טויוטה ראב 4 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
יחידת הכוח כמעט זהה לזו שבקאמרי. היא משלבת מנוע 2.5 ל' (עם מחזור אטקינסון) המספק 155 כ"ס, ומנוע חשמלי המייצר 141 כ"ס כשיחדיו הם מפיקים 200 כ"ס, ומעבירים את כוחם דרך תיבה רציפה רק לגלגלים הקדמיים. בעולם קיימת גרסה היברידית עם הנעה כפולה. לצד הגרסה ההיברידית ממשיך שיווק מנוע הבנזין (2.0 ל', 152 כ"ס) עם אותה תיבה רציפה והנעה כפולה.
במסגרת מתיחת הפנים הוקשח המרכב, תושבות המתלים חוזקו ונוספו חומרי בידוד סופגי רעש (בעיקר מאחור) לטובת עידון הנסיעה. מבחוץ נמצא עדכוני עיצוב שבעיקר מיישרים קו עם העיצוב החדש של טויוטה בתוספת תאורת לד חדשה מלפנים (ליום) וגם מאחור. בתא יש גם כמה שינויים קוסמטיים.
גרסת הבנזין משווקת בשתי רמות גימור, כשרמת הבסיס שודרגה. כעת רמת GLI מציעה מסך מולטימדיה בגודל "7 עם מערך טויוטה טא'ץ 2, מצלמה אחורית ובלוטות' (לעומת מערכת שמע מקורית MP3 שהיתה בעבר), יש גם בקרת שיוט, תאורת יום מסוג לד ותאורת לד אחורית. פריטים חדשים אלה מצטרפים לפריטים שהיו בעבר כמו חישוקים קלים ("17). רמת 'פרימיום' לא השתנה ועדיין כולל בקרת אקלים מפוצלת, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, חיישני תאורה וגשם, מראה מתכהה אוטומטית ועוד. הגרסה ההיברידית משווקת ברמת גימור אחת, 'פרימיום', שמוסיפה לקיים גם מפתח חכם, ותאורת לד קדמית.
מבחינת מערכות בטיחות ראב 4 מצויד בשבע כריות אוויר, בקרת יציבות, וחיישני לחץ אוויר בצמיגים. בחו"ל הוא מוצע גם עם אבזור בטיחות אקטיבי מתקדם כולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד, אבל אלה לא מוצעים בישראל.
-
עיצוב ונוכחות
מתיחת הפנים שעיקרה בחזית, לוקחת את העיצוב צעד נוסף לכיוון מכוניות הנוסעים, אפילו עם קריצה מסוימת ללקסוס NX. אבל בזכות איפור שטח עם חלקים שחורים בפגושים ובבתי הגלגלים נראה שהוא מהבודדים בסגמנט שבאמת לוקח את עניין השטח באיזו שהיא רמה של רצינות.
-
תא נוסעים ומטען
טויוטה ראב 4 2016 מציע שפע קימורים שיוצרים מעט יותר מידי עומס בעין. אבל סה"כ העיצוב מודרני ומעודכן. איכות ההרכבה לא מושלמת כמצופה מטויוטה. לוח מחוונים המעט פשוט פוגם באווירה, כמו גם רמת האבזור הבסיסית (GLI) שמחסירה אבזור שקיים אצל המתחרים כסטנדרט (למשל בקרת שיוט ובקרת אקלים).
הממדים הם מהגדולים בקטגוריה ויש המון מקום מלפנים ומאחור. חלק מהבחונים טענו שהמושבים לא נוחים לאורך זמן. תא המטען גדול, אבל הוא פחות שימושי משל המתחרים בין היתר בגלל בליטה במרכז, מוטות בצדדים וסף הטענה מעט גבוה.
 
-
מנוע וביצועים
הגרסה ההיברידית מציעה ביצועים זריזים יותר, ומהזריזים בקטגוריה. השילב בין מנוע הבנזין לחשמלי מורגש אבל לא מפריע, וקימת השהייה מסוימת מרגע פקודה ועד שהכוח מגיע. צריכת הדלק מצוינת.
בנהיגה רגילה מנוע ה-2.0 ל' בנזין נעים ועושה את העבודה היטב, למעט איטיות מודגשת בתחילת נסיעה. זה מפריע כאשר רוצים להשתלב בתנועה בזריזות. תחת לחץ התיבה הרציפה ממקמת את המנוע בסל"ד גבוה ברעש אחיד, נוכח ולא נעים. צריכת הדלק טובה מהממוצע.
 
-
נוחות והתנהגות
גם אחרי מתיחת הפנים נוחות הנסיעה נותרה בינונית בגלל התמודדות לקויה עם בורות במהירות עירונית, והתמודדות פחות טובה עם שיבושים קטנים במהירות בינעירונית. בידוד הרעשים השתפר אבל עדיין מופיעים רעשי רוח ומידה מסוימת של רעשי כביש.
על אף שראב 4 הוא החזק בקטגוריה בגרסתו ההיברידית, הוא אינו מציע התנהגות כביש מושחזת. זוויות הגלגל גדולות מידי, ההגה קל מדי בתחילת הדרך ונעשה כבד מדי ומלאכותי לתחושה באמצע הפנייה, והבלמים הרגנרטיבים מקשים על מינון נכון.
 
-
תמורה למחיר
טויוטה ראב 4 2016 הוא רכב הפנאי ההיברידי היחיד שיש בישראל. מציע מרווח מצוין, תא נוסעים מודרני, והנעה כפולה בגרסת הבנזין. אבל רשימת האבזור לא מרשימה במיוחד בגרסת הבסיס (גם אחרי השיפור), נוחות הנסיעה לקויה בעיר והשיוט רועש יחסית. בנוסף המתחרים כבר מתחילים להציע מערכות בטיחות מתקדמות (שמוצעות בדגם בחו"ל). התמורה בינונית.
-
מה חדש בטויוטה ראב 4 2016
מתיחת פנים לדור הרביעי, לראשונה בראב 4 מוצעת גרסה ההיברידית שהופכת אותו לרכב הפנאי ההיברידי הראשון בישראל. כדי לשפר את נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש המרכב הוקשח, המתלים שופרו, ונוספו חומרי בידוד. גרסת הבנזין שמשווקת במקביל זכתה לשידרוג רמת האבזור הבסיסית (GLI).
-
סיכום
הגרסה ההיברידית מציבה אותו כמתחרה יחיד בשוק תחרותי, אבל גם בגרסה הזו זה לא מספיק כדי להוות איום על המתחרים.