טויוטה יאריס 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור הרביעי של טויוטה יאריס עלה ארצה באוגוסט 2020 ונכנס לנעליים גדולות מאוד של הדור הקודם שבשנותיו האחרונות התברג תמידית בשלישיית הצמרת. בשנת 2021 לא חל שינוי בדגם שהמשיך באותה מתכונת מאז הוצג לפני שנה.
יאריס היא המכונית הראשונה של טויוטה להיבנות על הגרסה המקוצרת של פלטפורמת TNGA המודרנית – גרסה B של הפלטפורמה עליה תתבסס בהמשך יאריס קרוס. הממדים גדלו ביחס לדור הקודם, אבל ממוצעים עד קטנים ביחס לקבוצה, עם אורך של 394 ס"מ, רוחב של 175 ס"מ, גובה של 147 ס"מ ובסיס גלגלים של 256 ס"מ.
יש שני מנועים לבחירה: היברידי שמבוסס על מנוע בנזין 3 צילינדרים (ראשון בתולדות ההיברידיות של טויוטה), 1.5 ל', שמייצר 92 כ"ס ו-12.2 קג"מ, שיחד עם מנוע חשמלי (79 כ"ס, 14.4 קג"מ) מנפיקים נוצר הספק משולב של 116 כ"ס. לצד גרסה זו מוצעת גם גרסת בנזין עם אותו מנוע 1.5 ל' חדש שנמצא בהיברידית. כאן המנוע מייצר 125 כ"ס ומשודך לתיבה רציפה. מעניין לציין שלגרסאות הבנזין בלמי תוף מאחור, בעוד שלהיברידיות בלמי דיסק.
כבעבר יש 3 רמות גימור לגרסת הבנזין. 'סול', שבעיקר פונה לציי הרכב ומציעה תאורת לד אחורית, מולטימדיה מקורית וצג "7, פקדי הילוכים בהגה. רמת 'סטייל' עם צג מולטימדיה בגודל "8, ורמת גימור 'סקאי' עם גג זכוכית וחישוקים קלים (15 אינץ').
גם לגרסה ההיברידית 3 רמות גימור. 'אקו' שדומה לרמת 'סטייל' בגרסת הבנזין, בתוספת בקרת אקלים. רמת גימור 'סטייל' שמוסיפה חישוקים קלים ("15) ומפתח חכם. ורמת 'פרמייר אדישן', שתגיע לכאן בכמות מוגבלת, ותוסיף תאורת לד מלאה, חישוקי "16, גג בצבע שחור, תצוגה עילית, בקרת אקלים דו-אזורית וריפוד המשלב בד ודמוי-עור.
מערך הבטיחות של טויוטה יאירס 2021 זהה בכל רמות הגימור וכולל בלימה אוטונומית (עד 180 קמ"ש) גם עם זיהוי הולכי רגל וכלים דו-גלגליים, תיקון סטייה מנתיב, עמעום אורות, בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע אקטיבי בהימנעות מתאונת חזית. יש גם 8 כריות אוויר, שתיים מהן בין המושבים הקדמיים. במבחני הריסוק של EuroNCAP היא קיבלה ציון של 5 כוכבי בטיחות.
-
עיצוב ונוכחות
הפלטפורמה החדשה אפשרה פרופורציות חדשות, והמראה הקופסתי של הדור הקודם הוחלף בדינאמי, עם קווים נועזים וחזית ואחוריים מעוצבות באופן בוטה ואגרסיבי.
-
תא נוסעים ומטען
גם תא הנוסעים שונה לגמרי מבדור הקודם ואיכות משטחי הפלסטיק וחומרי הדיפון שופרה משמעותית. המראה המיוחד מגיעה עם פגיעה מסוימת בהנדסת האנוש: מיקום מתגי החלונות/מראות על ידית הדלת, פתחי האוורור קשים לכיוון, מחוונים הסובלים מהשתקפויות, וקיים עומס מתגים מבלבל על ההגה.
מלפנים המרחב מספק ותנוחת הנהיגה טובה, אבל המושב אינו מספיק נוח וחסר תמיכה לגב תחתון. מאחור מפתח הדלתות קטן, ומרחב הראש מצומצם. כך שלמרות מרווח רגליים טוב, התחושה היא של מקום אינטימי מדי.
נפח תא המטען זהה לזה של הדור הקודם 286 ל', וקטן ביחס למוצע בקבוצה.
 
-
מנוע וביצועים
בעיר הגרסה ההיברידית החדשה יכולה לנוע על חשמל יותר מאשר קודמתה. שם יחידת הכוח הזו גם מפגינה זריזות. מחוץ לעיר מורגש מחסור בכוח בייחוד בעליות או כשהרכב עמוס. השקט המבורך חושף לעיתים מיני נקישות מהמערכת ההיברידית והשילוב עם מנוע הבנזין המתעורר מורגש. יחדיו השניים מציעים פעולה מדורגת יותר מבעבר וסה"כ יעילה. במאמץ מנוע הבנזין רועש. צריכת הדלק מצוינת.
גרסת הבנזין מציע יותר סוסים מאותו מנוע בנזין. הכוח נמצא בחלק העליון, ויש לאמץ את המנוע כדי להגיע לשם. הביצועים טובים, אבל צליל המנוע נשמע כבר מסל"ד בינוני ופעולת התיבה הרציפה, שמציבה את הסל"ד במקום קבוע, רק מעצימה את הרעש. גם בגרסת הבנזין נמצא צריכת הדלק מצוינת וקרובה לזו של הגרסה ההיברידית.
 
-
נוחות והתנהגות
טויוטה יאריס 2021 מסתדרת עם שיבושים קטנים במהירות עירונית, כשפגמים גדולים מורגשים מידי גם בעיר וגם בבינעירוני. בידוד הרעשים (מנוע, רוח וכביש) לא מוצלח.
התנהגות הכביש טובה משמעותית מבעבר. היא נענית בנחישות לפקודות ההגה, ולזה משקל נכון ופעולה ברורה. כרגיל בהיברידיות פעולת הבלמים אינה מדויקת מספיק.
 
-
תמורה למחיר
יאריס עברה שינוי גדול, ומבורך ביחס לדור הקודם וממכונית יעילה ומשעממת, הפכה יפה ומודרנית. המחיר יקר מבעבר וסה"כ משקף את ההתייקרות בקבוצה ודומה למחירי הדגמים בקטגוריה. כשמשלבים גם את מוניטין האמינות, והסחירות מתקבלת עסקה טובה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה סטייל 1.5 ליטר היבריד עם כ-3200 יחידות.
אחריה גרסת סול 1.5 ליטר עם כ-2100 יחידות.
 
-
מה חדש בטויוטה יאריס 2021
אין שינויים בדגם בשנה זו.
-
סיכום
מתכון מוצלח ושונה מהותית מבעבר.