טויוטה ראב 4 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור החמישי של ראב 4 נחת בישראל בצמוד להשקתו בחו"ל, והוא שונה לחלוטין מקודמו. הוא מבוסס על פלטפורמה חדשה, TNGA, כאן בגרסת K שלה המיועדת למרכבים גדולים יותר ומשמשת גם את קאמרי, כשהממדים מעט גדולים מאלה של הדור היוצא.
יש גם חטיבה היברידית חדשה שמשלבת מנוע בנזין 2.5 ל', 178 כ"ס ומנוע חשמלי עם 118 כ"ס. ההספק המשולב הוא 218 כ"ס בגרסת הנעה קדמית ו-222 כ"ס עם הנעה כפולה, הכוללת מנוע חשמלי נוסף מאחור. במקביל מוצעת גרסת בנזין עם מנוע 2.0 ל' חדש שמייצר 173 כ"ס, משודך לתיבה אוטומטית רציפה ומוצעת בהנעה קדמית או כפולה.
שינוי נוסחת המס הירוק שנכנסה לתוקף בינואר 2019 הובילה להתייקרות משמעותית של הגרסה ההיברידית ולשינוי מהותי בתמהיל הגרסאות עוד לפני שזו ממש החלה להימכר. בכדי בכל זאת להציע את הדגם במחיר תחרותי, בחרה היבואנית לשווק גרסת הנעה קדמית ברמת גימור בסיסית, ולהוסיף רמת גימור נוספת מאובזרת יותר גם עם הנעה קדמית וגם עם הנעה כפולה, במקום התכנון המקורי שדיבר רק על הנעה כפולה ורמת גימור אחת ('אקספלורר'), שמוצבה בין שתי רמות הגימור.
גרסת הבנזין מוצעת ברמת גימור 'איוולב', וכוללת חישוקי "17 קלים, מולטימדיה מקורית בגודל "8 (טויוטה טאץ' 2) עם WAZE, מצלמה אחורית בהתקנה מקומית, 3 כניסת USB (אחת מלפנים ושתיים מאחור) לחצן התנעה, צג "4.2 בלוח המחוונים, בקרת אקלים עם פתחים לאחור, תאורת לד וקיפול מראות חשמלי. הרמה מעל נקראת 'אקספיריינס' ומוסיפה, צג "7 בלוח המחוונים, מצלמה אחורית מקורית, חיישני חניה היקפיים מקוריים, מפתח חכם לכניסה ותנעה, פנסי ערפל קדמיים, חיישני תאורה וגשם, חלונות כהים מאחור, מראה מרכזית מתכהה אוטומטית.
לגרסה ההיברידית 4 רמות גימור: רמת 'אי-וולב' ו'אי-אקספריאנס' שזהות באבזורן לאלה שבגרסאות הבנזין, רמת גימור 'אי-מושן' שמוסיפה חישוקי "18, צבע שחור לגג, תפעול חשמלי למושב הנהג ולדלת תא המטען, חימום מושבים קדמיים, ריפוד דמוי עור, תאורת לד קדמית שונה, ועוד כניסת USB מלפנים. רמת גימור 'אי-אקסטרים' מוותרת על תפעול חשמלי למושבים הנהג, אך מוסיפה חלון גג.
כל הגרסאות ורמות הגימור מציעות מערכות בטיחות מתקדמות ובהן בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית ועמעום אורות אוטומטי. רמות הגימור 'אי-מושן' ו'אי-אקסטרים' מוסיפות ניטור "שטח מת" ותנועה חוצה מאחור.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובו של טויוטה ראב 4 2019 זוויתי ואגרסיבי. המראה הקשוח מעצים את הנוכחות וגורם לכך שהוא נראה גדול מכפי שהוא.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג ממשיך את זה החיצוני, עם שפע משטחים וזוויות. איכותם, ואיכות ההרכבה, פחות טובים מהמצופה ומהקיים בסגמנט. למושב הקדמי חסרה תמיכה, כשמאחור המושב נמוך והמשענת מוטה מידי. המרחב הפנימי סביר, ותא המטען גדול.
-
מנוע וביצועים
הגרסה ההיברידית מגיבה בזריזות, אבל לעיתים קרובות מידי התיבה מעלה את המנוע לסל“ד גבוה מידי, ושם המנוע מייצר רעש רב מדי. צריכת הדלק מצוינת.
-
נוחות והתנהגות
במהירות עירונית טויוטה ראב 4 2019 מטפל היטב בשיבושים גדולים, ומתקשה לסנן שיבושים קטנים. מחוץ לעיר הנוחת משתפרת אבל רמת הרעש הכוללת גבוהה – ובמיוחד רעשי הכביש. התנהגות הכביש טובה, אבל לא מהנה.
-
תמורה למחיר
לראב 4 נוכחות, יחידת כוח ירוקה, חזקה וחסכונית ומוניטין שהשיג ביושר. אבל תא הנוסעים לא איכותי מספיק, נוחות הנסיעה לוקה, והוא רועש מידי. הוא אולי מוצע בשפע של רמות גימור, אבל כולן יחסית יקרות, ובכל השוואה המתחרים מציעים יותר. התמורה בינונית.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה אקספיריאנס 2.5 ליטר עם כ-3700 יחידות.
אחריה גרסת E-VOLVE 2.5 ליטר עם כ-700 יחידות.
 
-
מה חדש בטויוטה ראב 4 2019
דור חדש (חמישי), פלטפורמה חדשה, יחידות כוח חדשות, מערכות בטיחות מתקדמות (לראשונה בדגם שמשווק בישראל).
-
סיכום
טוב בהרבה מקודמו, אבל המתחרים אטרקטיביים ממנו.