טויוטה ראב 4 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור החמישי של טויוטה ראב 4 נחת בישראל ב-2019, ולראשונה מזה 12 שנה מדובר ברכב חדש לגמרי, עם בסיס גלגלים ארוך מבעבר ועם מרכב קצר ורחב יותר.
בזמן שחלף מאז שהושק עודכנו רמות הגימור (בשנת 2020), הצטרפה להיצע גרסת פלאג אין (ב-2021), ובוצע עדכון קוסמטי קליל (ב-2022).
במסגרת העדכון הוחלפו פנסי החזית והחישוקים. בתא הנוסעים תאורת לד פנימית ותאורת מתגים מקיפה יותר. כמו כן נוספה התרעה על שכחת ילדים ברכב.
ראב 4 מוצע בארץ עם מספר יחידות כוח: גרסת הבנזין כוללת מנוע 2.0 ל' שמייצר 173 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית רציפה ולהנעה כפולה.
הגרסה ההיברידית משלבת מנוע בנזין 2.5 ל' ומנוע חשמלי, ובגרסת ההנעה הקדמית ההספק המשולב הוא 218 כ"ס.
בגרסת ההנעה הכפולה, שכוללת מנוע חשמלי נוסף מאחור, ההספק המשולב עומד על 222 כ"ס.
הגרסה ההיברידית-נטענת (PHEV) מציעה מנוע בנזין אטמוספרי 2.5 ליטר עם שני מנועים חשמליים חזקים יותר, שמובילים להספק משולב של 306 כ"ס. בזכות סוללה גדולה-יחסית של 18.3 קוט"ש, הטווח החשמלי הרשמי הוא 75 ק"מ. בגרסה זו הסוללה גורמת להקטנת נפח תא המטען ב-90 ל' ל-490 ל'. משקל גרסה זו הוא 1930 ק"ג – שהם כ-300 ק"ג ומעלה ביחס לשאר הגרסאות.
-
עיצוב ונוכחות
ראב 4 מאופיין בהמון זוויות בהתאם לקו העדכני והספורטיבי של טויוטה. חלק מפרטי העיצוב מעט גסים, אך כמכלול הם תורמים ליצירת מראה מושך, מגודל ואגרסיבי.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים ממשיך באותה תפיסה עיצובית, אך התוצאה מעט כבדה וקודרת בשל הצבע השחור ששולט ברחבי התא. החומרים מעורבים, איכותיים למעלה ופשוטים (מידי) למטה, כשהביצוע וגם איכות ההרכבה לא מצטיינים. הנדסת האנוש טובה.
המרחב מלפנים ממוצע, אך מאחור הוא נדיב מהמקובל ונהנה מרצפה כמעט שטוחה לטובת הנוסע שבמרכז. תא המטען בנפח 580 ל' (490 ל‘ בגרסה ההיברידית-נטענת) גדול ושימושי, אך הכיסוי הנגלל והדיפון אינם איכותיים.
-
מנוע וביצועים
ראב 4 מוצע בשלוש גרסאות: בנזין 2.0 ל' (175 כ"ס), היברידית 2.5 ל' (218-222 כ"ס) והיברידית-נטענת (306 כ"ס).
לגרסת הבנזין ביצועים טובים, אך היא אינה מרשימה תחת עומס.
היחידה ההיברידית מייצרת ביצועים עדיפים ואופי הפעולה שלה נמרץ משמעותית. הגרסה ההיברידית-נטענת מציעה ביצועים זריזים וכוחניים הרבה יותר.
אופי תיבת ההילוכים בכל הגרסאות דומה ומספק, ובעומס המנוע רועש ונשמע מאומץ.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בגרסה ההיברידית בינונית. כיול המתלים נוקשה יחסית, ושיבושים קטנים, בייחוד בנסיעה בעיר, מורגשים היטב בתא הנוסעים. גרסת הבנזין וגרסת ה-PHEV מציעות נוחות נסיעה עדיפה בזכות כיול מתלים רך יותר.
בגרסת ה-PHEV גם בידוד רעשים עדיף על פני שתי הגרסאות האחרות, שרועשות מידי בכל פרמטר (מנוע, כביש ורוח).
בפיתולים היכולת הדינמית טובה, גם אם הוא אינו מהנה במיוחד לנהיגה.
בנסיעת שבילים מפגין ראב 4 חוסן נאה, אך נוחות הנסיעה בינונית ורמת הרעש גבוהה. גרסת ה-PHEV נוחה ושקטה יותר גם בשבילים.
 
-
תמורה למחיר
מחירו של טויוטה ראב 4 נמצא בקצה העליון של הקטגוריה; בחלק מהפרמטרים הוא מרשים (מרווח, חיסכון בדלק), בסעיפים אחרים פחות.
לזכותו מוניטין אמינות, סחירות ושמירת ערך מצוינים, כך שהתמורה על מחיר הקנייה הגבוה משתפרת לאורך הזמן.
-
גרסאות ורמות גימור
גרסת הבנזין מוצעת ברמת גימור 'אקספיריינס', וכוללת חישוקי "17 קלים, מולטימדיה מקורית בגודל "8 (טויוטה טאץ' 2) עם WAZE, מצלמה אחורית בהתקנה מקומית, לחצן התנעה, צג "4.2 בלוח המחוונים, בקרת אקלים עם פתחים לאחור, תאורת לד וקיפול מראות חשמלי.
מעליה ניצבת רמת גימור 'אקסטרים' המוסיפה צג "7 בלוח המחוונים, מצלמה אחורית מקורית, חיישני חניה היקפיים מקוריים, מפתח חכם, פנסי ערפל קדמיים, חיישני תאורה וגשם, חלונות כהים מאחור ועוד.
הגרסאות ההיברידיות מוצעות גם ברמת גימור 'אי-מושן סקאי' הכוללת גג שמש, תאורת לד, חישוקי "19, מפתח חכם, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, מולטימדיה עם צג "9, תצוגה עילית, ריפוד דמוי עור ועוד.
רמת הגימור הבכירה, 'אי-אקסלוקסיב' מוסיפה מערכת שמע משודרגת של JBL עם 9 רמקולים, ריפודי עור, ידיות להעברת הילוכים מאחורי ההגה ועוד קוסמטיקה חיצונית. במקביל היא מוותרת על חלון גג.
-
בטיחות
טויוטה ראב 4 נבדק במבחן הריסוק ביורו NCAP ב-2019, וזכה לציון של חמישה כוכבים.
כל הגרסאות ורמות הגימור מציעות מערכות בטיחות מתקדמות ובהן בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על שכחת ילדים ועמעום אורות אוטומטי. רמות הגימור 'אקסטרים', 'אי-מושן סקאי' ו'אי-אקסקלוסיב' מוסיפות ניטור שטח מת ותנועה חוצה מאחור.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק נעה בימי המבחן בין 11 ק"מ/ל' בגרסת הבנזין ל-13.2 ק"מ/ל' בגרסה ההיברידית.
בגרסה ההיברידית-נטענת הצלחנו להשיג טווח חשמלי של 50 ק"מ, כשצריכת הדלק ללא סיוע הסוללה עמדה על 11.2 ק"מ/ל'.
-
מה חדש בטויוטה ראב 4 2023
אין עדכונים למפרט בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
כרכב פנאי הראב 4 מציע יכולות ממוצעות ביחס לקטגוריה, אך בשקלול של הביקוש הגבוה, המוניטין ושמירת הערך, עולה קרנה של חווית הבעלות - מה שהופך אותו להצעה כדאית.