טויוטה ראב 4 2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
טויוטה הייתה בין הראשונות שזיהו את הפוטנציאל שברכבי פנאי קומפקטיים, כאשר השיקה את ראב 4 ב-1994. הדור הנוכחי הוא הרביעי במספר, הושק בדצמבר 2012, והגיע לישראל במרץ 2013.
הוא מבוסס על פלטפורמת MC של טויוטה שמשרתת בין היתר את קורולה (דור עשירי) ופריוס (דור שלישי), ומציע ממדים גדולים מקודמו: תוספת משמעותית של 10 ס"מ לבסיס הגלגלים (ל-266 ס"מ) ותוספת של 13 ס"מ לאורך הכללי (ל-457 ס"מ) – שהופך אותו לארוך מהמתחרים הישירים כמו מאזדה ופורד. נפח תא המטען תפח בכ-100 ל' ועומד כעת על 506 ל', או 1,655 ל' עם קיפול המושבים.
הוא מוצע רק בהנעה כפולה ועם מנוע אחד שאיבד מעט הספק ומומנט ביחס לקודמו, אך זכה לשיפור בצריכת הדלק. זהו אותו מנוע 2.0 ל' לאחר שעבר שידרוג וכעת מפיק 151 כ"ס (לעומת 158 כ"ס בדור הקודם) ואותה תיבה רציפה בעלת 7 הילוכים קבועים מראש. יחידת כוח דומה מוצעת באוונסיס.
הוא מוצע בשתי רמות גימור: 'GLI' שכוללת מערכת שמע מקורית MP3, קישוריות בלוטות', חיבורי USB ו-AUX, שליטה על מערכת השמע מההגה וחישוקי "17. רמת 'פרמיום' מוסיפה מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל "6.1, מצלמת רוורס, בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, ידיות להעברת הילוכים מההגה, דלת תא מטען חשמלית, חיישני תאורה וגשם, שמשות כהות מאחור, פנסי ערפל קדמיים, מראות מתקפלות חשמלית, וגימור מהודר יותר בתא הנוסעים.
במבחני הריסוק של EuroNCAP הוא זכה ב-5 כוכבי בטיחות. שם הוא נבחן עם 7 כריות אוויר וכך הוא גם מגיע אלינו.
-
עיצוב ונוכחות
בעוד עיצוב הדור הפורש התכתב עם לנד קרוזר הקשוח, הדור הרביעי של ראב 4 מתהדר בחזית שמאפיינת את קו דגמי הנוסעים כמו אוריס ואף מוותר על צמיג רזרבי על הדלת שסייעה לאשליית השטח. התוצאה הסופית עדכני ומודרנית וגם פחות "שטח" מבעבר (אם כי עדיין קצת יותר מהמתחרים).
-
תא נוסעים ומטען
גם בתא הנוסעים רואים סימנים לנוסחה החדשה של טויוטה עם קווים אופקיים, כשהתוצאה מעט עמוסה אבל סה"כ נאה. איכות ההרכבה לא מושלמת כמצופה מטויוטה. המחוונים ומחשב הדרך נראים מעט פשוטים, ורמת הגימור הבסיסית, GLI, עירומה מאבזור שקיים אצל המתחרים כסטנדרט (למשל בקרת שיוט ובקרת אקלים).
טויוטה ראב 4 2015 מציע ממדים מהגדולים בקטגוריה ולא חסר מקום מלפנים או מאחור. המושבים לא היו נוחים לכל הבוחנים. תא המטען גדול משמעותית מקודמו, אבל בליטה במרכז, מוטות בצדדים, וסף הטענה מעט גבוה, גורעים מהשימושיות.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-2.0 ל' מספק ביצועים נאותים ובתנועה רוגעת ובשיוט הוא שקט ונעים. לעומת הדור היוצא, מורגש שיפור בביצועים, אלא שעל הכביש ראב 4 אינו מרגיש נמרץ במיוחד גם בגלל ההשתהות האופיינית בזינוק שמאוד מורגשת. תחת עומס הוא מעט רועש בגלל אופי התיבה הרציפה. צריכת הדלק טובה מהממוצע.
-
נוחות והתנהגות
למרות צמיגים במידה לא גדולה מידי ("17), ראב 4 מציג נוחות נסיעה בינונית. במהירות עירונית הוא מתמודד פחות טוב עם בורות. כשעולה המהירות הנוחות משתפרת, אבל שיבושים קטנים הוא מסנן פחות טוב ומתווספים רעשי כביש ורוח.
התנהגות הכביש בטוחה כשזוויות הגלגול גדולות מידי ולגלגל ההגה אופי פעולה מלאכותי.
 
-
תמורה למחיר
טויוטה ראב 4 2015 ממשיך לפסוע למרכז הקונצנזוס. הוא גדול יותר ומהמרווחים שבנמצא, ומציע יחידת כוח חסכונית ונעימה ביום יום והנעה כפולה למי שרוצה לרדת מעט מהכביש. אבל גרסת הבסיס מחסירה אבזור שקיים אצל המתחרים, וברמת הגימור הגבוהה הוא יקר ולא מספיק מהודר ביחס למתחרים. התמורה טובה מבעבר אבל לא מספיק גבוהה.
-
מה חדש בטויוטה ראב 4 2015
הדור הרביעי נמכר ללא שינוי מיום השקתו בישראל בשנת 2013.
-
סיכום
הוא מתמודד בתחום היקר בו המתחרים מהודרים ממנו ולכן הנוחות והאווירה הפשוטה קצת מאכזבים ביחס למחיר.