יונדאי i20 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
הדור השלישי של יונדאי i20, מכונית הסופרמיני (סגמנט B) של היצרנית, נחשף לראשונה בפברואר 2020 על בסיס פלטפורמה חדשה. הדגם עבר מתיחת פנים בשנת 2023 ושיווקה בישראל החל בנובמבר 2023.
העדכונים כוללים בעיקר עיצוב חיצוני רענן שגם האריך את המרכב ב-2.5 ס"מ – התוצאה נראית מוכרת אך שונה מספיק מהדור היוצא. בנוסף ישנם חישוקים בעיצוב חדש, צבעי מרכב חדשים וגם סביבת הנהג עודכנה והאבזור עשיר מבעבר.
היצע המנועים של יונדאי i20 בעולם רחב למדי, אך בארץ המנוע העיקרי הוא 1.0 ל', טורבו, 3 ציל' המפיק 100 כ"ס ו-17.5 קג"מ. מנוע זה משודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים.
בראש ההיצע מוצעת גרסת ה-N הספורטיבית, לזו מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ל' המפיק 204 כ"ס, תיבה ידנית, הנעה קדמית ו-6.2 שניות ל-100 קמ"ש.
השיווק בישראל החל באפריל 2021, וגרסת N הצטרפה ביולי 2023.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובה החיצוני של i20 שונה מקודמה. כעת זו מכונית בעלת נוכחות ופרופורציות דינאמיות, במיוחד ברמות הגימור הגבוהות ובצבע המתאים.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג של יונדאי i20 נאה ומודרנית למראה, והעדכונים של מתיחת הפנים שפרו את ההופעה. כבעבר, הרושם הראשוני המוצלח נפגם מעט בגלל שימוש נרחב בחומרים נוקשים, לפחות בדור הזו שילבו גוונים בהירים יותר לדיפונים.
המרווח מלפנים בהחלט טוב. מושב הנהג לעומת זאת, לא נוח במיוחד.
המרחב לנוסעים מאחור נדיב ביחס לסגמנט, למעט מרווח הראש. תא המטען גדול מאוד (352 ל') והוא שימושי ונוח להטענה.
-
מנוע וביצועים
מנוע הטורבו הקטן – 1.0 ל', 100 כ"ס – מציג ביצועים טובים בעיר, אך מחוץ לעיר הוא בעל אופי פחות נמרץ מהצפוי. הביצועים מספקים אך לא הרבה מעבר לכך. השילוב עם תיבת ההילוכים הדו-מצמדית לא תמיד מוצלח או חלק במיוחד.
לגרסת ה-N החזקה – 1.6 ל', 204 כ"ס – ביצועים טובים מאוד ובטווח סל"ד רחב. מאזור 2000 סל"ד המשיכה חזקה והחלטית וגם הצליל חביב. לתיבת ההילוכים הידנית מהלך בורר קצר ומכאני.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים נוקשה ונוחות הנסיעה בינונית למדי. זה מורגש יותר בעיר מאשר מחוץ לעיר, אולם שם בולטים רעשי הרוח והכביש. לחיוב יצוין ריסון מרכב טוב.
התנהגות הכביש טובה והיכולת הדינאמית גבוהה.
לגרסת ה-N הספורטיבית כיול מתלים נוקשה יותר ונוחות נסיעה טובה פחות, אולם זה מתאזן עם התנהגות כביש משובחת ומהנה במיוחד.
-
תמורה למחיר
המחיר נופל בדיוק למרכז הקטגוריה והתמורה ראויה - אך יש שפע של מתחרות מוצלחות שמציעות יותר.
 
-
גרסאות ורמות גימור
יונדאי i20 2024 מוצעת בישראל בשתי גרסאות – 1.0 ל', 100 כ"ס או N ספורטיבית עם 204 כ"ס – ובמגוון רמות גימור.
רמת 'אינטנס' דלה באבזור וכוללת בעיקר מערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ'. 'פריים' מוסיפה בעיקר במערכות בטיחות ו'פריים פלוס' מוסיפה גג שחור.
רמת 'פרסטיג' כבר מיועדת יותר ללקוחות פרטיים ומוסיפה חישוקים קלים בגודל 16 אינץ' ושינויים לעיצוב החיצוני.
רמת 'סופרים' מוסיפה חישוקי 17 אינץ', תאורת לד מלאה, תאורת אווירה, לוח מחוונים מוקרן, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים ומפרט בטיחות משופר. 'סופרים פלוס' מוסיפה להופעה ולמפרט הבטיחות מגוון פריטים.
רמת N הספורטיבית כוללת הופעה חיצונית ופנימית ספורטיבית כמו גם מושבי ספורט בשילוב בד ועור.
-
בטיחות
יונדאי i20 2024 נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2021 וקיבלה דירוג של 4 כוכבים. הציונים הם: 76% בהגנה על מבוגרים, 82% בהגנה על ילדים, 76% בהגנה על הולכי רגל ו-67% במערכות בטיחות.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כסטנדרט דל יחסית למקובל כיום: 'אינטנס' מוצעת עם מערכת התרעה בהתקנה מקומית בלבד.
'פריים' מוסיפה מערכת בלימה אוטונומית ותיקון סטיה מנתיב. ברמת 'סופרים' יש גם מערכת שמירה על מרכז הנתיב וברמת 'סופרים פלוס' ניטור היקפי אקטיבי לשטחים מתים ובלימה אוטונומית בנסיעה לאחור.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק טובה למדי – 12.2 ק"מ לליטר בממוצע במבחן דרכים מאומץ וכ-15.6 ק"מ לליטר בשיוט.
לגרסת N הספורטיבית צריכת דלק מפתיעה לטובה ביחס לביצועים – 11 ק"מ לליטר בממוצע.
-
סיכום
מכונית סופרמיני מוצלחת למשפחה. גרסת ה-N הספורטיבית מהנה בנהיגה.