ב.מ.וו סדרה 2 2013-2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
באוקטובר 2013 הציגה ב.מ.וו יורשת לסדרה 1 קופה - ב.מ.וו סדרה 2, ממשיכה את המגמה להפריד גרסאות קופה מאלו "הרגילות".
צללית הקופה הנמוכה מקנה לה מראה דומה יותר לאחותה הגדולה (סדרה 4), מאשר לקומפקטית עליה היא מבוססת (269 ס"מ בסיס גלגלים), אך ארוכה ממנה ב-10.8 ס"מ (443 ס"מ), רחבה במעט (177 ס"מ) כשהגובה עומד על 142 ס"מ.
בספטמבר 2014 חשפה ב.מ.וו גרסת קבריולה (גג רך) הזהה מכאנית ועיצובית כמעט לחלוטין, למעט הגג, כמובן.
במפרט מנועי בנזין ודיזל מוגדשים בנפח 2.0 ליטר, עם הספק זהה של 184 כ"ס אך הבדל משמעותי במומנט – 27.5 קג"מ בבנזין לעומת 38.7 בדיזל.
גרסת M235i מהווה את הגרסה הבכירה (והחמה) לדגם – מתחת ל-M2 כמובן, שהוצגה באוקטובר 2015 (ראו דף דגם נפרד) – ובדומה להאצ'בק (M135i) עם מנוע שישה צילינדרים מוגדש בנפח 3.0 ליטר (326 כ"ס, 45.9 קג"מ), בשידוך לתיבה ידנית (6) או אוטומטית (8), וכמובן, הנעה אחורית.
תא הנוסעים כמעט זהה לזה שבגרסת ההאצ'בק, כשלמעט מערכת מולטימדיה חדשה כמעט ולא נעשו שינויים.
היצע מערכות הנוחות והבטיחות עשיר, אך חלק גדול מהן מוצעות רק כאופציה בתוספת תשלום.
במאי 2017 עברה סדרה 2 עדכון, עם שינויים קלים למראה החיצוני (פנסי לד מלא בכל בגרסאות) וכך גם בתא הנוסעים.
עוד הוצגה גרסת 'קומפטישן' החדשה ל-M2 עם 410 כ"ס ו-56 קג"מ.
לישראל הגיעה סדרה 2 באפריל 2014, וכמעט שנה אחריה הצטרפה הקבריולה להיצע.
-
עיצוב ונוכחות
לסדרה 2 פרופורציות אלגנטיות ונעימות לעין, כשבגרסת M235 (או חבילת עיצוב M), עם תוספות קוסמטיות המחדדות את המראה, היא מושכת עוד יותר.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג כמעט זהה לסדרה 1, עם מעט שינויים (חלקי אלומיניום, הגה שונה, מושבים ספורטיביים) לטובת בידול, אך יש מקומות בהן היא מאכזבת באיכות.
 
תנוחת הישיבה נמוכה, המרחב מלפנים מספק, וגם מאחור יש מספיק מקום למבוגרים.
 
תא המטען שימושי (390 ליטר).
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-2.0 ליטר לא מעניק ביצועים חזקים אבל מספקים, כשגם תצרוכת הדלק סבירה.
 
יחידת ה-3.0 ליטר של ה-M235 זה כבר עולם אחר של לא רק ביצועים משכרים, אלא צליל ואופי שבימינו נדירים.
 
תצרוכת הדלק מפתיעה לטובה בנהיגה מודעת ונינוחה, ובדיוק ההיפך כשדוושת התאוצה מעוכה.
-
נוחות והתנהגות
למרות מידות הצמיגים הנוחות סבירה ב-M235, וגם אם היא לא מסננת היטב מפגעים היא כמעט אף פעם לא מתרסקת.
 
התנהגות הכביש מעולה, עם תגובות מהירות, המון אחיזה (שקל לשבור), היגוי מדויק ונכונות "לשחק" עם הנהג.
 
ה-220 מציעה רכות כללית ונוחות נסיעה עדיפה, במקביל לניהוג הרבה פחות מהוקצע.
-
תמורה למחיר
זה נשמע מצחיק אבל נכון: ה-M235 מציעה תמורה מצוינת למחירה. זאת בגין הביצועים המעולים שמשולבים עם שימושיות יומיומית טובה.
-
סיכום
קופה (וקבריולה) מודרנית בטעם של פעם.