראל, ובמובן מסוים יאריס קרוס תפס גם את מקומה של יאריס. הסיבה להפסקת השיווק היא מחסור בחומרי גלם ובמכלולים, גם בגלל המלחמה באוקראינה, שאילץ את טויוטה להקטין את היקף הייצור באופן משמעותי.
יאריס היא המכונית הראשונה של טויוטה להיבנות על הגרסה המקוצרת של פלטפורמת TNGA המודרנית – גרסה B של הפלטפורמה (שמשותפת גם יאריס קרוס).
יש שני מנועים לבחירה: היברידי שמבוסס על מנוע בנזין 3 צילינדרים (ראשון בתולדות ההיברידיות של טויוטה), 1.5 ל', שמייצר 92 כ"ס שיחד עם מנוע חשמלי (79 כ"ס) מנפיקים 116 כ"ס. לצד גרסה זו מוצעת גם גרסת בנזין עם אותו מנוע 1.5 ל' שנמצא בהיברידית. כאן המנוע מייצר 125 כ"ס ומשודך לתיבה רציפה. נציין שלגרסאות הבנזין בלמי תוף מאחור, בעוד שלהיברידיות בלמי דיסק.
כבעבר יש שלוש רמות גימור לגרסת הבנזין, ושלוש רמות גימור מעט שונות לגרסה ההיברידית. על פירוט תכולתן תוכלו לקרוא בדף הדגם של שנת 2021.
-
עיצוב ונוכחות
ליאריס פרופורציות מצוינות ועיצוב בולט ודינמי. אהבנו.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נאה וברמות הגימור הגבוהות גם כוללת לוח מחוונים ייחודי. אבל האיכות בינונית. חומרי הדיפון בדלתות ובכלל, נוקשים, דקים וגם בד הריפוד לא משהו. יש שלוש רמות גימור, אבל האבזור לא עשיר והנדסת האנוש לקויה (מיקום מתגי החלונות/מראות על ידית הדלת, פתחי האוורור, מחוונים הסובלים מהשתקפויות, וקיים עומס מתגים מבלבל על ההגה).
מלפנים המרחב מספק ותנוחת הנהיגה טובה, ואבל המושב לא טוב, הן בבסיס, הן במשענת. מאחור מפתח הדלתות קטן, ומרחב הראש מצומצם. כך שלמרות מרווח רגליים טוב, התחושה היא של מקום אינטימי מדי. תא המטען קטן ביחס למוצע בקבוצה.
 
-
מנוע וביצועים
בגרסה ההיברידית (116 כ"ס) הביצועים מספקים, ובעיר האופי נמרץ למדי. מחוץ לעיר היכולת פחות טובה אך עדיין מספקת. לגרסת הבנזין (125 כ"ס) ביצועים טובים יותר באופן מוחשי. בשתי הגרסאות מפגין המנוע נוכחות ווקאלית בוטה, ורמת העידון של יחידות ההנעה הללו אינה מרשימה במיוחד.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בגרסת הבנזין עם צמיגים במידות 185/65-15 טובה למדי, כל עוד השיבושים קטנים. לגרסה ההיברידית שנבחנה צמיגי 195/55-16 והנוחות טובה פחות. עם זאת, ברמות הגימור הנמוכות יותר נמצא צמיגים קטנים יותר, שמציעים נוחות עדיפה. בידוד רעשי הכביש והרוח לא טוב.
היכולת הדינמית טובה, ויאריס יכולה ליהנות בכבישים מפותלים. הבלמים פחות הרשימו.
 
-
תמורה למחיר
יאריס היא מכונית נאה ומעוצבת המושכת את העין ולא רק את הראש. היא קנייה ראויה לעיון בייחוד עבור מי שפחות זקוק למושב האחורי.
-
בטיחות
מערך הבטיחות זהה בכל רמות הגימור וכולל בלימה אוטונומית (עד 180 קמ"ש) גם עם זיהוי הולכי רגל וכלים דו-גלגליים, תיקון סטייה מנתיב, עמעום אורות, בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע אקטיבי בהימנעות מתאונת חזית. יש גם 8 כריות אוויר, שתיים מהן בין המושבים הקדמיים. במבחני הריסוק של EuroNCAP היא קיבלה ציון של 5 כוכבי בטיחות.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק טובה מאוד בגרסה ההיברידית: 17.2 ק"מ לליטר בממוצע במבחן דרכים. לבנזין נתון ממוצע של 14.2 ק"מ לליטר במבחן, גם זה נתון טוב ביחס לדגמים אחרים בסגמנט.
 
-
מה חדש בטויוטה יאריס 2022
אין שינויים בדגם בשנה זו.
-
סיכום
סופרמיני מודרנית ומאוד חסכונית עם תא נוסעים בינוני.