יונדאי i10 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בנובמבר 2023 נחתה בארץ יונדאי i10 לאחר מתיחת פנים.
מלפנים הסבכה, הפגוש ויחידות התאורה זכו לעיצוב חדש, ותאורת היום (לד ברמת הגימור הגבוהה) ממוקמת מאחורי הסבכה. כמו כן, חישוקים וגווני מרכב חדשים נוספו להיצע.
לרשימת הציוד הצטרף קיפול חשמלי למראות ברמת האבזור הגבוהה, ריפוד חדש בתא הנוסעים, קווי צבע חדשים בסביבת הנהג ושקעי USB-C. במפרט הבטיחות נוספו התרעה על שכחת נוסע מאחור ושיפור במערך הבלימה האוטומטית.
יונדאי i20 מוצעת בארץ רק עם מנוע בנזין אטמוספרי 1.2 ליטר המייצר 84 כ"ס ו-12 קג"מ, ועם שתי תיבות של 5 הילוכים: ידנית או רובוטית חד-מצמדית.
כמקובל ביונדאי גם הדגם המחודש מוצע בשפע רמות אבזור – אחת בידנית, ארבע ברובוטית.
מחיר הדגם החדש עלה בשיעור שבין 3% ל-5%, תלוי בגרסה וברמת הגימור.
-
עיצוב ונוכחות
הדור השלישי של יונדאי i10 בעל הופעה נאה, ולטעמנו מדובר באחת המכוניות היפות והמרשימות בסגמנט. במיוחד ברמת הגימור הגבוהה שמוסיפה צביעה דו גוונית למרכב וחישוקי 16 אינץ‘.
-
תא נוסעים ומטען
ממש כמו העיצוב החיצוני, גם סביבת הנהג נאה למראה. ישנם משטחים בשני גוונים, צג מולטימדיה בגודל 8 אינץ‘ (גדול ביחס לסגמנט) ותא הנוסעים משדר תחושה בוגרת ונעימה. אחרי מתיחת הפנים המופע נעים ועדכני יותר, לא מעט בזכות לוח מחוונים מוקרן ונאה.
ובכל זאת, הפלסטיקים נוקשים אך לא זולים למגע. איכות ההרכבה טובה ויש לא מעט תאי אחסון הפזורים לרוחב התא.
המושבים נאים ונוחים למדי למרות בסיס מעט קשיח. הראות החוצה טובה תודות לקו חלונות נמוך.
המרחב מלפנים ומאחור נדיב למדי ביחס לסגמנט. לחובתה נציין כי הספסל מאחור מעט נמוך, וזה יפריע למבוגרים בנסיעות ארוכות.
נפח תא המטען זהה לזה של הדור הקודם (252 ל‘) — וזה נתון מצוין ביחס לקטוגוריה.
-
מנוע וביצועים
עם 84 כ"ס ותיבת רובוטית בעלת פעולה איטית הביצועים פושרים למדי. אפשר לשפר מעט את המצב עם מעבר לתפעול ידני של התיבה – אבל בכל מקרה העברת ההילוכים מורגשת, לא מדובר בתיבה המעודנת בסגמנט.
התיבה הידנית לעומת זאת בעלת תפעול נעים של המצמד והידית והביצועים טובים יותר.
-
נוחות והתנהגות
ברכב המבחן שקיבלנו ה-i10 נעלה צמיגים במידות 195/45R16, ויחד עם כיול בולמים נוקשה התקבלה נוחות נסיעה בינונית למדי. רמות הגימור הנמוכות יותר המצוידות בצמיגים שמנמנים יותר בוודאי יציגו שיפור בתחום זה.
ישנה רמה גבוהה של רעשי כביש וצמיגים, אך רעשי הרוח והמנוע (2800 סל“ד ב-100 קמ“ש) מבודדים באופן מוצלח יותר.
התנהגות הכביש טובה — האחיזה גבוהה, זוויות הגלגול מתונות ואותם מתלים נוקשים שומרים על מרכב מרוסן.
-
תמורה למחיר
יונדאי i10 מציעה יכולת גבוהה ביחס למתחרות ברוב התחומים. לזה היא מוסיפה רשימת אבזור בטיחותי ארוכה במיוחד, שפע רמות גימור ומחירים תחרותיים - כך שהתמורה למחיר טובה.
-
גרסאות ורמות גימור
לגרסת הכניסה תיבה ידנית והיא מוצעת ברמת גימור 'אינטנס' הכוללת מערכת מולטימדיה מקורית עם ארבעה רמקולים, מסך "8 ושיקוף טלפונים (אנדרואיד אוטו וקארפליי), שקע USB, כיוון גובה מושב נהג, חיישני אורות וגשם, ארבעה חלונות חשמל, מראות חשמליות ועוד.
שאר רמות הגימור מוצעות עם תיבה רובוטית חד-מצמדית. 'אינספייר' מוסיפה שמשות כהות וקונסולה מהודרת יותר ו'פריים' כוללת גם חישוקים קלים בקוטר 15 אינץ'. רמת הגימור הבכירה, 'סופרים', מוסיפה בקרת אקלים, תאורת יום מסוג לד שמתפקדת גם כתאורת פנייה, פנסי ערפל, מאותתים במראות (במקום על גוף הרכב) וחישוקי "16.
-
בטיחות
יונדאי i10 נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2020 וקיבלה דירוג של שלושה כוכבים עם ציונים בינוניים בהגנה על מבוגרים (69%) וילדים (75%).
בכל רמות הגימור שיוצעו בישראל יש בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי, התרעת הירדמות, עמעום אורות גבוהים אוטומטי והתרעה על תחילת תנועה של הרכב לפניכם.
בגרסה מתוחת הפנים נוספו התרעה על שכחת נוסע מאחור ושיפור במערך הבלימה האוטומטית.
-
צריכת דלק
לגרסה הרובוטית צריכת דלק ממוצעת של 14.5 ק"מ לליטר במבחן מאומץ וכ-16.9 ק"מ לליטר בקצב רגיל ונינוח יותר.
לגרסה הידנית צריכת דלק טובה מעט יותר: 15.5 ק"מ לליטר במבחן מאומץ ויותר מ-17 ק"מ לליטר בשיוט.
-
סיכום
מתמודדת על ראשות הקטגוריה.