טויוטה ראב 4 2013-2014 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
טויוטה ראב 4 הוא הדגם שהמציא את קטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים, כאלו ששמים את יכולת השטח בצד ומשאירים את המראה הקשוח.
הדור הרביעי לשושלת הוצג בשלהי 2012 והגיע אלינו בתחילת 2013, מגיע אלינו עם מנוע 2.0 ליטר (152 כ"ס) תיבה אוט'-רציפה והנעה כפולה קבועה.
הדור השלישי גדול ביחס לקודמו באופן משמעותי, הן בתא הנוסעים והן בתא המטען.
בתערוכת פרנקפורט 2015 הוצג דגם מחודש, עם עדכון למראה החיצוני בהתאם לקו העיצוב העכשווי של טויוטה (בדומה לאוריס ולאוונסיס) לצד שינויים בשלדה ובמתלים, כמו גם בידוד רעשים משופר.
יחד עם זאת, החידוש הגדול ביותר הוא התווספות גרסה היברידית, המבוססת על מנוע בנזין 2.5 ל', בעלת הספק משולב של 200 כ"ס.
לישראל הגיע הראב 4 המחודש בפברואר 2016 - גם בגרסה ההיברידית (עם הנעה קדמית בלבד, לעומת כפולה בבנזין).
-
עיצוב ונוכחות
הדור הרביעי של הראב 4 נראה קשוח ויותר נוטה לשטח ביחס לקודמו.
 
ההבדל במידות לעומת הדור היוצא ניכר - הראב 4 מרגיש ונראה גדול יותר מבעבר.
 
הדגם המחודש מציע מראה אגרסיבי בהרבה, בעיקר מלפנים.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים בנוי היטב ונוח לתפעול, אולם האווירה הכללית פשוטה, בשל חומרי דיפון פשוטים וגוונים קודרים.
 
מאחור המרחב מצוין לכל כיוון ותא המטען נדיב בנפחו, אך סובל מסף טעינה גבוה באורח מוגזם.
-
מנוע וביצועים
על הכביש, הראב 4 (בנזין, 2.0 ל') אינו מרגיש נמרץ, בין היתר בגלל השתהות מאוד מורגשת בזינוק.
 
בתנועה רגועה ובשיוט הוא שקט ונעים, אבל תחת עומס הוא מעט רועש, בעיקר מכיוון תיבת ההילוכים הרציפה.
-
נוחות והתנהגות
ההתנהגות מאוד בטוחה וצפויה אך לא מהנה במיוחד.
 
בעיר נוחות הנסיעה בינונית, כאשר הראב מרגיש קשוח ומתקשה להתמודד עם מפגעים גדולים.
 
לכך מתלווים גם רעשי כביש לא מבוטלים. לפחות מחוץ לעיר המצב יותר טוב.
-
תמורה למחיר
בגרסת הבנזין, הראב 4 מתקשה להצדיק את מחירו - הנוחות והתחושה הפשוטה מאכזבים ביחס למחיר. לזכותו עומד בעיקר מוניטין מבוסס.
-
סיכום
הראב 4 מתקשה להצדיק את מחירו.