טויוטה ראב 4 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
זו השנה האחרונה לדור הרביעי של טויוטה ראב 4 ולא התרחשו בו שינויים ביחס לשנה שעברה. למעשה הוא המשיך ללא שינויי כלשהו מאז בפברואר 2016 – מאז שהגיע הדגם לאחר מתיחת הפנים.
הוא עדיין משווק בגרסה היברידית – דבר שהפך אותו לרכב הפנאי ההיברידי הראשון, ובינתיים גם היחיד שיש בישראל. היחידה ההיברידית כמעט זהה לזו שנמצא בטויוטה קאמרי ומשלבת מנוע 2.5 ל' (עם מחזור אטקינסון) ו-155 כ"ס, עם מנוע חשמלי שמפיק 141 כ"ס. יחדיו הם מספקים, 200 כ"ס, ומעבירים את כוחם דרך תיבה רציפה רק לגלגלים הקדמיים. בעולם קיימת גרסה היברידית עם הנעה כפולה. לצד הגרסה ההיברידית ממשיך שיווק מנוע הבנזין (2.0 ל', 152 כ"ס) עם אותה תיבה רציפה והנעה כפולה.
גרסת הבנזין משווקת בשתי רמות גימור, GLI עם חישוקים קלים ("17), מערך מולטימדיה בגודל "7 (טויוטה טא'ץ 2), מצלמה אחורית ובלוטות', בקרת שיוט ועוד. רמת 'פרימיום' מוסיפה בקרת אקלים מפוצלת, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, חיישני תאורה וגשם, מראה מתכהה אוטומטית ועוד. הגרסה ההיברידית משווקת ברמת גימור אחת, 'פרימיום', שמוסיפה לקיים גם מפתח חכם, ותאורת לד.
גם מבחינת מערכות בטיחות אין שינויים כך שראב 4 עדיין מוצע עם שבע כריות אוויר, בקרת יציבות, וחיישני לחץ אוויר בצמיגים. בחו"ל הוא משווק גם עם אבזור בטיחות אקטיבי מתקדם, שלא מוצע בישראל.
-
עיצוב ונוכחות
טויוטה ראב 4 2018 נראה גדול, רחב ובעיקר קשוח. זה עיצוב שמשדר "רכב פנאי", והוא מאוד נוכח בכל חניה. החזית החדשה גורמת לו להיראות דומה מלפנים לאחיו היוקרתי, לקסוס NX.
-
תא נוסעים ומטען
התחושה חסונה אבל העיצוב מעט פשוט, והפקדים מיוצרים רושם מיושן. המושבים מעט רכים ויש שפע של מרחב גם מלפנים וגם מאחור. תא המטען גדול כשסף ההטענה מעט גבוה.
-
מנוע וביצועים
הגרסה ההיברידית מציעה ביצועים זריזים, ומהזריזים בקטגוריה. קימת השהייה מסוימת מרגע פקודה ועד שהכוח מגיע, וגם השילב בין מנוע הבנזין לחשמלי מורגש, אבל כל זה לא ממש מפריע. צריכת הדלק מצוינת.
יחידת ה-2.0 ל' נעימה ועושה את העבודה טוב, למעט איטיות מודגשת בתחילת נסיעה שמפריעה להשתלבות זריזה בתנועה פקוקה, ולרעש אחיד ולא נעים תחת לחץ דוושה. צריכת הדלק טובה מהממוצע.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר בינונית. בעיקר במעבר על בורות, אבל לא רק. מחוץ לעיר המצב משתפר, אבל אז מצטרפים רעשי רוח, ומידה מסוימת של רעשי כביש. התנהגות הכביש בטוחה, אך לא מהנה.
-
תמורה למחיר
טויוטה ראב 4 2018 הוא עדיין רכב הפנאי ההיברידי היחידי בישראל. הוא סה"כ בסדר, אלא שהמחיר מציב כל גרסה וכל רמת גימור בקו העליון של כל מתחרה. בנוסף המתחרים מאובזרים יותר, בדגש על מערכות בטיחות. התמורה בינונית.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה פרימיום 2.5 ליטר היבריד עם כ-800 יחידות.
אחריה גרסת לימיטד 2.5 ליטר היבריד עם כ-600 יחידות.
 
-
סיכום
מתקשה להצדיק את המחיר היקר