ב.מ.וו X3 2011-2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
שבע שנים אחרי השקת המקור, הציגה ב.מ.וו ב-2010 את הדור השני של ה-X3.
העיצוב עבר שיפור וה-X3 החדש יותר נעים לעין מקודמו.
היצע המנועים כולל שני מנועים - אחד דיזל ואחד בנזין - כאשר זה האחרון מוצע עם שני הספקים (184 כ"ס ו-245 כ"ס); המעוניינים ביחידות הנעה חזקות יותר יימצאו את מבוקשם ב-X4, דגם הקופה ארבע-דלתות של ה-X3, המוצע גם בגרסת דיזל בנפח 3.0 ל' (ראו דף דגם נפרד).
בכל מקרה, לתיבה האוטומוטית 8 היל' והנעה כפולה. המתלים תוכננו מחדש לעומת הדור הקודם והם כוללים אפשרות לבולמים אקטיביים שמשנים את תכונותיהם בהתאם לפני השטח ומהירות הנסיעה.
כאופציה נוספת אפשר לבחור ב-Dynamic Control, מערכת המאפשרת לנהג לבחור בין שלושה מצבים למתלים, תגובת מצערת, תגבור ההגה, סף ההתערבות של בקרת היציבות ואופי תפקודה של התיבה האוטומטית.
-
עיצוב ונוכחות
הקווים התרככו קצת בדור החדש, אך הקשר המשפחתי לשאר חברי משפחת ה-X ברורים.
 
הוא נראה עכשיו קצת פחות רכב-שטח, וקצת יותר סטיישני.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים הוא ללא ספק שיפור ענק לעומת הדור הקודם. שילוב של קווים נקיים אך מודרניים, מסך גדול, אלומיניום מוברש, שנראה פשוט נפלא.
 
המושבים אוחזים ונוחים ותנוחת הנהיגה קלה לכיוון.
 
המושב האחורי אומנם מעט נמוך, אבל יש להם שפע של מקום.
 
תא המטען גדול ובעל מבנה נוח להעמסה.
-
מנוע וביצועים
מבחינת הביצועים אין תלונות – המנוע שופע מומנט ויחד עם תיבת השמונה הילוכים הנהדרת של ZF מספק תאוצה חלקה וזמינה בכל מצב ובכל רגע.
 
יש השהית טורבו קלה, אך לא מטרידה.
-
נוחות והתנהגות
המתלים מצליחים להפתיע לטובה במהירויות עירוניות, הם לא מתרסקים על שיבושים, ומשקיעים מאמץ בניתוק הנהג מפגעי האספלט.
 
הם שומרים על המרכב תחת רסן הדוק גם כשהכבישים מתפתלים, המספקים ביטחון עם תגובות שלדה מדודות ומדויקות להעברות משקל וגיבוי ראוי מהבלמים.
-
תמורה למחיר
תמורה טובה למחיר.
-
סיכום
ה-X3 החדש לא זונח את היכולת הדינאמית, אבל מוסיף איכות פנים מושכת בהרבה לחבילה טובה ותחרותית יותר.