טויוטה ראב 4 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ראב 4 שהחל את דרכו ב-1994 הוא מראשוני רכבי הפנאי בקטגוריה. זהו כעת דור חמישי לדגם שהגיע לישראל בינואר 2019 והמשיך ללא שינוי בשנה זו, למעט שינויים ברמות הגימור.
הדור הזה חדש לחלוטין ומחליף דגם וותיק שהמשיך למעשה ללא שינוי מהותי במשך 12 שנים. הוא מבוסס על פלטפורמת TNGA החדשה והמודולרית בגרסת K שלה המיועדת למרכבים גדולים יותר ומשמשת גם את קאמרי. במקרה של ראב 4 הממדים מעט גדולים מאלה של הדור היוצא.
היצע יחידות הכוח כולל היברידיות ובנזין חדשים ושונים מבדור הפורש. הגרסה ההיברידית משלבת מנוע בנזין 2.5 ל', 178 כ"ס ומנוע חשמלי עם 118 כ"ס. בגרסת ההנעה הקדמית ההספק המשולב הוא 218 כ"ס, כשבגרסת ההנעה הכפולה, שכוללת מנוע חשמלי נוסף מאחור, ההספק המשולב עומד על 222 כ"ס. לצד יחידות אלה מוצעת גם גרסת בנזין עם מנוע 2.0 ל' חדש שמייצר 173 כ"ס, תיבה אוטומטית רציפה והנעה קדמית או כפולה.
בגרסת הבנזין בוטלה רמת הגימור הבסיסית 'איוולב'. כעת הרמה הבסיסית היא 'אקספיריינס' (עדיין מוצעת בהנעה קדמית או כפולה) כשמעליה נוספה רמת גימור 'אקסטרים'. אבזור שתי הרמות לא השתנה ביחס למה שהוצע בשנה שעברה, ואת תכולתן ניתן לראות בדף הדגם של שנת 2019.
לגרסה ההיברידית 4 רמות גימור, כמו בעבר, אלא שרמת 'אי-אקסטרים' בוטלה, רמת 'אי-מושן' משתדרגת לרמת גימור 'אי-מושן סקאי' שמוסיפה גג שמש ומוותרת על פתיחה חשמלית לתא המטען, ונוספה רמת גימור בכירה חדשה בשם 'אי-אקסלוקסב'. הרמה החדשה מוסיפה מערכת שמע משודרגת של JBL עם 9 רמקולים, ריפודי עור, ידיות להעברת הילוכים מאחורי ההגה, ועוד קוסמטיקה חיצונית. במקביל היא מוותרת על חלון גג (שקיים בגרסת הבנזין ברמת 'אי-מושן סקאי' וגרסת הבנזין ברמת 'אקסטרים').
כל הגרסאות ורמות הגימור מציעות מערכות בטיחות מתקדמות ובהן בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית ועמעום אורות אוטומטי. רמות הגימור 'אקסטרים', 'אי-מושן סקאי' ו'אי-אקסקלוסב' מוסיפות ניטור "שטח מת" ותנועה חוצה מאחור.
-
עיצוב ונוכחות
ניכר שמעצבי טויוטה עיצבו את ראב 4 החדש כך שייראה צעיר וספורטיבי יותר, בהתאם לתפיסת העיצוב החדשה של היצרנית. אמנם חלק מפרטי העיצוב גסים ומעט מגושמים, אך כמכלול הם תורמים ליצירת מראה מעניין, מגודל, ואגרסיבי מבעבר.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג ממשיך את זה החיצוני, אך התוצאה מעט כבדה וקודרת בשל הצבע השחור ששולט בתא הנוסעים. איכות החומרים אמנם השתפרה משמעותית לעומת הדגם הקודם, אך משטחים רבים מדי עדיין נוקשים וחלולים למגע ופחות מרשימים, וגם איכות ההרכבה לא מתעלה. המרחב לנוסעים טוב – הן מלפנים והן מאחור. תא המטען גדול, יעיל ושימושי.
-
מנוע וביצועים
לגרסה ההיברידית ביצועים טובים ואופי הפעולה נמרץ. צריכת הדלק טובה: 13.2 ק"מ/ל' ביום מבחן מאומץ. גרסת הבנזין של טויוטה ראב 4 2020 מפגינה מעט יותר קלילות ביחס לזו ההיברידית, לא מעט בשל משקל קל ב-100 ק"ג אבל גם בזכות התיבה השונה. צריכת הדלק טובה במבחן עמדה על 11 ק"מ/ל'. בשתי הגרסאות רעש המנוע די נוכח, במיוחד במאמץ.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בגרסה ההיברידית בינונית. כיול המתלים נוקשה יחסית, ושיבושים קטנים, בייחוד בנסיעה בעיר, מורגשים היטב בתא הנוסעים. גרסת הבנזין מציעה נוחות נסיעה עדיפה בזכות כיול מתלים רך יותר. בנסיעה מחוץ לעיר נוכחים רעשי רוח, כביש ומנוע, בשתי הגרסאות.
הפיצוי על הכיול הקשיח מורגש בהתנהגות וביכולת דינמית טובה, גם אם היא לא מאוד מהנה.
 
-
תמורה למחיר
טויוטה ראב 4 2020 מציע חבילה מעניינת שמשלבת נוכחות, יחידת כוח ירוקה, חזקה וחסכונית ותדמית טובה שהשיג ביושר. המחיר יקר והתמורה בינונית, אבל בהתבסס על טבלת המכירות נראה שהתמורה פחות מפריעה לקהל הלקוחות המושבע.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה אקספיריאנס 2.5 ליטר עם כ-2100 יחידות.
אחריה גרסת אמויישן סקיי 2.5 ליטר עם כ-1100 יחידות.
 
-
מה חדש בטויוטה ראב 4 2020
רק רמות גימור חדשות. בגרסת הבנזין בוטלה רמת הגימור הבסיסית 'איוולב', ונוספה רמת גימור 'אקסטרים'. בגרסה ההיברידית, בוטלה רמת 'אי-אקסטרים', רמת 'אי-מושן' שודרגה ל'אי-מושן סקאי' (כעת עם גג שמש), ונוספה רמת גימור בכירה חדשה בשם 'אי-אקסקלוסב'.
-
סיכום
צעד גדול לטויוטה, קצת פחות לקבוצה.