יונדאי i10 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
הדור השלישי של יונדאי i10 נחשף ב-2019, והיא נמוכה ורחבה מקודמתה ב-2 ס"מ ובעלת בסיס גלגלים שצמח בכ-4 ס"מ.
ה-i10 משווקת בישראל עם מנוע אחד – 1.2 ל' אטמוספרי המפיק 84 כ"ס ו-12 קג"מ. מנוע זה משודך לתיבה ידנית (5 היל') או רובוטית חד-מצמדית (גם כן 5 היל').
השיווק בישראל החל בפברואר 2020,
ובנובמבר 2023 נחתה בארץ גרסה מעודכנת לאחר ש-i10 עברה מתיחת פנים.
מלפנים הסבכה, הפגוש ויחידות התאורה זכו לעיצוב חדש, ותאורת היום (לד ברמת הגימור הגבוהה) ממוקמת מאחורי הסבכה. כמו כן, חישוקים וגווני מרכב חדשים נוספו להיצע.
לרשימת הציוד הצטרף קיפול חשמלי למראות ברמת האבזור הגבוהה, ריפוד חדש בתא הנוסעים, קווי צבע חדשים בסביבת הנהג ושקעי USB-C. במפרט הבטיחות נוספו התרעה על שכחת נוסע מאחור ושיפור במערך הבלימה האוטומטית.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובה של i10 מודרני וספורטיבי ונראה מצוין.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מעוצבת היטב, אך משטחי הפלסטיק קשיחים - כמקובל בסגמנט. איכות ההרכבה גבוהה, רשימת האבזור נאה והנדסת האנוש טובה.
מלפנים המושבים נוחים, תנוחת הנהיגה טובה והראות החוצה סבירה. מאחור המרחב נאה (יחסית למכונית מיני) והספסל נוח.
לתא המטען נפח סביר של 252 ליטר - נאה ביחס למקובל בקטגוריה.
-
מנוע וביצועים
המנוע הוא בנזין אטמוספרי בנפח 1.2 ליטר המפיק 84 כ"ס. הביצועים סבירים בידנית, והרבה פחות מכך ברובוטית. לראיה: תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 12.6 שניות בידנית ו-15.8 שניות ברובוטית.
תפעול התיבה הידנית נוח וחלוקת ההילוכים טובה.
תיבת ההילוכים הרובוטית איטית בפעולתה, ההשהיה בשילוב ההילוכים ארוכה מאוד ולא נעימה.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים נוקשה ונוחות הנסיעה העירונית לא מוצלחת. עם זאת, בכביש בינעירוני המצב משתפר והמרכב מרוסן היטב.
בידוד רעש הרוח סביר, אך רעש הכביש בולט בשיוט. בגרסה הידנית רעש המנוע נוכח יותר מאשר בגרסה הרובוטית.
היכולת הדינמית טובה, עם יציבות מרשימה בפניות ואחיזה גבוהה. לפרקים היא אפילו יכולה להיות מהנה.
-
תמורה למחיר
ביחס לסגמנט מדובר במכונית מובילה, ויש המון רמות גימור שמתומחרות היטב, כך שהתמורה טובה מאוד.
-
גרסאות ורמות גימור
רמות הגימור הבסיסיות - שבגרסה הידנית נקראת 'אינטנס' וברובוטית 'אינספייר' - כוללות חישוקי "14 עם צלחות כיסוי, שמשות כהות מאחור, מסך מרכזי "8 קישוריות לטלפון ולוח מחוונים מוקרן.
שאר רמת האבזור מוצעות רק בגרסה הרובוטית. ברמת גימור 'פריים' מתווסף לרשימה גם קיפול חשמלי למראות; ב'פריים פלוס' גם חישוקי "15 קלים וגג בצבע שחור; ב'סופרים' המאובזרת ביותר מתווספת תאורה מתקדמת יותר (ולד לתאןרת יום), מפתח חכם, בקרת אקלים ותאורת אווירה..
-
בטיחות
יונדאי i10 נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2020 וקיבלה דירוג של שלושה כוכבים עם ציונים בינוניים בהגנה על מבוגרים (69%) וילדים (75%).
בכל רמות הגימור בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי, התרעת הירדמות, עמעום אורות גבוהים אוטומטי, התרעה על תחילת תנועה של הרכב לפניכם, התרעה על שכחת נוסע מאחור ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק בשתי הגרסאות חסכונית מאוד ובתוואי תובעני של מבחן דרכים הושג נתון של 15.7 ק"מ לליטר עם התיבה הרובוטית ו-16.6 ק"מ לליטר עם הידנית.
-
מה חדש ביונדאי i10 2025
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.
-
סיכום
מהטובות בקבוצת מכוניות המיני, אך אנו מתקשים להמליץ על הגרסה הרובוטית בלב שלם בגלל התיבה האיטית והקופצנית.